|
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
Shadows of Undrentide(SoU) je první ze
dvou datadisků k Neverwinter nights. Pro singleplayerové hráče bude
obsahovat velkou 40 hodinovou singleplayerovou kampaň, která přinese
nová prostředí, prestižní povolání a monstra. Pro multiplayer přinese
nové skilly, featy a kouzla. Do Aurora toolsetu přibudou nové nástroje
na vytváření modulů: nové tilesety, pasti, předměty a plot wizard k
lehčímu vytváření questů. Na jeho výrobě se podílelo BioWare a
FloodGate - studio tvořené zaměstnanci bývalého Looking Glass.
Zkráceně:
Příběh:
Příběh začíná ve městě Hilltop blízko pohoří Nether a týká
se starých artefaktů, které ukradli Koboldi ze záhadného důvodu. Časem
se všechno samozřejmě správně zamotá a nakonec budete muset zachraňovat
nejen atrefakty, ale i město Hilltop a celé Forgotten Realms.
Nahoru
|
Bližší popis některých nových featů
Datadisk přináší mnoho nových featů do již tak rozsáhlé sbírky.
Některé vyznívají velice zajímavě, jen posuďte sami:
Blind Fighting
Postava je schopna bojovat s nepřáteli i bez použití
svého zraku, to přináší možnost bojovat, i když je oslepena, nebo
čelí neviditelným útočníkům. Charakter automaticky hází znova
pokud minula svým útokem z důvodu temnoty. Navíc, neviditelné postavy
již nedostávají bonus, pokud bojují proti postavě s tímto featem.
Typ Featu: |
Hlavní |
Předpoklad: |
Nic |
Použití: |
Automatické |
Poznámky: |
Blind Fighting může být užitečný feat, pokud chcete hrát
za mnicha. |
Rapid Reload
Díky neustálému tréninku jsou teď vaše prsty při
nabíjení kuše velice hbité. Postava s tímto skillem umí přebíjet
kuš stejně rychle jako by používal normální luk.
Typ Featu: |
Hlavní |
Předpoklad: |
Základní útočný bonus +2 |
Použití: |
Automatické |
Poznámky: |
Kuš je oblíbená zbraň na dálku pro ty, kteří chtějí dávat
větší zranění, ale déle trvá ji nabít. Mistr kuše může
teď předstihnout lučištníky devastujícím efektem. |
Zen Archery
Díky hbitým reflexům a znalostem okolí teď můžete lépe
zamířit zbraněmi na dálku na své nepřátele. Tento feat dovoluje používat
při střelbě modifier Moudrosti místo Obratnosti.
Typ Featu: |
Hlavní |
Předpoklad: |
Základní útočný bonus +3, Moudrost 13 a vyšší |
Použití: |
Automatické |
Poznámky: |
Přináší výhodu pro kleriky a paladiny, kteří potřebují
moudrost pro kouzla a nemohou si dovolit utratit tolik bodů v
obratnosti, pokud chtějí používat střelné zbraně, je
tento skill doslova požehnáním. |
Improved Initiative
Vaše postava si vypracovala schopnost zaútočit velice rychle,
jakmile uvidí nepřítele.
Tento feat přidává +4 bonus na hody iniciativy.
Typ Featu: |
Hlavní |
Předpoklad: |
Nic |
Použití: |
Automatické |
Poznámky: |
První útok může být i ten poslední... |
Spring Attack
Vaše postava se specializovala v boji na blízko natolik, že je
schopna se v boji pohybovat mezi svými nepřáteli, aniž by jim dala možnost
na ni zaútočit. Pokus o útěk nebo pohyb při boji již nevyprovokuje příležitostný
útok. Tento feat nelze použít s těžkým brněním.
Typ Featu: |
Hlavní |
Předpoklad: |
Obratnost 13+, Dodge, Mobility, Základní útočný bonus +4 a
vyšší |
Použití: |
Automatické |
Poznámky: |
Stát proti přesile nepřátel je mnohem jednodušší, když máte
možnost svobodného pohybu po bojišti, aniž byste riskovali
mnohonásobné útoky během pohybu.
|
Nahoru
|
Ukázky nových tilesetů
Giant Statue Head
|
Velikost: (1x1)
Tileset: Poušť
Co jiného může dávat tušit větší záhadu, než obrovská
část sochy uprostřed vyprahlé pouště, kde dlouho nevkročila
lidská(elfí, dwarfí...) noha? Jaká prastará, zapomenutá
civilizace toto stvořila? Neskrývá se tu někde staré město,
které obývala a není v něm nějaký poklad? Co víc, třeba si
to tu postavil nějaký bůh na důkaz své síly a moci, aby
donutil svůj lid, aby pro něj shromažďoval bohatství a oběti.
Přece se to nemohlo jen tak vypařit...
|
Chasm Stairs
|
Velikost: (1x1)
Tileset: Poušť
Potřebujete tajný vchod zpět do dwarfí pevnosti po tom, co
majestátní dwarfové byli nuceni utéct ze svého města, pronásledováni
nezastavitelnou hrozbou, jako hrstka podvyživených goblinů s
klacky? Že se nikdy nevrátili a teď tam nikdo není? Opravdu
nikdo? Třeba se tam ta hrozba usídlila a skrývá u sebe nezměrné
bohatství, po kterém touží každý dobrodruh. Tak, na co čekáte?
Už nehledejte dále a použijte tyhle schody!
|
Oasis
|
Velikost: (3x3)
Tileset: Poušť
Průměrný dobrodruh, jdoucí pouští, bez ohledu na to, kolik
nesmrtelných monster zabil, bez vody, je velice zranitelný. A
proto pokud narazí na oázu s vodou, neměl by váhat a doplnit
si své zásoby. Jinak by se mohlo stát, že z neohroženého
dobrodruha se stane bezejmenná mrtvola a potrava pro supy.
|
|
Nahoru
Některá nová kouzla
Aura of glory
Sesílatel získává na omezenou dobu +2 bonus na charismu, spojenci
blízko sesílatele získávají bonus +6 na jejich záchranné hody proti
strachu a uzdraví se za 1d4 bodů
Potřebný level: |
Paladin 2 |
Level kouzla: |
2 |
Škola: |
Transmutace |
Komponenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Osobní |
Cíl/Dosah: |
Sesílatel |
Doba trvání: |
1 kolo/level |
Protikouzla: |
|
Záchrana: |
Žádná |
Odolnost proti kouzlu: |
Ne |
Magic Fang
Toto kouzlo posílí sesílatelova společníka. Ten získá +1 na zásah
a +1 zranění, zredukuje zranění 1/+1, a také společník útočí,
jako by měl útok +1(takže může projít skrz obranu monster, která
mají odolnost na normální zbraně).
Potřebný level: |
Druid 1, hraničář 1 |
Level kouzla: |
1 |
Škola: |
Transmutace |
Componenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Osobní |
Cíl/Dosah: |
Sesílatel |
Doba trvání: |
1 kolo/ level |
Protikouzla: |
|
Záchrana: |
Žádná |
Odolnost proti kouzlu: |
Ne |
True Strike
Díky magické intuici, získá sesílatel na dobu trvání kouzla +20
na útok. Toto je opravdu zajímavé kouzlo pro bojové charaktery, stačí
mít Bojovník/mága na 19/1 levelu a může už použít toto kouzlo na
rapidní zlepšení útoku.
Potřebný level: |
Mág 1, Kouzelník 1 |
Level kouzla: |
1 |
Škola: |
Divination |
Componenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Osobní |
Cíl/Dosah: |
Sesílatel |
Doba trvání: |
9 Sekund |
Protikouzla: |
|
Záchrana: |
Žádný |
Odolnost proti kouzlu: |
Ne |
Shield
Sesílatel získává bonus +4 na AC(obrana) a +3 na záchrany reflexy.
Sesílatel je také imunní na Magické střely po dobu trvání kouzla.
Potřebný level: |
Mág 1, Kouzelník 1 |
Level kouzla: |
1 |
Škola: |
Abjuration |
Componenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Osobní |
Cíl/Dosah: |
Sesílatel |
Doba trvání: |
1 kolo/ level |
Protikouzla: |
|
Záchrana: |
Žádná |
Odolnost proti kouzlu: |
Ne |
Inflict Minor Wounds
Pokud se sesílateli podaří zaútočit na nepřítele dotykem, způsobí
mu 1 bod zranění.
Potřebný level: |
Klerik 0 |
Level kouzla: |
0 |
Škola: |
Necromancie |
Componenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Dotyk |
Cíl/Dosah: |
Jedinec |
Doba trvání: |
Okamžitá |
Protikouzla: |
Vyleč lehká zranění |
Záchrana: |
Vůle 1/2 |
Odolnost proti kouzlu: |
Ano |
Inflict Critical Wounds
Pokud se podaří sesílateli zaútočit na nepřítele dotykem, způsobí
mu 4d8 bodů zranění, +1 za level sesílatele do maxima +20. Kouzlo má
opačný účinek, pokud je použito na nemrtvé. Nemrtví jsou jím
uzdraveni, místo zraněni.
Potřebný level: |
Klerik 4 |
Level kouzla: |
4 |
Škola: |
Necromancie |
Componenty: |
Slovo, Pohyb |
Vzdálenost: |
Dotyk |
Cíl/Dosah: |
Jedinec |
Doba trvání: |
Okamžitá |
Protikouzla: |
Vyleč lehká zranění |
Záchrana: |
Vůle 1/2 |
Odolnost proti kouzlu: |
Ano |
Nahoru
|
|
|