Neverwinter Nights by Tichondrius

Banner-Tichondrius

Kouzla (Spell)

 

Aura of Courage (Aura odvahy)

  • Úroveň sesilatele:

  • Úroveň kouzla:

  • Škola:

  • Zařazení:
  • Složky:

  • Dosah:

  • Oblast působení/cíl:
  • Trvání:
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:

  • Odolnost proti kouzlu:

Nahoru

Acid Fog (Kyselinový mrak)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Kyselina
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast působení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • 1 kolo/2 úrovně
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Výdrž
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Kyselinový mrak vytvoří hustý, lepkavý, zelený mrak. Bytosti, které do mraku vstoupí, jsou zraněny za 4k6 životů kyselinou. Bytosti v mraku musí uspět v záchraně na Výdrž, jinak se jim sníží rychlost pohybu o 50%. Každé kolo, které bytost stráví v mraku, utrpí zranění za 2k6 životů kyselinou.

Nahoru

Aid (Pomoc)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik/Paladin 2, Hraničář 3
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 tah/úroveň
  • Další protikouzla:
  • Smůla
  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Cíl získá bonus +1 k hodu na útok, +1 k záchraně proti strachu a maximální počet životů se zvýší o 1k8.

Nahoru

Animate Dead (Oživ nemrtvé)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 3, Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Zlo
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátk ý
  • Oblast působení/cíl:
  • Bod
  • Trvání:
  • 24 hodin
  • Další protikouzla:
  • Sluneční paprsek
  • Záchrana:
  • Ne
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Oživ nemrtvé vyvolává nemrtvé sluhy. Druh vyvolaného nemrtvého závisí na úrovni sesilatele:
Úroveň 1 - 5: Krutá zombie
Úroveň 6 - 9: Kostlivec válečník
Úroveň 10 a víc: Kostlivec náčelník

Nahoru

Barkskin (Kůže z kůry)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Žádné
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Kůže z kůry způsobí, že kůže cíle ztvrdne, přidávajíc přirozenou zbroj k OČ podle úrovně sesilatele:
Úroveň 1-6:+3
Úroveň 7-12: +4
Úroveň 13 a víc:+5

Nahoru

Bestow Curse (Proklej)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Klerik 3, Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Trvalé
  • Další protikouzla:
  • Odstraň kletbu
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Proklej - sníží všechny vlastnosti cíle o 2.

Nahoru

Blade Barrier (Hradba mečů)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast působení/cíl:
  • Hradba dlouhá 9 metrů
  • Trvání:
  • 1 kolo/úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy, sníží o 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Kouzlo Hradba mečů vytvoří 9 metrů dlouhou a metr širokou hradbu bodajících mečů. Každý, kdo prochází hradbou, bude zraněn 1k6 za úroveň sesilatele.

Nahoru

Bless (Požehnání)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 1, Paladin 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast působení/cíl:
  • Největší
  • Trvání:
  • 1 tah/úroveň
  • Další protikouzla:
  • Smůla
  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Všichni spojenci v oblasti dosahu získají bonus +1 k útoku a zranění, současně +1 k Síle vůle, která je chrání proti strachu.

Nahoru

Bless Weapon (Požehnání zbraně)

  • Úroveň sesilatele:

  • Úroveň kouzla:

  • Škola:

  • Zařazení:
  • Složky:

  • Dosah:

  • Oblast působení/cíl:
  • Trvání:
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:

  • Odolnost proti kouzlu:

Nahoru

Blindness/Deafness (Slepota/Hluchota)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 2, Klerik 3, Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Kyselina
  • Složky:
  • Slovní
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 kolo/ úroveň
  • Další protikouzla:
  • Odstraň slepotu/hluchotu
  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Cíl je postižen slepotou a hluchotou.

Nahoru

Bull's Strength (Býčí síla)

  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 2, Klerik 2, Druid 2, Paladin 2, Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/úroveň
  • Další protikouzla:
  • Paprsek oslabení
  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Síla cíle se zvýší o 1k4+1.

Nahoru

Burning Hands (Hořící ruce)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • 9 metrů
  • Oblast působení/cíl:
  • Kužel kouzla
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Kužel ohnivých střel z rukou sesilatele spálí všechno, co se nachází v oblasti kouzla, se zraněním 1k4 na úroveň sesilatele, maximálně do 5k4.

Nahoru

Call Lightning (Přivolej blesk)

  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 3
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Elektřina
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast působení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Všichni nepřátelé v dosahu kouzla budou zraněni 1k6 za úroveň sesilatele, maximálně do 10k6.

Nahoru

Calm Emotions (Utiš emoce)
  • Úroveň sesilatele:

  • Úroveň kouzla:

  • Škola:

  • Zařazení:
  • Složky:

  • Dosah:

  • Oblast působení/cíl:
  • Trvání:
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:

  • Odolnost proti kouzlu:

Nahoru

Cat's Grace (Kočičí elegance)

  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 2, Hraničář 2, Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne

Obratnost cíle se zvýší o 1k4+1.

Nahoru

Chain Lightning (Řetězový blesk)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Elektřina
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast působení/cíl:
  • Obrovská, 1 cíl/úroveň
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Elektrický blesk prorazí skrz nepřátele sesilatele za 1k6 elektrického zranění na každou úroveň sesilatele, maximálně do 20k6 zranění hlavního cíle a polovinu pro vedlejší cíle.

Nahoru

Charm Monster (Zmam příšeru)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 3 kola + 1/2 úrovně
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
V očích cíle vzroste reputace sesilatele o 50%

Nahoru

Charm Person (Zmam osobu)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 1, Čaroděj/Zaklínač 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 2 kola + 1/3 úrovně
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
V očích lidského cíle vzroste osobní reputace sesilatele o 50%.

Nahoru

Charm Person or Animal (Zmam osobu či zvíře)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast působení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 2 kola + 1/3 úrovně
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Jestli je cílem člověk anebo zvíře, v jeho očích vzroste osobní reputace sesilatele o 50%.

Nahoru

Circle of Death (Kruh smrti)
  • Úroveň sesilatele:
  • Carodej/Zaklínac 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Smrt
  • Složky:
  • Slovní, Složky
  • Dosah:
  • Obrovská
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Odraz smrt
  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
V míste, kde stojí cíl, vybuchne vlna negativní energie. Neprátelské bytosti v poctu 1k4 na úroven sesilatele musí uspet pri záchrane na Výdrž, jinak zemrou; zacíná se u stvorení s nejnižší životaschopností. Bytosti s životaschopností 9 a více nejsou ovlivneny.

Nahoru

Circle of Doom (Kruh zkázy)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 5
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Elektrina
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obrovská, 1 cíl/úroven
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Všichni neprátelé v oblasti pusobení kouzla jsou postiženi zranením 1k8 +1 za úroven sesilatele. Negativní energie pusobí na nemrtvé obrácene, lécí je místo toho, aby jim ubližovala.

Nahoru

Clairaudience/Clairvoyance (Jasnozřivost/Jasné slyšení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Carodej/Zaklínac 3
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Veštení
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Slepota/Hluchota
  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Po dobu trvání kouzla cíl získá bonus +10 ke všem overením Všímavosti a Naslouchání.

Nahoru

Clarity (Rozjasnění)
  • Úroveň sesilatele:
  • BBard 2, Klerik 3, Carodej/Zaklínac 3
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivnující
  • Složky:
  • Slovní,
  • Dosah:
  • Strední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 tah
  • Další protikouzla:
  • Zmam osobu
  • Záchrana:
  • Ne
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Toto kouzlo ruší úcinky Spánku, Zmatení, Omrácení a Zmámení, rovnež chrání proti podobným úcinkum, dokud nepomine. Za každý úcinek zrušený tímto kouzlem cíl utrpí 1 bod zranení.

Nahoru

Cloak of Chaos (Plášť chaosu)
  • Úroveň sesilatele:

  • Úroveň kouzla:

  • Škola:

  • Zařazení:
  • Složky:

  • Dosah:
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Trvání:
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:

  • Odolnost proti kouzlu:

Nahoru

Cloudkill (Smrtící mrak)
  • Úroveň sesilatele:
  • Carodej/Zaklínac 5
  • Úroveň kouzla:
  • 5
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • 1 kolo/2 úrovne
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Výdrž, zvláštní
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Nad oblastí se usadí vzdouvající se mračno odporných výparů. Jeho účinky se mění podle životaschopnosti ovlivněných bytostí:
Životaschopnost 1-3: Okamžitá smrt
Životaschopnost 4-6: Záchrana na Výdrž anebo smrt
Životaschopnost více než 6: zranění 1k10

Nahoru

Color Spray (Barevná sprška)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Iluze
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivnující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Kužel, 9 metrů
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Kužel kouzla
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Síla vule, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Barevná sprška vyzařuje oslnivé světelné spektrum, které zmate všechna stvoření v oblasti účinku kouzla. Účinky se mění podle životaschopnosti ovlivněných bytostí:
Životaschopnost 1-2: Spánek, 3+1k4 kola
Životaschopnost 3-4: Slepota, 2+1k4 kola
Životaschopnost nad 4: Omráčení, 1+1k4 kola

Nahoru

Cone of Cold (Kužel mrazu)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 5
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Chlad
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Kužel, 9 metrů
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Kužel kouzla
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Z ruky sesilatele vyrazí kužel mrazu a sněhu, všichni v oblasti působení utrpí 1k6 zranění chladem na úroveň sesilatele, maximálně 15k6.

Nahoru

Confusion (Zmatení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivnující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Sila vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Ovlivněné bytosti buď slepě bloudí, napadají náhodné cíle, anebo prostě jen nehybně stojí.

Nahoru

Contagion (Nákaza)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 3, Druid 3, Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Odstraň chorobu
  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl je postižen jednou z následujících vysilujících chorob podle náhodného výběru: Oslepující nevolnost, Jektající horečka, Hořící mozek, Rudá agonie, Třesavka anebo Slizká smrt.

Nahoru

Control Undead (Ovládni nemrtvého)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 7
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obří
  • Trvání:
  • 1 hodina/úroveň
  • Další protikouzla:
  • Sluneční paprsek
  • Záchrana:
  • Silná vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Sesilatel ovládne jednu nemrtvou bytost s životaschopností 2 na úroveň sesilatele, unikne, jen když uspěje v záchraně na Sílu vůle.

Nahoru

Create Greater Undead (Vytvoř silnějšího nemrtvého)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 8
  • Úroveň kouzla:
  • 8
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Zlo
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Trvání:
  • 24 hodin
  • Další protikouzla:
  • Sluneční paprsek
  • Záchrana:
  • Žádná
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Žádná
Sesilatel přivede k životu mocného nemrtvého. Druh nemrtvého závisí na úrovni sesilatele:
Méně než 15: Upír
Úroveň 16-17: Rytíř zkázy
Úroveň 18-19: Lich
Úroveň 20: Silnější mumie

Nahoru

Create Undead (Vytvoř nemrtvého)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 6, Čaroděj/Zaklínač 8
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Zlo
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Trvání:
  • 24 hodin
  • Další protikouzla:
  • Sluneční paprsek
  • Záchrana:
  • Žádná
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Žádná
Sesilatel přivede k životu nemrtvého. Druh nemrtvého závisí na úrovni sesilatele:
Méně než 11: Ghúl
Úroveň 12-13: Ghast
Úroveň 14-15: Wight
Úroveň 16 a více: Spektra

Nahoru

Cure Critical Wounds (Vyleč kritická zranění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 4, Klerik 4, Druid 5
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Silná vůle 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíli je vyléčeno 4k8 zranění, +1 bod za úroveň sesilatele maximálně do +20. Léčivé kouzlo působí při použití na nemrtvé obráceně, protože jim způsobuje zranění stejné, jako by normálně vyléčilo. Dřív, než se tohle kouzlo použije proti nemrtvým, musí uspět při útoku dotykem.

Nahoru

Cure Light Wounds (Vyleč lehká zranění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 1, Klerik 1, Druid 1, Paladin 1, Hraničář 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Dotyk ghúla
  • Záchrana:
  • Silná vůle 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíli je vyléčeno 1k8 zranění, +1 bod za úroveň sesilatele (maximálně do +5). Léčivé kouzlo působí při použití na nemrtvé obráceně, neléčí, ale zraňuje je. Dřív, než se tohle kouzlo použije proti nemrtvým, musí uspět při útoku dotykem.

Nahoru

Cure Minor Wounds (Vyleč malá zranění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 0, Klerik 0, Druid 0
  • Úroveň kouzla:
  • 0
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Dotyk ghúla
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíli jsou vyléčeny 4 body zranění. Léčivé kouzlo působí při použití na nemrtvé obráceně, neléčí, ale zraňuje je. Dřív, než se tohle kouzlo použije proti nemrtvým, musí uspět při útoku dotykem.

Nahoru

Cure Moderate Wounds (Vyleč střední zranění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 2, Klerik 2, Druid 3, Paladin 3, Hraničář 3
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Dotyk ghúla
  • Záchrana:
  • Silná vůle 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl je vyléčen za 2k8 životů, +1 život za každou úroveň sesilatele (maximálně do +10). Léčivé kouzlo působí při použití na nemrtvé obráceně, neléčí, ale zraňuje je. Dřív, než se tohle kouzlo použije proti nemrtvým, musí uspět při útoku dotykem.

Nahoru

Cure Serious Wounds (Vyleč vážná zranění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Klerik 3, Druid 4, Paladin 4, Hraničář 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Dotyk ghúla
  • Záchrana:
  • Silná vůle 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl je vyléčen za 3k8 životů, +1 život za každou úroveň sesilatele (maximálně do +15). Léčivé kouzlo působí při použití na nemrtvé obráceně, neléčí, ale zraňuje je. Dřív, než se tohle kouzlo použije proti nemrtvým, musí uspět při útoku dotykem.

Nahoru

Darkness (Temnota)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 2, Klerik 2, Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Temnota
  • Složky:
  • Slovní
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obří
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Světlo
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Všechny bytosti v oblasti účinku kouzla jsou chráněny temným mračnem, kterým dokáže proniknout jedině Ultravidění. Tvůrce oblasti Temnoty je schopen vidět normálně.

Nahoru

Daze (Omámení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 0, Čaroděj/Zaklínač 0
  • Úroveň kouzla:
  • 0
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 2 kola
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Jestli má cíl životaschopnost 5 anebo méně, je omráčen na dvě kola.

Nahoru

Death Ward (Odraz smrt)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 4, Druid 5, Paladin 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Prst smrti
  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Není
Cíl se stane odolným ke všem smrtícím kouzlům, kouzelným vlastnostem a účinkům.

Nahoru

Delayed Blast Fireball (Zpožděná výbušná koule)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 7
  • Úroveň kouzla:
  • 7
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obří
  • Trvání:
  • 1 kolo/3 úrovně
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Sesilatel vytvoří malou kouzelnou oblast, ve které může zjistit přechod nepřátelských bytostí. Když je pole aktivováno, vybuchne a všichni v oblasti působení utrpí za každou úroveň sesilatele zranění ohněm za 1k6 životů, maximálně do 20k6.

Nahoru

Dismissal (Propuštění)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 4, Klerik 4, Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obrovská
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Brána
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Všechny vyvolané bytosti, zvířecí společníci a miláčci patřící nepřátelským kouzelníkům jsou v oblasti působení odvolány.

Nahoru

Dispel Magic (Rozptyl kouzla)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Klerik 3, Druid 4, Paladin 3, Čaroděj/Zaklínač 3
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost anebo Obrovská
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Tohle kouzlo se snaží zbavit obyčejné cíle všech magických působení. Může se taky zaměřit na skupinu bytostí ve snaze odstranit z každé bytosti nejsilnější kouzelné působení. Aby odstranil působení, sesilatel provede test na rozptýlení 1k20+1 za každou úroveň sesilatele (maximálně do +10) proti TO + úroveň sesilatele působícího kouzla.

Nahoru

Divine Power (Božská síla)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Osobní
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Není
Sesilatel získá následující bonusy: 1 život navíc za každou úroveň sesilatele, Síla vzroste na 18 ( jestli je jeho Síla 18 anebo víc, dále se nezvyšuje) a základní útok se zlepší na hodnotu jakou má Bojovník stejné úrovně.

Nahoru

Dominate Animal (Ovládni zvíře)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 3
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • 3 kola, +1/Úroveň
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Zasažené zvíře se dočasně stává věrným a oddaným služebníkem sesilatele.

Nahoru

Dominate Monster (Ovládni příšeru)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 9
  • Úroveň kouzla:
  • 9
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 3 tahy +1/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Zasažený netvor se dočasně stává věrným a oddaným služebníkem sesilatele.

Nahoru

Dominate Person (Ovládni osobu)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 4, Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 3 kola +1 kolo/3 úrovně sesilatele
  • Další protikouzla:
  • Rozjasnění
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Zasažená osoba se dočasně stává věrným a oddaným služebníkem sesilatele.

Nahoru

Doom (Smůla)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 1
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Očarování
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 tah/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Požehnání
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíli se odečte -2 ode všech hodů: na útok, na zranění, na záchranu, na ověření vlastnosti a ověření dovednosti.

Nahoru

Elemental Shield (Elementální štít)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Chlad, Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Osobní
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Sesilatel
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Není
Sesilatel je obklopen prstencem ohně, který zraňuje všechny nepřátele, co úspěšně zaútočí na sesilatele zbraní na boj zblízka. Způsobené zranění je 1k6, +1 za každou úroveň sesilatele. Sesilatel rovněž získává 50% odolnost na chlad a oheň.

Nahoru

Elemental Swarm (Elementální roj)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 9
  • Úroveň kouzla:
  • 9
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Vzduch, Zem, Oheň, Voda
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Trvání:
  • 24 hodin
  • Další protikouzla:
  • Propuštění
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Není
Sesilatel vyvolá elementála vzduchu s životaschopností 24, který mu oddaně slouží, dokud nezemře nebo dokud kouzlo nepřestane působit. Jestliže elementál vzduchu zemře před uplynutím kouzla, automaticky je vyvolán elementál vody s životaschopností 24, který jej nahradí. Tento proces pokračuje s elementály země a ohně až do uplynutí doby trvání kouzla. Elementálem ohně vyvolávání skončí.

Nahoru

Endurance (Vytrvalost)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 2, Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Není
Odolnost cíle se zvýší o 1k4+1.

Nahoru

Endure Elements (Odolání živlům)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 1, Druid 1, Paladin 1, Čaroděj/Zaklínač 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • 24 hodin
  • Trvání:
  • 1 tah/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl získá odolnost proti zranění 10/- proti všem základním typům zranění. Kouzlo končí pohlcením 20 bodů zranění jakéhokoli základního druhu.

Nahoru

Energy Drain (Vysátí energie)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 9, Čaroděj/Zaklínač 9
  • Úroveň kouzla:
  • 9
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Negativní
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl dočasně ztrácí 2k4 úrovní.

Nahoru

Enervation (Oslabení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Negativní
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 hodina/Úroveň sesilatele
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl dočasně ztrácí 1k4 úrovní.

Nahoru

Entangle (Zapletení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 1, Hraničář 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Proměny
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dlouhý
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • 3+1 kolo/2 úrovně
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy, zvláštní
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Masa rdousící vegetace obalí všechny bytosti v oblasti působení. Postižení jsou znehybněni na místě, i když můžou bojovat a sesílat kouzla. Oběti, které se zachrání pomocí Reflexů, mají navzdory tomu sníženou pohyblivost na polovinu.

Nahoru

Fear (Strach)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 3, Čaroděj/Zaklínač 4
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Strach, Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Velká
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Odstraň strach
  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Postižené bytosti sužuje ochromující strach, který jim brání v jakékoli akci. Postižení utíkají pryč ode všech, které nepokládají za spojence.

Nahoru

Feeblemind (Slabomyslnost)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 5
  • Škola:
  • Věštění
  • Zařazení:
  • Mysl ovlivňující
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Síla vůle, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Úspěšně provedeným útokem dotykem sesilatel způsobí pokles inteligence cíle o 1k4 bodů za každé 4 úrovně sesilatele.

Nahoru

Finger of Death (Prst smrti)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 8, Čaroděj/Zaklínač 7
  • Úroveň kouzla:
  • 7
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Smrt
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Výdrž, částečně
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Cíl musí uspět při záchraně na Výdrž, jinak zemře. I když uspěje, utrpí zranění 3k6 bodů, +1 bod za každou úroveň sesilatele.

Nahoru

Fire Storm (Ohnivá bouře)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 8, Druid 7
  • Úroveň kouzla:
  • 7
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Osobní
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obrovská
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Všechno v oblasti působení kouzla je zaplaveno deštěm ohně. Všichni postižení touto pohromou utrpí zranění 1k6 bodů za každou úroveň sesilatele (maximálně 20k6). Polovina zranění je božská, druhá polovina je způsobena ohněm. Všechny bytosti, které jsou k sesilateli blíže než 1,5 metru, jsou chráněny před působením kouzla.

Nahoru

Fireball (Ohnivá koule)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 3
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Velký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Obří
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Sesilatel uvolní ohnivou střelu, která vybuchne na všem uvnitř oblasti působení se zraněním 1k6 za úroveň sesilatele, maximálně do 10k6.

Nahoru

Flame Arrow (Plamenný šíp)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 3
  • Úroveň kouzla:
  • 3
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Sesilatel vyšle na cíl 1 kouzelný ohnivý šíp za každé 4 úrovně. Každý šíp způsobí zranění 4k6.

Nahoru

Flame Lash (Plamenný bič)
  • Úroveň sesilatele:
  • Druid 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Druid může spálit kůži nepřítele ohnivými znameními, která způsobí zranění ohněm 2k6, +1k6 za každé 3 úrovně nad 3. úrovní.

Nahoru

Flame Strike (Plamenný úder)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 5, Druid 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vzývání
  • Zařazení:
  • Oheň
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Střední
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Reflexy 1/2
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Sloup ohně pohltí všechno v oblasti působení a způsobí 1k6 zranění za úroveň sesilatele (maximálně do 15k6). Polovina zranění je božská a druhá polovina ohnivá. Nepřátelé jsou postiženi oběma zraněními, spojenci pouze ohněm.

Nahoru

Freedom of Movement (Volnost pohybu)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 4, Druid 4, Paladin 4, Hraničář 4
  • Úroveň kouzla:
  • 4
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Smrt
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 tah/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Pavučina
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Cíl se stane odolným proti kouzlům ochromení, zpomalení a zapletení; rovněž proti jejich účinkům.

Nahoru

Gate (Brána)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 9, Čaroděj/Zaklínač 9
  • Úroveň kouzla:
  • 9
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bod
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Tohle mocné kouzlo vyvolání otevírá portál do jiné roviny, vyvolávajíc Balora. Jestli je sesilatel chráněn působením Ochrany před zlem, Ochranného kruhu proti zlu anebo Aury proti zlu, Balor se stane věrným a oddaným služebníkem. Jestliže sesilatel takhle chráněn není, Balor se ho pokusí zničit.

Nahoru

Ghoul Touch (Dotyk ghůla)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 2
  • Úroveň kouzla:
  • 2
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1k6 + 2 kola
  • Další protikouzla:
  • Vyleč lehká zranění
  • Záchrana:
  • Výdrž, zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Ruka sesilatele září nadpozemským světlem. Jestliže sesilatel uspěje při útoku dotykem, cíl se musí zachránit Výdrží anebo bude ochromen. Z bytostí ochromených tímto kouzlem stoupá odporný mrak, který zmámí všechny nepřátelské bytosti do vzdálenosti 1,5 metru.

Nahoru

Globe of Invulnerability (Koule nezranitelnosti)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Osobní
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Silnější koule nezranitelnosti, Silnější prolomení kouzla
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Mihotavé pole energie brání všem kouzlům 4. anebo nižší úrovně ovlivnit sesilatele.

Nahoru

Grease (Sádlo)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 1, Druid 1, Hraničář 1, Čaroděj/Zaklínač 1
  • Úroveň kouzla:
  • 1
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Krátký
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Střední
  • Trvání:
  • 2 kola + 1/3 úrovně
  • Další protikouzla:
  • Volnost pohybu
  • Záchrana:
  • Reflexy
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Zvířená plocha oleje a tuku plní cílovou oblast, všechny uvnitř sráží k zemi anebo snižuje rychlost jejich pohybu.

Nahoru

Greater Dispelling (Silnější rozptýlení)
  • Úroveň sesilatele:
  • Bard 5, Klerik 6, Druid 6, Čaroděj/Zaklínač 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost anebo Obrovská
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ano
Silnější rozptýlení se pokouší odstranit účinky všech kouzel z jednoho cíle. Jestli je namířeno na skupinu bytostí, pokusí se odstranit z každé bytosti účinek nejmocnějšího kouzla. Aby odstranil působení, sesilatel provede test na rozptýlení 1k20, +1 za úroveň sesilatele (maximálně do +15) proti TO 11 + úroveň sesilatele působícího kouzla.

Nahoru

Greater Magic Weapon (Silnější kouzelná zbraň)
  • Úroveň sesilatele:

  • Úroveň kouzla:

  • Škola:

  • Zařazení:
  • Složky:

  • Dosah:

  • Oblast pusobení/cíl:
  • Trvání:
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:

  • Odolnost proti kouzlu:

Nahoru

Greater Planar Binding (Silnější svázání sfér)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 8
  • Úroveň kouzla:
  • 8
  • Škola:
  • Vyvolání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Bytost
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost anebo Bod
  • Trvání:
  • 1 kolo/Úroveň
  • Další protikouzla:
  • Vyleč lehká zranění
  • Záchrana:
  • Síla vůle (-5), zruší
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Tohle kouzlo pracuje dvěma způsoby: buď je zacíleno na jednu neutrální bytost anebo vyvolává spojence z jiné sféry. Neutrální bytost je ochromena na 1 kolo za 2 úrovně sesilatele. Druh vyvolaného spojence závisí na přesvědčení sesilatele:
Zlo: Vrock
Neutrální: Smrtící slaad
Dobro: Nebeský mstitel

Nahoru

Greater Restoration (Silnější obnova)
  • Úroveň sesilatele:
  • Klerik 7
  • Úroveň kouzla:
  • 7
  • Škola:
  • Nekromancie
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Dotek
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Neškodné
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Silnější obnova odstraní většinu dočasných a všechny trvalé negativní účinky kouzel z cíle, včetně odsání úrovně. Neodstraní negativní duševní působení anebo působení znižující rychlost pohybu. Rovněž vyléčí cíl do plného počtu životů.

Nahoru

Greater Shadow Conjuration (Silnější stínové vyvolání)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 5
  • Úroveň kouzla:
  • 5
  • Škola:
  • Iluze
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Zvláštní
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Zvláštní
  • Trvání:
  • Zvláštní
  • Další protikouzla:

  • Záchrana:
  • Zvláštní
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Zvláštní
Dovolí sesilateli vyvolat stínový variant následujících kouzel: Vyvolej stín, Melfův kyselinový šíp, Vzhled ducha, Pavučina anebo Menší koule nezranitelnosti.

Nahoru

Greater Spell Breach (Silnější prolomení kouzla)
  • Úroveň sesilatele:
  • Čaroděj/Zaklínač 6
  • Úroveň kouzla:
  • 6
  • Škola:
  • Vymítání
  • Zařazení:
  • Složky:
  • Slovní, Gesta
  • Dosah:
  • Střední
  • Oblast pusobení/cíl:
  • Bytost
  • Trvání:
  • Ihned
  • Další protikouzla:
  • Koule nezranitelnosti, Silnější ochranný plášť
  • Záchrana:
  • Není
  • Odolnost proti kouzlu:
  • Ne
Toto kouzlo obere nepřátelského mága o 4 kouzelné ochrany, včetně Ochranného pláště, Koule nezranitelnosti, Kamenné kůže, Předtuchy, Ochrany před elementy, Vzhledu ducha a Nadpozemského vzhledu, Kouzelného brnění, Stínového a Elementálního štítu. Toto kouzlo také snižuje SD cílů o 5.

Nahoru

Adam Rambousek

 

Kouzla


Aura of Courage

Acid Fog

Aid

Animate Dead

Barkskin

Bestow Curse

Blade Barrier

Bless

Bless Weapon

Blindness/Deafness

Bull's Strength

Burning Hands

Call Lightning

Calm Emotions

Cat's Grace

Chain Lightning

Charm Monster

Charm Person

Charm Person or Animal

Circle of Death

Circle of Doom

Clairaudience/Clairvoyance

Clarity

Cloak of Chaos

Cloudkill

Color Spray

Cone of Cold

Confusion

Contagion

Control Undead

Create Greater Undead

Create Undead

Cure Critical Wounds

Cure Light Wounds

Cure Minor Wounds

Cure Moderate Wounds

Cure Serious Wounds

Darkness

Daze

Death Ward

Delayed Blast Fireball

Dismissal

Dispel Magic

Divine Power

Dominate Animal

Dominate Monster

Dominate Person

Doom

Elemental Shield

Elemental Swarm

Endurance

Endure Elements

Energy Drain

Enervation

Entangle

Fear

Feeblemind

Finger of Death

Fire Storm

Fireball

Flame Arrow

Flame Lash

Flame Strike

Freedom of Movement

Gate

Ghoul Touch

Globe of Invulnerability

Grease

Greater Dispelling

Greater Magic Weapon

Greater Planar Binding

Greater Restoration

Greater Shadow Conjuration

Greater Spell Breach