Vytvoření vlastního
haku
Poslední aktualizace: 16.03.2004
[Vlastní
tvorba - Ostatní témata]
Co je k tomu
potřeba?
- Bioware Aurora NWN Toolset
(přímo v adresáři hry NWN)
- NW HAK (V adresáři hry NWN, podadresář UTILS)
- Notepad (Poznámkový blok - součást
Windows)
Varování!
Budete-li přesně dbát pokynů na této stránce, nemělo by se nic zlého
stát. Přesto jsem nucen všechny z vás upozornit, že jakákoliv
chybička nebo neopatrnost může znamenat i zničení vaší práce za
několik předešlých hodin / dní / měsíců / let?.
1. Kdo nic nedělá, nic nezkazí :))))
2. Zálohovat, zálohovat, zálohovat!
3. Nemachruj, že víš všechno líp, než ostatní. Můžeš se spálit!
Proč chtít
vytvořit svůj vlastní hak?
Pokud pracujete s moduly delší dobu,
tak jste jistě, stejně jako já, narazili na problém, že Toolset vám
neposkytuje všechno, co byste v modulu pro svoje záměry potřebovali.
Naštěstí je tu možnost přidat do modulu vlastní přídavky grafiky,
zvuku nebo různých nastavení. Přidávat se dá takřka cokoliv. Nové
příšerky, zbraně, zbroje, animace a grafické efekty, umístitelné
objekty, herní prostředí, domy, stromy, soundtracky, portréty
a mnoho dalších věcí. Někdy naopak je problém v celé té záplavě věcí
vybrat to, co by se nám hodilo nejlépe. Obrovský výběr věcí pro váš
modul můžete najít na serveru
Neverwinter Vault.
Tento návod vám má pomoci pochopit ty
nejzákladnější principy, jak si vytvořit jednoduchý hak soubor.
Co je potřeba si
připravit?
Pro příklad si uvedeme, jak si vytvořit
hak soubor, abyste měli větší výběr možností při volbě vzhledu
prstenu (pokud vytváříte vlastní prsteny v Toolsetu do svého
modulu), který hráč uvidí ve svém inventáři.
Např. z
http://nwvault.ign.com/Files/prefabs/data/1063920178721.shtml
lze stáhnout můj již hotový hak se spoustou nových prstenů.
1. Stáhněte si z NWVAULTu již hotový
hak s prsteny, balíček s prefabrikáty nebo si jednoduše prstýnky
vytvořte, třeba ve Photoshopu.
2. Ujistěte se, že máte k dispozici 32-bitové transparentní obrázky
ve formátu TGA (prstýnky).
3. Soubory s prsteny originál NWN mají
název iit_ring_xxx.tga. Za xxx se
dosazuje pořadové identifikační číslo 000 - 255. Originál prsteny ve
hře Neverwinter Nights s datadisky Shadows of Undrentide a Hordes of
the Underdark obsadily čísla 001 - 036. To tedy znamená, že pro své
vlastní prstýnky můžete používat čísla 037 - 255. Pokud byste
použili čísla 001 - 036, tak byste přepsali originál prstýnky a to
není žádoucí.
4. Dále je tu možnost si vytvořit svoji vlastní kategorii předmětů.
Výhodou je 256 nových pozic, jistota, že bez ohledu na datadisky
nebo jiné haky nikdy nic nepřepíšete. Nevýhodou je, že při vytváření
nových prstýnků v Toolsetu musíte předem pamatovat na to, zda si
vyberete originál prsteny nebo ty nové.
Stáhli jsme si z internetu jeden
prstýnek, jehož soubor se jmenuje prstynek.tga.
Velikost 32x32 bodů, 32-bitů barevná hloubka, transparentní pozadí
(průhledné), formát TGA. Řekli jsme si, že originál prstýnky se
jmenují iit_ring_001.tga až
iit_ring_036.tga. Náš
prstynek.tga tedy můžeme šoupnout
kamkoliv od čísla 037. Přejmenujeme tento soubor na
iit_ring_037.tga.
Pokud chcete mít 100% jistotu, že
prstýnek bude správně fungovat, tak soubor iit_ring_037.tga
nakopírujte dočasně do adresáře NWN\Override.
Pak spusťte Toolset, Vytvořte si nový
modul (nebo otevřete již existující), v editoru předmětů si vytvořte
nový předmět - Prsten a podívejte se na seznam vzhledů. Měl by se na
jeho konci oběvit právě tento nový iit_ring_037.tga.
Pokud tam nic nevidíme, pak je někde chyba. Možná jste špatně tento
soubor pojmenovali (zkontrolujte to ještě jednou), nebo jeho formát
není takový, jaký se zdál, že je. Poslední možností je, že
konfigurační soubor nepovoluje zobrazit více, než 36 prstenů.
Dobře. Připravili jsme si soubor iit_ring_037.tga.
Splňuje-li všechna výše uvedená kritéria, nic by nám nemělo bránit
jeho přidání do haku. Dále budeme muset nastavit v konfiguraci
povolení pro zobrazení více prstenů. Bioware defaultně nastavil max.
počet zobrazených prstenů 50. To znamená, že budou zobrazeny pouze
soubory iit_ring_000.tga - iit_ring050.tga. Další nebudou vidět.
Pokud máme těchto souborů více (tedy nad 50), tak si musíme tuto
konfiguraci změnit.
Podíváme se do adresáře
NWN\source, kde si najdeme soubor
BASEITEMS.2DA. Tohle je konfigurační
soubor pro všechny předměty v toolsetu. Kromě mnoha různých věci se
v něm dá i nastavit max. počet zobrazovaných prstenů v Toolsetu.
Postup při změně nastavení:
1. Najdeme si adresář NWN\source.
2. Najdeme si v něm soubor BASEITEMS.2DA.
3. Vytvoříme si někde adresář, třeba s názvem
Prsten.
4. Nakopírujeme do něj BASEITEMS.2DA.
5. Otevřeme Notepad (nebo jiný jednoduchý textový editor) a v něm si
otevřeme soubor BASEITEMS.2DA.
6. Najdeme řádek se slovem RING (měl by vypadat zhruba takto)
52 1546
ring 1 1
0x00180 0 0 it_ring
0 **** ****
**** it_bag ****
0 **** 0 ****
0 50
7. V souboru BASEITEMS.2DA si všimneme
horního řádku, kde jsou vypsány názvy jednotlivých sloupců. Najdeme
si tedy na řádku RING sloupec MAXRANGE a tam by mělo být číslo 50.
8. Změníme jej podle potřeby. Maximálně lze nastavit hodnotu 255.
Pokud nastavíme vyšší, budou se obrázky zobrazovat třeba do milionu,
ale použít půjde obrázky jen do čísla 255.
9. Uložíme soubor a zavřeme Notepad.
Notepad: Obr.č.1 - Editace baseitems.2da
Kompletace haku
1. Máme soubor pro prsten
iit_ring_037.tga.
2. Máme soubor pro konfiguraci prstenu a sice
baseitems.2da.
3. V průzkumníkovi si najděte adresář NWN\utils.
4. Spusťte program nwhak.exe.
5. Myškou drag-n-drop přetáhněte z Průzkumníka oba soubory do okna
NW HAKu.
6. Vyplňte příslušné kolonky dle potřeby (název haku, popisek,
adresu vašich stránek)
7. V menu File vyberte volbu
Save As....
8. Uložte nový hak pod nějakým jménem, v našem případě třeba
Prsten.hak.
9. Soubor Prsten.hak uložte do adresáře
NWN\hak.
Bioware HAK PAK Editor: Obr.č.2 -
Vytváření nového haku
Použití haku
1. Otevřeme
Bioware Aurora Neverwinter Nights Toolset.
2. Otevřete si váš modul, nebo si vytvořte nový.
3. V menu Úpravy proveďte volbu
Vlastnosti modulu.
4. V okně, které se vám otevřelo si vyberte záložku
Vlastní obsah.
5. Klikněte na roletkovu s výběrem, která je zhruba v prostředku
okna.
6. Pokud jste si váš nový hak prsteny.hak
uložili do adresáře NWN\hak, tak si jej
tam najděte a klikněte na něj.
7. Pak klikněte na tlačítko Přidat.
8. Klikněte na OK.
Bioware Aurora NWN Toolset: Obr.č.3 -
Přidávání nového haku do modulu
Teď se vám modul začne sestavovat.
Rychlost záleží na velikosti modulu a haku/haků. U malých modulů a
haků to jsou řádově sekundy, u obrovských to může být od desítek
minut až po hodiny. Nezapomeňte si modul s připojeným hakem uložit.
A můžete začít pracovat. Nezapomeňte však na jednu věc. Tento hak
musí být přítomen jak na serveru, kde modul běží, tak také u všech
hráčů a DM, kteří chtějí do modulu vstoupit.
Bioware Aurora NWN Toolset: Obr.č.4 -
Takhle to může vypadat po přidání nového haku (stovky nových
vylepšení)
Or-Horo
|