Czech NWN project: DEMONA

Banner - Tichondrius

Hordes of the Underdark


Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark

Hordes of the Underdark (HotU) je druhý ze dvou datadisků k Neverwinter nights. Vývojáři z BioWare tvrdí, že dobrodružství NWN: Hordes of the Underdark je určeno postavám alespoň na 15. úrovni. Tu si do hry buď importujete přímo z NWN či Shadows of Undrentide, nebo vám ji herní generátor vytvoří sám. V tomto přídavku bude vaše postava navíc moci dosáhnout až 40. úrovně, dosud to byla v souladu s pravidly pouze dvacátá. Mezi další novinky datadisku patří například šest tříd (Champion of Torm, Pale Master, Dwarven Defender, Weapon Master, Shifter, Red Dragon Disciple), 16 přidaných kreatur (třeba pavoučí démoni), více než 40 dalších kouzel, nový systém tvorby předmětů, nové typy zbraní a zbrusu nový hudební doprovod.

Dosavadní děj:

Před nedávnem jste po douhém pobytu utekl ze Sféry Stínů. Dobrodružství v této temné sféře vás proměnilo z nefalšovaného nováčka ve zkušeného dobrodruha. Díky útěku z této sféry jste se stal hrdinou hospodských vyprávění a snů dětí, které se snaží napodobovat vaše hrdinské činy. Pod městem Hlubina leží Podtemno a z něj se řítí armády temnoty, aby nádherného město oblehly. Nedávno jste dorazil do Hlubiny a snad se brzy přesunete z příběhů smrtelných dobrodruhů do opravdu epických legend o hrdinech.

Více pomocníků:

Nyní máte možnost mít v partě více pomocníků. Počet se rozšířil na dvě osoby, takže je možné doplnit svoji postavu dalšími užitečnými pomocníky.

Příšery:

I tento datadisk nabízí nové příšery, zde je menší ukázka.

Beholdeři:

Beholdeři, také známí jako "koule mnoha očí" nebo "oko tyrana", jsou příšery z nočních můr. Z očí mohou vystřelovat ohnivé paprsky, které jejich nepřátele na místě zahubí. Mrknutím oka dokáží zneškodnit všechnu magii dobrodruha, který pak je "snadnou kořistí".

Drideří:

Tyto krvelačné stvůry se ukrývají v hlubinách země a hledají teplou krev jakéhokoliv druhu. Všichni drowové musí podstoupit zkoušku, kterou jim ukládá bohyně Lolth. Ti, kteří ve zkoušce neuspějí, jsou odsouzeni k utrpení jako napůl pavouci, napůl drowové. Drowové a drideři se navzájem zuřivě nenávidí.

Želatinové hroudy:

Tyto téměř průhledné hroudy pomalu putují podzemními chodbami a jeskyněmi a pohlcují zdechliny, živé bytosti a odpad. Během chvíle dokáží znehybnit a pohltit i dobrodruha.

Illithidé:

Tyto příšery s chapadly jsou také známé jako mozkomoři (mind flayers) a obvykle mají slabé tělo, ale velmi silnou mysl. Jejich psionické útoky mohou paralyzovat protivníka, čímž illithidé získají čas, aby mohli ovinout chapadly oběti a vysát jí mozek. Po této události většina dobrodruhů umře. Mozkomoři také dokáží vytvářet realistické iluze, kterým snadno každý uvěří.

Nahoru

Prestižní povolání:

Tormův hrdina

Tormův hrdina je mocný válečník, který zasvětil život službě Tormovi, obraně posvátných míst, ničení nepřátel církve a zabíjení mýtických příšer.

Životaschopnost: k10

Bojové dovednosti: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehké a střední zbroje a štíty

Dovednostní body: 2 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát Tormovým hrdinou, musí splňovat následující podmínky:

Základní bonus k útoku: +7

Přesvědčení: jiné než zlé

Schopnosti:

Přiložení rukou (1. úroveň): Dokáže vyléčit zranění rovné úrovni povolání vynásobené modifikátorem Charisma. Nemrtvým bytostem stejné zranění způsobí. Tato schopnost se sčítá s paladinovou schopností přiložní rukou.

Bonusová odbornost: Na každé 2. úrovni (2., 4., 6., atd.) získá bonusovou dovednost jako bojovník (kromě specializace se zbraní).

Posvátná obrana (2. úroveň): +1 ke všem záchranným hodům. Zvyšuje se o +1 za každé 2 úrovně.

Rozdrť zlo (3. úroveň): Jednou za den si může přidat bonus Charisma k hodu na útok a způsobit +1 zranění za každou úroveň povolání Tormův hrdina.

Božský hněv (5. úroveň): Jednou za den si může přidat +3 k útoku, zranění a záchranným hoduům a získat snížení zranění +1/5 na tolik kol, kolik je jeho bonus Charisma.

Trpasličí obránce

Obránce je placený hrdina bojující za trpasličí záležitosti, trpasličí šlechtu, trpasličí božstvo nebo trpasličí způsob života. Jak naznačuje jméno, je tato postava zkušený bojovník cvičený v umění obrany. Řada trpasličích obránců poskytuje mnohem lepší ochranu než třímetrová kamenná zeď a navíc je mnohem nebezpečnější.

Životaschopnost: k12

Bojové dovednosti: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehké, střední a těžké zbroje a štíty

Dovednostní body: 2 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát trpasličím obráncem, musí splňovat následující podmínky:

Rasa: trpaslík

Základní bonus k útoku: +7

Odbornosti: Uhýbání, Houževnatost

Přesvědčení: Jakékoliv zákonné

Schopnosti:

Obranný postoj (1. úroveň): Získá +4 k síle a odolnosti, +2 ke všem záchranným hodům a +4 k bonusu uhýbání. Tuto schopnost lze použít jednou denně a další možnost použití získá za každé 2 úrovně.

Obranná všímavost (1. úroveň): I při obklíčení vám zůstává bonus k OČ za obratnost. Na 6. úrovni již nelze postavu obklíčit a na 10. úrovni získá bonus +1 k záchrannému hodu proti pastem.

Snížená zranitelnost (6. úroveň): Kdykoliv jste v boji zasažen, ignorují se 3 body zranění. Na 10. úrovni se ignoruje 6 bodů zranění.

Pro odbornost Uhýbýní je nutná obratnost 13.

Pán smrti

Nekromancie je pro mystické kouzelníky obvykle špatnou volbou. Ti, kteří opravdu chtějí ovládnout smrt, tak činí pomocí božských prostředků. Avšak existuje i jiná možnost pro ty, kteří touží mít moc nad nemrtvými, ale nechtějí ztratit příliš ze svých mystických schopností. Pán smrti se vyzná v tajemných naukách, které mají strašlivou moc.

Životaschopnost: k6

Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.

Dovednostní body: 2 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát pánem smrti, musí splňovat následující podmínky:

Mystické kouzlení: Úroveň 3 nebo vyšší

Přesvědčení: Jiné než dobré

Schopnosti:

Kostěnná kůže (1. úroveň): +2 k přirozenému obrannému číslu. Za každé čtyři úrovně se zvýší o další +2.

Oživ mrtvé (2. úroveň): Jednou za den může vyvolat nemrtvého služebníka.

Vidění ve tmě (3. úroveň): Dokáže vidět ve tmě.

Vyvolej nemrtvého (4. úroveň): Může vyvolat mocnějšího nemrtvého.

Nesmrtelná svěžest (5. úroveň): Získá tři životy navíc za úroveň.

Nemrtvá ruka (6. úroveň): Místo ruky se objeví nemrtvá ruka, která může dvakrát za den paralyzovat protivníky. Na 8. úrovni získá další možnost použití za den.

Tvrdost kostí (7. úroveň): Imunita vůči držení, paralýze a omráčení.

Vyvolej silnějšího nemrtvého (9. úroveň): Jednou denně může vyvolat velmi mocnou nemrtvou bytost.

Nesmrtelné mistrovství (10. úroveň): Imunita vůči kritickým zásahům.

Dotek nesmrtelného pána (10. úroveň): Nemrtvá ruka může zabít pouhým dotekem. Tuto schopnost lze použít 3x denně.

Za každé 2 úrovně získá pán smrti další kouzla za den, jako by postoupil o úroveň ve svém původním kouzelnickém povolání. Získá pouze určitý počet kouzel za den, ne úroveň sesilatele.

Učedník červeného draka

Vypráví se, že magické schopnosti zaklínačů a bardů nějak souvisí s přítomností dračí krve v jejich rodu. Učedníci červeného draka jsou zaklínači (někdy i bardové), kteří používají své magické schopnosti jako katalyzátor k roznícení své dračí krve, jelikož si uvědomují její skutečnou sílu. Dávají přednost zkoumavému životu před uzavřenou existencí. Jako adepti magie se mnozí vydávají na dobrodružstí, zvláště když je zavede blíže k jejich cíli odhalení svých dračích předků. Často jsou přitahováni na území, kde žijí draci.

Životaschopnost: k6 Zvláštní (viz níže)

Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.

Dovednostní body: 2 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát učedníkem červeného draka, musí splňovat následující podmínky:

Povolání: Zaklínač nebo bard

Dovednosti: 8 bodů ve Znalostech

Schopnosti:

Dračí zbroj (1. úroveň): +1 k přirozenému obrannému číslu. Na 5., 8. a 10. úrovni se zvýší o další +1.

Dračí vlastnosti (2. úroveň): Získá +2 k síle. Na 4. úrovni získá další +2 k síle. Odolnost se zvýší o +2 na 7. úrovni a Inteligence se zvýší o +2 na 9. úrovni. Na 10. úrovni se Síla zvýší o další +4 a Charisma +2.

Dechová zbraň I (3. úroveň): Může použít dechovou zbraň červeného draka, která působí 2k10 zranění. Na 7. úrovni způsobí 4k10 a konečně na 10. úrovni způsobí zranění 6k10.

Životaschopnost k8 (4. úroveň): Nyní získává k8 životů za úroveň.

Životaschopnost k10 (6. úroveň): Nyní získává k10 životů za úroveň.

Křídla (9. úroveň): Dračí učeník získává křídla.

Polodrak (10. úroveň): Dračí učedník se stane polodrakem. Získává vidění ve tmě a imunitu vůči spánku, paralýze a ohni.

Měňavec

Měnavěc nemá žádnou podobu, kterou by mohl nazývat vlastní. Namísto toho mění podobu podle toho, která je právě nejvýhodnější. Zatímco ostatní zakládají svou totožnost na vnějším vzhledu, měňavci se více přibližují svému pravému já. Jejich pocit jedinečnosti není založena na vzhledu, ale na jejich duši, která jediná se u nich nemění. Právě vnitřní síla této duše jim umožňuje převzít jakoukoliv podobu a zůstat v ní sami sebou.

Životaschopnost: k8

Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.

Dovednostní body: 4 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát měňavcem, musí splňovat následující podmínky:

Odbornost: Bdělost

Sesílání kouzel: Úroveň 3 nebo vyšší

Jiná podoba: Musí mít přirozenou jinou podobu (např. druidova Podoba divokého zvířete)

Schopnosti:

Silnější podoba divokého zvířete I (1. úroveň): Může se proměnit na červeného, zeleného, černého, bílého nebo modrého dráčka.

Silnější podoba divokého zvířete II (3. úroveň): Může se proměnit na minotaura, harpyii nebo gargoylu.

Silnější podoba divokého zvířete III (5. úroveň): Může se proměnit na mantikoru nebo baziliška.

Podoba humanoida (7. úroveň): Může se proměnit do různých humanoidních podob - temný elf, ještěr s bičem, skřet.

Silnější podoba divokého zvířete IV (10. úroveň): Může se proměnit na medůzu, velkého lítého tygra nebo mozkomora.

Některé z těchto podob umožňují měnavci používat přirozené schopnosti podoby. Příklad: měňavec, který se promění v bílého dráčka, může dle libosti vydechovat kužel mrazu. Tyto schopnosti najdete v kruhovém menu pod nabídkou "Kouzla". Některé z těchto schopností lze používat neomezeně, jiné jsou omezeny počtem použití.

Měňavcovi schopnosti přeměny do jiných podob se zlepšují, takže je může používat neomezeně za den.

Měňavec může být pouze druid.

Pán zbraně

Pán zbraně vidí dokonalost v ovládnutí jedné zbraně pro souboj na blízko. Snaží se, aby jeho tělo a zvolená zbraň tvořily jednu bytost a aby používal zbraň bez přemýšlení, podobně jako jiné končetiny.

Životaschopnost: k10

Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.

Dovednostní body: 2 + modifikátor Int

Aby se postava mohla stát pánem zbraně, musí splňovat následující podmínky:

Základní bonus k útoku: +5

Odbornosti: Zaměření na zbraň pro zbraň na blízko, Uhýbání, Útok v obraně, Pohyblivost, Pružný útok a Vířivý útok

Dovednosti: 4 body v Zastrašování

Schopnosti:

Vyvolená zbraň (1. úroveň): Pán zbraní vytvoří mocné pouto s jedním druhem zbraně. Kdykoliv bojuje zbraní tohoto, získává mnoho výhod, které se postupem času zlepšují.

Ki zranění (1. úroveň): Jednou za den může způsobit maximální zranění.

Zvýšený násobitel (5. úroveň): Vyvolená zbraň získá o jedna vyšší násobitel kritického zranění (tj. z 2x se stane 3x, atd.).

Špičkové zaměření na zbraň (5. úroveň): Získá další +1 k hodům na útok, pokud bojuje vyvolenou zbraní.

Kritické Ki zranění (7. úroveň): Přidá +2 ke kritickému rozsahu vyvolené zbraně.

Pokud se postava chce stát pánem zbraně, musí mít Obr a Int na hodnotě 13 - kvůli některým odbornostem.

Nahoru

Epická povolání:

Každé, ze základních povolání, se po dosažení 21. úrovně stává epickou postavou. Každé povolání má jiné bonusové odbornosti a dostává je ještě navíc, kromě těch základních.

Epický barbar

Epický barbar získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Epické snížení zranění, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Silná zuřivost, Zaměření na zbraň, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa, Děsivá zuřivost, Drtivá zuřivost.

Epický bard

Epický bard získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Píseň prokletí, Epické zaměření na dovednost, Epická vůle, Ohromné charisma, Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Nezapomenutelnost, Epické zaměření na kouzlo.

Epický klerik

Epický klerik získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji, Odvracení sfér.

Domény a odvracení démonů:

Démoni byli vylepšeni. Nyní se jejich odolnost vůči odvracení rovná jejich magické odolnosti (jedině klerikové domény Zlo a Dobro je mohou odvracet i bez odbornosti Odvracení sfér). Pokud máte odbornost Odvracení sfér, jsou oslabeni a počítá se polovina jejich magické odolnosti.

Epický druid

Epický druid získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Podoba draka, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji.

Epický bojovník

Epický bojovník získá bonusovou odbornost za každé dvě úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Pacnéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Epická zdatnost, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Vylepšená omračující pěst, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa.

Epický mnich

Epický mnich získá bonusovou odbornost za každých pět úrovní nad 20.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Odolnost vůči energii, Epická houževnatost, Vylepšený úder Ki, Vylepšená magická odolnost, Vylepšená omračující pěst, Ukryj sebe.

Epický paladin

Epický paladin získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Epická zdatnost, Epická pověst, Silný úder, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví, Odvracení sfér.

Epický hraničář

Epický hraničár získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Zhouba nepřátel, Oslepující rychlost, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické zaměření na zbraň, Oblíbený nepřítel, Vylepšené kouzlení v boji.

Epický zloděj

Epický zloděj získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Oslepující rychlost, Mrzačící úder, Obranný kotoul, Epické uhýbání, Epická pověst, Epické zaměření na dovednost, Vylepšený únik, Vylepšený zákeřný útok, Vhodná příležitost, Ukryj sebe, Mistrovství v odbornosti, Přizpůsobivá mysl, Špičková iniciativa.

Epický zaklínač

Epický zaklínač získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospuštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji.

Epický čaroděj

Epický čaroděj získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná inteligence, Vylepšené kouzlení v boji.

Nahoru

Epická prestižní povolání:

Každé z prestižních povolání se může stát epickým prestižným povoláním. Aby se tak stalo, tak postava musí dosáhnout celkové úrovně 20 a více. Dokud se tak nestane, tak postava nemůže pokračovat v získávání prestižních povolání.

Epický tajemný lučištník

Epický tajemný lučištník získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Ničivé kritické zranění (krátký luk, dlouhý luk), Epická zdatnost, Epické reflexy, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň (krátký luk, dlouhý luk), Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromující kritická zranění (krátký luk, dlouhý luk).

Zvláštní:

Očarovaný šíp: Za každé dvě úrovně nad 9. se síla šípů vystřelených epickým tajemným lučištníkem zvýší o +1.

Epický vrah

Epický vrah získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Epické reflexy, Epické zaměření na dovednost (skrývání, tichý pohyb), Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšený zákeřný útok, Ukryj sebe, Špičková iniciativa.

Zvláštní:

Zákeřný útok: Vylepšuje se o +1k6 za každé dvě úrovně nad 9.

Záchranné hody proti jedům: Vrah získá další +1 za každé dvě úrovně nad 10.

Epický černý strážce

Epický černý strážce získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epický démon, Epická zdatnost, Epická pověst, Epické zaměření na zbraň, Silný úder, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšený zákeřný útok, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví, Odvracení sfér.

Zvláštní:

Zákeřný útok: Vylepšuje se o +1k6 za každé dvě úrovně nad 9.

Vyvolej démona: Za každých pět úrovní černého strážce nad 10. získá vyvolaný démon bonus +2 k životaschopnosti, jeho přirozená zbroj se zlepší o +2 a jeho síla a inteligence se zvýší o +1.

Epický Tormův hrdina

Epický Tormův hrdina získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické průrazné kouzlo, Epické zaměření na zbraň, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšená omračující pěst, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Odvracení sfér, Zaměření na kouzlo, Špicková iniciativa.

Zvláštní:

Posvátná obrana: Záchranné hody se zlepšují o +1 za každé 2 úrovně.

Božský hněv: Za každých pět úrovní se bonus k útoku, zranění a záchranným hodům zvýší o +2.

Epický trpasličí obránce

Epický trpasličí obránce získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Odolnost vůči energii, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické zaměření na zbraň, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví.

Zvláštní:

Obranný postoj: Za každé dvě úrovně nad 9. získá trpasličí obránce další možnost použití.

Snížená zranitelnost: Snížená zranitelnost se zvyšuje o 3 body za každé čtyři úrovně nad 10.

Epický pán smrti

Epický pán smrti získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji.

Zvláštní:

Nesmrtelná svěžest: Za každých pět úrovní získá další +5 trvalých životů.

Kostěnná kůže: Vylepšuje se o +2 za každé čtyři úrovně nad 8.

Nemrtvá ruka: Může použít nadpřirozený útok vícekrát za den za každé tři úrovně.

Epický dračí učedník

Epický trpasličí obránce získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Snížená zranitelnost, Epická pověst, Epická zdatnost, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Epická houževnatost, Vylepšené kouzlení v boji.

Zvláštní:

Síla dechové zbraně se zvyšuje o 1k10 za každé tři úrovně nad 10.

Třída obtížnosti záchranného hodu proti dechové zbrani se zvyšuje o +1 za každé 4 úrovně nad 10.

Epický měnavec

Epický pán smrti získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Podoba výtvoru, Podoba draka, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromná moudrost, Podoba démona, Podoba nemrtvého.

Epický stínový tanečník

Epický stínový tanečník získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Epická oslepující rychlost, Epické zaměření na dovednost, Epické uhýbání, Epické reflexy, Epický pán stínů, Vylepšený vířivý útok, Ukryj sebe, Špičková iniciativa.

Zvláštní:

Vyvolej stín: Vyvolaná bytost získá další +2 k životaschopnosti za každé tři úrovně nad 9.

Stínový únik: Získá další +2 ke snížení zranění a další +1 ke schopnosti odolávat magickým zbraním za každých pět úrovní (tj. stínový tanečník na 15. úrovni má snížené zranění 12/+4).

Epický pán zbraně

Epický pán zbraně získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.

Bonusové odbornosti:

Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Oslepující rychlost, Epická zdatnost, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa.

Zvláštní:

Špičkové zaměření na zbraň: Za každých pět úrovní se k vyvolené zbraní přidá bonus +1 k útoku.

Epický zvěd Harfeníků

Zvěd Harfeníků nemůže nikdy dosáhnout epického prestižního povolání, jelikož může získát max. 5 úrovní v prestižním povolání Zvěd Harfeníků.

 

Nahoru

Dovednosti

Odhad ceny:

Čím vyšší je tato možnost, tím více peněz postava získá při prodeji zboží a tím méně musí zaplatit, když nakupuje.

Vlastnost: Inteligence

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ano

Ověření: Žádné

Použití: Automatické v obchodech

Podvádění

Postava dokáže urážlivé nebo nepravdivé věci podat věrohodně. Dovednost zahrnuje hraní, obcházení, vymlouvání, matení či odvádění pozornosti.

Vlastnost: Charisma

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ne

Oveření: Čím obtížnější podvod, tím vyšší test

Použití: Výběr v rozhovoru

Výroba zbroje

Postava ví, jak vyrobit všechny druhy zbroje z různých materiálů.

Vlastnost: Inteligence

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ne

Ověření: Závisí na obtížnosti výroby daného předmětu

Použití: Použití výroby

Výroba pastí

Postava s použitím této dovednosti dokáže zkombinovat běžné materiály a vyrobit různé pasti. Některé pasti vyžadují použití nových granátových zbraní.

Vlastnost: Inteligence

Povolání: Všechna

Ověření: Třída obtížnosti se určí podle druhu vyrábění pasti

Použití: Výběr

Výroba zbraní

Postava ví, jak vyrobit všechny druhy zbraní z různých materiálů.

Vlastnost: Inteligence

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ne

Ověření : Závisí na obtížnosti výroby daného předmětu

Použití: Použití výroby

Zastrašování

Postava může s pomocí této dovednosti přinutit násilníka ustoupit nebo získat od zajatce důležité informace.

Vlastnost: Charisma

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ne

Ověření: Čím otížnější je zastrašení, tím vyšší je obtížnost ověření

Použití: Výběr v rozhorovu

Akrobacie

Postavy s vysokou dovedností akrobacie se během souboje dokáží odvalit z dosahu útoku, díky čemuž jsou pokaždé v bezpečnějším postavení.

Vlastnost: Obratnost

Povolání: Všechna

Vyžaduje výcvik: Ano

Ověření: Žádné

Zvláštní: Pokaždé, když může postava získat příležitostný útok za pohyb před nepřítelem, automaticky se pokusí uspět v testu Akrobacie proti třídě obtížnosti 15. Pokud uspěje, vyhne se útoku. Za každých pět bodů v této dovednosti (nepočítá se bonus za Obratnost) se také vylepší OČ postavy o +1.

Použití: Automatické

Nahoru

Odbornosti

Tajemná obrana

Postava získá +2 bonus ke všem záchranným hodům vůči kouzlům dané školy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Zaměření na kouzlo dané školy

Použití: Automatické

Umělec

Postava získává +2 bonus při ověřování Umění a Všímavosti.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Dovednost Umění, je možno získat jen na první úrovni

Použití: Automatické

Boj poslepu

Tato odbornost umožňuje postavě bojovat i poslepu nebo proti neviditelným stvořením. Postava má možnost znovu házet, pokud při prvním hodu na útok byla neúspěšná. Navíc nezískávají neviditelná stvoření žádný bonus k zásahu při souboji zblízka.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Čistokrevnost

Postava získává +2 k iniciativě a bonus +2 při ověřování Všímavosti

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni

Použití: Automatické

Vaření lektvarů

Postava dokáže vyrobit lektvar jakéhokoliv kouzla 3. nebo nižší úrovně, které postava zná a jehož cílem je bytost nebo skupina bytostí. Výroba lektvaru stojí několik málo zkušeností a také trochu zlata na pokrytí nákladů.

Druh odbornosti: Výroba předmětu

Předpoklad: Sesilatel úrovně 3 a více

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni

Použití: Sešlete kouzlo na prázdnou lahvičku od lektvaru

Tvrdohlavost

Postava získává bonus +2 na odolnost vůči Výsměchu a bonus +1 k záchranným hodům na Vůli.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni

Použití: Automatické

Kruhový kop

Jestliže postava úspěšně zasáhne protivníka bez použití zbraně, získává dodatečný útok proti dalšímu, blízkému nepříteli. Maximum je jeden dodatečný útok na kolo.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní útočný bonus +3, Obratnost 15 a více, Vylepšený útok beze zbraně

Použití: Automatické

Vláda mágů

Postava získává bonus +2 při ověřování Znalostí a Čarozpytu

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni

Použití: Automatické

Výroba hůlky

Kouzelník může vyrobit hůlku s jakýmkoliv kouzlem 4. nebo nižší úrovně, které zná. Výroba hůlky stojí několik málo zkušeností a zlata, v závislosti na úrovni kouzla v hůlce. Do hůlky nelze vložit kouzla poskytovaná odbornostmi nebo zvláštními schopnostmi. Pro tuto odbornost je vyžadován předmět kostěnná hůlka, která lze vyrobit s použitím dovednosti Výroba zbraně nebo koupit v některých obchodech.

Druh odbornosti: Výroba předmětu

Předpoklad: Kouzelník 5. nebo vyšší úrovně

Použití: Sešlete kouzlo na předmět kostěná hůlka

Píseň prokletí

Bardové dokáží zazpívat píseň, která prokleje jejich nepřátele. Hluché bytosti tyto píseň nijak neovlivní. Píseň ovlivní všechny nepřátele v okolí 10 metrů a trvá 10 kol. Čím vyšší je bardova dovednost Umění a jeho úroveň povolání, tím lepší bude Píseň prokletí. Všechny vypsané postihy se sčítají.

Umění 3 a bard 1. úrovně: -1 k hodům na útok a zranění

Umění 6 a bard 2. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli

Umění 9 a bard 3. úrovně: -1 k hodu na útok a -1 k záchrannému hodu na Výdrž

Umění 12 bard 6. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Reflexy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 15 a bard 8. úrovně: -1 k hodu na útok, -8 životů

Umění 18 a bard 11. úrovně: -2 k OČ Uhýbání, -1 k hodům na dovednosti

Umění 21 a bard 14. úrovně: -1 k hodu na zranění, -8 životů a -1 k OČ Uhýbání

Umění 24 a bard 15. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli, -1 k záchrannému hodu na Reflexy, -1 k záchrannému hodu na Výdž, -1 k OČ Uhýbání

Umění 30 a bard 16. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli, -4 životy, -1 k OČ Uhýbání

Umění 35 a bard 17. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 40 a bard 18. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 45 a bard 19. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 50 a bard 20. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 55 a bard 21. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Umění 60 a bard 22. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti

Za každých dalších pět bodů Umění a další úroveň barda, se nepříteli přidá postih -2 životy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Bardova píseň

Použití: Výběr

Nečestný boj

Postava zná tvrdé a účinné bojové taktiky. Obětováním všech ostatních útoků během kola, může postava provést nečistý bojový chvat, který způsobí dodatečné 1k4 zranění. Tento mód není možné použít při použití drtivého útoku.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní útočný bonus +2.

Použití: Automatické

Božská moc

Až třikrát denně si může postava přičíst bonus Charisma ke zranění způsobovanému svými zbraněmi. A to na počet kol rovných bonusu charisma.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Odvracení nemrtvých, Charisma 13 a více, Síla 13 a více, Drtivý útok

Použití: Výběr

Útok v obraně

Postava s touto odborností může provádět obranné útoky. Získává bonus +5 k OČ, ale také postih -5 k hodu na útok.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Inteligence 13 a více

Vyžadováno pro: Vylepšený útok v obraně

Použítí: Bojový mód

Druh odbornosti: Všeobecná

Dodatečná hudba

Postava může použít navíc bardovu píseň čtyřikrát denně.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Bardova píseň

Použití: Automatické

Dodatečné omračující útoky

Postava získává 3 dodatečné omračující útoky denně.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní útočný bonus +2, Omračující pěst

Použití: Automatické

Silnější sekáček

Stejný jako Sekáček, kromě toho, že není omezení dodatečných útoků, které může postava provést po zabití protivníka.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Síla 13 a více, Drtivý útok, Sekáček, základní útočný bonus +4 nebo výše

Použití: Automatické

Silnější zaměření na kouzlo

Postava se stává ještě schopnější s kouzly konkrétní školy magie. Postava získává +4 bonus k TO kouzel konkrétní školy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Zaměření na kouzlo

Použití: Automatické

Tato odbornost může být vybrána vícekrát, ale účinek se nesčítá. Pokaždé se použije pro jinou školu magie. Také se nesčítá s bonusem za Zaměření na kouzlo.

Silnější průrazné kouzlo

Postava dostává +4 bonus při ověření úrovně sesilatele, pokud se pokouší prorazit odolnost vůči kouzlům nepřítele.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Průrazné kouzlo

Použití: Automatické

Vylepšený útok v obraně

Postava s touto odborností může provádět obranné útoky. Získává bonus +10 k OČ, ale také postih -10 k hodu na útok.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Inteligence 13 a více, Útok v obraně

Použítí: Bojový mód

Vylepšená iniciativa

Postava získává bonus +4 při ověřování iniciativy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Prodloužená píseň

Účinek bardovy písně vydrží dodatečných 5 kol.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Bardova píseň

Použití: Automatické

Štěstí hrdinů

Postava získává bonus +1 ke všem záchranným hodům.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni

Použití: Automatické

Rychlé nabíjení

Postava je schopná nabíjet tak rychle, že získává stejný počet útoků s jakoukoliv kuší, jako by používala obyčejný luk.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní útočný bonus +2.

Použití: Automatické

Odolnost vůči nemocem

Postava získává +4 ke všem záchranným hodům na Výdrž, které jsou prováděny pro odolání účinku nemoci.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Odolnost vůči jedům

Postava získává bonus +4 ke všem záchranným hodům Výdrže vůči jedu.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Odolnost vůči energii

Postava získává odolnost +5 vůči vybranému typu energie (prvních 5 bodů zranění tohoto typu je ignorováno).

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní bonus Výdrže +8

Použití: Automatické

Psaní svitků

Můžete napsat svitek jakéhokoliv kouzla, které znáte. Napsání svitku stojí nepatrné množství zkušeností a zlata, v závislosti na úrovni kouzla zapisovaného na svitek. Epická kouzla, kouzla poskytovaná odbornostmi nebo zvláštními schopnostmi nelze na svitek zapsat. Pro tuto odbornost je potřeba prázdný svitek, který lze koupit v některých obchodech.

Druh odbornosti: Výroba předmětu

Předpoklad: Kouzelník 1. nebo vyšší úrovně

Použití: Sešlete kouzlo na prázdný svitek

Stříbrná dlaň

Postava získává bonus +2 při ověřování Odhadu ceny a Přesvědčování.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.

Použití: Automatické

Hadí krev

Postava získá bonus +1 k záchrannému hodu na Reflexy a bonus +2 k záchrannému hodu na Výdrž vůči jedům.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.

Použití: Automatické

Pružný útok

Nepřátelé nezískávají příležitostný útok vůči postavě, když se tato pohybuje během boje.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Obratnost 13 a více, Uhýbání, Pohyblivost, základní útočný bonus +4 nebo vyšší

Použití: Automatické

Nenápadnost

Postava získá bonus +2 při ověřování Skrývání a Tichého pohybu

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Silná duše

Postava získává bonus +1 k záchranným hodům na Výdrž a Vůli. Stejně tak bonus +1 ke všem záchranným hodům vůči smrtící magii.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.

Použití: Automatické

Ranař

Postava získává bonus +2 při ověřování Iniciativy a bonus +2 při ověření Přesvědčování.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Žádný

Použití: Automatické

Vířivý útok

Postava provede jednu útočnou akci a přitom zaútočí s plným základním útočným bonusem proti každému z protivníků v dosahu 1,5 metru.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Inteligence 13 a více, Boj v obraně, Obratnost 13 a více, Uhýbání, Pohyblivost, Pružný útok, základní útočný bonus +4 nebo vyšší

Použití: Výběr

Zen střelba

Střelecké útoky postavy jsou vedeny moudrostí. Pří střelbě tato odbornost umožňuje použít modifikátor moudrosti, pokud je vyšší, místo obratnosti.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Základní útočný bonus +3, Moudrost 13 a více

Použití: Automatické

 

Nahoru

Epické odbornosti

Pancéřová kůže

Postava získá bonus +2 k přirozenému obrannému číslu.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Samospouštěcí rychlé kouzlo

Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně jako rychlá kouzla, aniž by musela použít pozici kouzel vyšších úrovní. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Rychlé kouzlo, 30 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně

Použití: Automatické

Samospouštěcí tiché kouzlo

Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně jako tichá kouzla, aniž by musela použít pozici kouzel vyšších úrovní. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Tiché kouzlo, 24 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně

Použití: Automatické

Samospouštěcí klidné kouzlo

Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně automaticky jako klidná kouzla. Tato kouzla lze sesílat, i když postava má na sobě brnění. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Klidné kouzlo, 24 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně

Použití: Automatické

Zhouba nepřátel

Jakákoliv zbraň, kterou postava použije proti svému oblíbenému nepříteli, se pro daný druh nepřátel počítá jako zhoubná zbraň (+2 k zásahu a způsobí +2k6 zranění).

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, 5 nebo více oblíbených nepřátel

Použití: Automatické

Oslepující rychlost

Po aktivaci této odbornosti získá postava na krátký čas všechny výhody kouzla Spěch. Toto je nadpřirozená schopnost.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Obratnost 25 a více

Použití: Automatické

Podoba výtvoru

Postava se může proměnit do podoby následujích výtvorů: železný golem, kamenný golem nebo golem z masa démonů.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický měnavěc, Moudrost 27

Použití: Výběr. Po výběru schopnosti si postava musí ještě vybrat bytost, na kterou se chce proměnit.

Snížená zranitelnost

Postava získá snížené zranění 3/-. To znamená, že se při každém zranění postavy ignorují 3 body zranění. Tuto odbornost si lze zvolit vícekrát a získat tak snížené zranění 6/- a 9/-.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Odolnost 21 a více

Použití: Automatické

Ničivé kritické zranění

Kdykolliv se postavě povede s vybranou zbraní kritický útok, musí protivník uspět v záchranném hudu na Výdrž, jinak okamžitě zemře. Bytosti imunní vůči kritickým zásahům tato odbornost neovlivní.

Druh odbornosti: Souboj

Předpoklad: 21. úroveň, Sekáček, Silnější sekáček, Vylepšený kritický zásah pro vybranou zbraň, Ohromující kritická zranění pro vybranou zbraň, Drtivý útok, Síla 25 a více

Použítí: Automatické

Podoba draka

Postava může použít Podobu divokého zvířete k proměně na draka a získá přístup k drakově dechové zbrani.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Podoba divokého zvířete 6x/den nebo Silnější podoba divokého zvířete IV, Moudrost 30 a více

Odolnost vůči energii

Postava získá odolnost 10 vůči zranění určitým druhem energie (buď oheň, chlad, zvuk, kyselina nebo elektřina). Tuto odbornost si lze zvolit vícekrát, až do maximální odolnosti 100.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epické uhýbání

Postava se vyhne veškerému zranění z prvního útoku v každém kole.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Uhýbání, Vylepšný únik, Obranný kotoul, 30 bodů Akrobacie, Obratnost 25 a více

Použití: Automatické

Epický démon

Zloba a nenávist postavy jsou tak silné, že při vyvolávání démonického služebníka z vnějších sfér dokáže přitáhnout pozornost Epického Vrocka. Tato zlovolná bytost je mistrem boje na blízko a je tím silnější a mocnější, čím více úrovní černý strážce získal.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, černý strážce 15. úrovně

Použití: Automatické

Epická výdrž

Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Výdrž.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epická zdatnost

Postava získá bonus +1 ke všem útokům.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epické reflexy

Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Reflexy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epická pověst

Postava získá bonus +4 k testům Podvádění, Zastrašování, Přesvědčování a Výsměchu.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epické zaměření na dovednost

Postava získá bonus +10 ke všem testům vybrané dovednosti.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, 20 bodů ve vybrané dovednosti

Použití: Automatické

Epický pán stínů

Posílí se schopnost Vyvolej stín, díky které může postava povolat na svou stranu Epického pána stínů. Na rozdíl od běžného Pána stínů je Epický pán stínů velice schopný bojovník, kterého posiluje životní síla jeho pána, takže je silnější za každou úroveň stínového tanečníka.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický stínový tanečník

Použití: Automatické

Epické zaměření na kouzlo

Postava získá bonus +6 k třídě obtížnosti pro všechny záchranné hody proti kouzlům z vybrané školy magie.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na kouzlo a Silnější zaměření na kouzlo pro vybranou školu

Použití: Automatické

Epické průrazné kouzlo

Postava získá bonus +6 při ověření úrovně sesilatele, pokud se pokouší prorazit odolnost vůči kouzlům nepřítele.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Průrazné kouzlo a Silnější průrazné kouzlo

Použití: Automatické

Epická houževnatost

Postva získá +20 životů. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maximálního počtu +200 životů.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Epické zaměření na zbraň

Postava získá bonus +2 ke všem hodům na útok vybranou zbraní.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na zbraň pro vybranou zbraň

Použití: Automatické

Epická specialnizace na zbraň

Postava získá bonus +4 k veškerému zranění způsobenému vybranou zbraní.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na zbraň, Epické zaměření na zbraň, Specializace na zbraň

Použití: Automatické

Epická vůle

Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Vůli.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromné charisma

Postava získá +1 k Charisma. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromná odolnost

Postava získá +1 k Odolnosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromná obratnost

Postava získá +1 k Obratnosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromná inteligence

Postava získá +1 k Inteligenci. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromná síla

Postava získá +1 k Síle. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Ohromná moudrost

Postava získá +1 k Moudrosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Vylepšené kouzlení v boji

Na postavu nelze provést příležitostný útok kvůli sesílání kouzla během boje.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Kouzlení v boji, Soustředění 25 a více

Použití: Automatické

Vylepšený úder Ki

Tato odbornost (při prvním zvolení) poskytne postavě bonus vylepšení +4 v boji beze zbraně. Pokud sti tuto odbornost vyberete podruhé, bonus se zvýší na +5.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Moudrost 21 a více, Úder Ki +3

Použití: Automatické

Vylepšený zákeřný útok

Přidá +1k6 ke zranění způsobené zákeřným útokem. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10k6.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Zákeřný útok 8k6

Použití: Automatické

Vylepšená magická odolnost

Postava získá +2 k magické odolnost. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +20.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň

Použití: Automatické

Vylepšená omračující pěst

Přidá +2 k třídě obtížnosti omračující pěsti postavy. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +20.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšný útok beze zbraně, Omračující pěst, Obratnost 19 a více, Moudrost 19 a více

Použití: Automatické

Vylepšený vířivý útok

Postava provede jednu útočnou akci a při tom zaútočí s plným základním útočným bonusem proti každému z protivníků v dosahu zbraní postavy.

Druh odbornosti: Souboj

Předpoklad: 21. úroveň, Uhýbání, Boj v obraně, Pružný útok, Vířivý útok, Inteligence 13 a více, Obratnost 23 a více

Použití: Automatické

Nezapomenutelnost

Tato odbornost umožňuje, aby účinky bardovy písně trvaly desetkrát déle než normálně, potom co postava přestane zpívat.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Bardova píseň, Umění 25

Použití: Automatické

Silná zuřivost

Když postava zuří, získá +8 k Síle o Odolnosti a bonus +4 za morálku k záchranným hodům na Vůli. Tyto bonusy nahrazují normální bonusy za zuřivost.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Silnější zuřivost, Síla 21 a více, Odolnost 21 a více

Použití: Automatické

Podoba démona

Postava se může třikrát denně proměnit za bytosti z jiných sfér: buď Azer náčelník, Rakshasa nebo Smrtící Slaad.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický měňavec, Moudrost 25

Použití: Výběr. Po výběru schopnosti si postava musí ještě vybrat bytost, na kterou se chce proměnit.

Ohromující kritická zranění

Když používá vybranou zbraň, způsobí postava při úspěšném kritickém zásahu +1k6 zranění. Pokud je kritický násobitel zbraně x3, přidá +2k6, a pokud je násobitel x4, přidá 3k6.

Druh odbornosti: Souboj

Předpoklad: 21. úroveň, Sekáček, Silnější sekáček, Vylepšený kritický zásah s vybranou zbraní, Zaměření na zbraň pro vybranou zbraň, Drtivý útok, Síla 23 a více

Použití: Automatické

Pevné zdraví

Díky této odbornosti je postava imunní vůči všem nemocem a jedům.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Větší výdrž, Odolnost 25 a více

Použití: Automatické

Odvracení sfér

Tato odbornost umožňuje odvracet bytosti z jiných sfér podobně jako nemrtvé.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Odvracení nemrtvých, Moudrost 25 a více, Charisma 25 a více

Použití: Výběr. Pokud má postava dvojnásobně více úrovní než je životaschopnost protivníka, protivník bude okamžitě zničen.

Ukryj sebe

Postava získá 10% bonus k ukrytí. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima 50%.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšený únik, Obratnost 30 a více, Ukrytí 30 a Akrobacie 30

Použití: Automatické

Špičková iniciativa

Postava získá bonus +8 k testům iniciativy.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšená iniciativa

Použití: Automatické

Děsivá zuřivost

Když barbar zuří, každý nepřítel, který se k němu přiblíží, musí uspět v záchranném hodu na Vůli proti barbarovu Zastrašování. Pokud nepřítel neuspěje, panikaří 1k6 kol. Protivníci, jejich životaschopnost je nižší než dvojnásobek barbarovy úrovně, neuprchnou, ale obdrží postih -2 k útoku a všem záchranným hodům. Bytosti s životaschopností vyšší než dvojnásobek barbarovy úrovně, nejsou děsivou zuřivostí ovlivněny.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický barbar, Zastrašování 25

Použití: Automatické během zuřivosti

Drtivá zuřivost

Každá zbraň, kterou barbar během zuřivosti bojuje, způsobuje při kritickém zásahu 2k8 zranění navíc.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický barbar, Síla 25

Použití: Automatické během zuřivosti

Podoba nemrtvého

Postava s touto schopností se může proměnit na různé mocné nemrtvé bytosti.

Druh odbornosti: Všeobecná

Předpoklad: Epický měňavec

Použití: Výběr. Po výběru si postava musí vybrat druh nemrtvého, na kterého se chce proměnit.

Nahoru

Kouzla

Plamen

Od sesilatele k jednomu cíli vyletí plamen, díky kterému utrpí postih -1 k hodu na útok.

Úroveň kouzla: 0

Povolání: Bard, Druid, Zaklínač, Čaroděj

Způsob malá zranění

Pokud sesilatel úspěšně zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 1 zranění. Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je vyléčí.

Úroveň kouzla: 0

Povolání: Klerik

Kyselinový střik

Sesilatel vystřelí na cíl malou kouli kyselíny, která způsobí 1k3 zranění.

Úroveň kouzla: 0

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Rána elektřinou

Sesilatel cíli způsobí 1k6 zranění elektřinou.

Úroveň kouzla: 0

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Zesílení

Sníží o 20 třídu obtížnosti zaslechnutí zvuků v okolí sesilatele.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Bard

Balagarnův železný roh

Sesilatel vytvoří hluboké, rezonující vibrace, které srazí na zem všechny bytosti v oblasti působení, které neuspějí v testu Síly (jak by měl sesilatel Sílu 20). Každý bytost upadne a bude na jedno kolo omráčena.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Bard, Zaklínač(2), Čaroděj (2)

Kouzelná zbraň

Přidá bonus vylepšení +1 k jedné zbrani.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj, Klerik

Zhouba

Sesilatelovy nepřátele naplní strach a obavy. Utrpí postih -1 k hodům na útok a -1 k záchranným hodům proti strachu.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Clerik

Božská přízeň

Sesilatel získá bonus +1 k útoku a zranění za každé tři úrovně sesilatele (do maxima +5).

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Clerik, Paladin

Vydrž elementy

Cílová bytost získá odolnost na zranění 10/- proti všem druhům elementárního zranění. Kouzlo skončí po pohlcení 20 bodů zranění jednoho druhu elementu.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Klerik, Paladin

Neurčitý štít

Objeví se kouzelné pole, které sesilateli zaručuje, že všechny střelné útoky na něj mají 20% šanci minutí.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Klerik

Způsob lehká zranění

Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 1k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +5). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Klerik

Štít víry

Cíl získá bonus odražení +2 ke svému obrannému číslu, s dalším bonusem +1 za každých šest úrovní sesilatele (maximálně +5).

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Klerik

Maskování

Barva sesilatele se změní, aby odpovídala okolnímu prostředí. Získá bonus +10 ke všem testům Skrývání.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Druid, Hraničář

Kouzelný tesák

Toto kouzlo posílí zvířecího společníka sesilatele, získá +1 k zásahu a +1 ke zranění.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Druid, Hraničář

Požehnej zbraň

Jedna zbraň na blízko získá bonus vylepšení +1 a bonus 2k6 zranění proti nemrtvým.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Paladin

Ohlušující rána

Sesilatel posílí zbraň útočným bonusem +1 a bonusem +3 zvukového zranění. Zbraň má také schopnost ohlušit bytost, kterou zasáhne.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Paladin

Spěšný ústup

Sesilatel se pohybuje o 150% rychleji, než normálně, takže může uprchnout z nebezpečného boje. Toto kouzlo nemá žádný účinek, pokud je již zrychlen.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Horizikaulův hřmot

Cíl utrpí 1k4 zranění zvukem za dvě úrovně sesilatele (maximálně 5k4) a musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak je ohlušen na 1k4 kol.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Ledová dýka

Sesilatel vytvoří kus ledu ve tvaru dýky, který vyletí k cíli a způsobí 1k4 zranění chladem za úrověň sesilatele (maximálně 5k4).

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Železný žaludek

Sesilatel získá bonus +4 k záchranným hodům na Výdrž proti jedům.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Shelgarnova trvalá dýka

Sesilatel vyvolá dýku, která jedná jako věrný a loajální služebník.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Štít

Sesilatel získá bonus +4 k OČ. Také je po dobu trvání štítu imunní vůči kouzlu Magická střela.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Pravý úder

Díky magické intuici získá sesilatel bonus +20 k útoku.

Úroveň kouzla: 1

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Oblak zmatení

Nepřátelé v oblasti působení jsou omráčení a oslepeni na 1k6 kol.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj

Způsob střední zranění

Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 2k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +10). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Klerik

Kamenné kosti

Cílový nemrtvý získá díky zpevnění kostí bonus +3 k přirozenému obrannému číslu.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Klerik, Zaklínač, Čaroděj

Krvavá zuřivost

Sesilatel se dostane do stavu podobného barbarové zuřivosti. Získá bonus +2 k Síle a Odolnosti a bonus +1 k záchranným hodům na Vůli, ale utrpí postih +1 k OČ.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Druid

Jednota s přírodou

Sesilatel naváže silné pouto s přírodou. Získá bonus +4 k testům Porozumění zvířatům, Skrývání, Tichého pouta a Pokládání pastí.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Druid, Hraničář

Aura slávy

Sesilatel usměrní božskou sílu, aby získal bonus +4 k Charisma. Všichni spojenci blízko sesilatele získají bonus +4 k záchranným hodům proti strachu.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Paladin

Výheň

Výbuch ohně způsobí cíli 2k6 zranění ohněm +1 za každou úrověň sesilatele (do maxima +10). Proti tomuto kouzlu není žádný záchranný hod. Navíc musí cíl uspět v záchranném hodu na Reflexy, jinak začne hořet a utrpí další zranění 1k6 životů. Toto zraňování bude pokračovat, dokud neuspěje v záchranném hodu na Reflexy.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Trvalý plamen

Toto kouzlo vytvoří kouzelný plamen, který na cílové bytosti nebo předmětu hoří jasně jako pochodeň, dokud není zrušen.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj, Klerik (3)

Zbroj smrti

Sesilatele obklopuje magická aura, která zraní každou bytost, která se ji dotkne. Bytost, která zasaáhne sesilatele utrpí 1k4 zranění +1 za dvě úrovně sesilatele (maximálně +5).

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Plamenná zbraň

Zbraň na blízko začne hořet plamenem, díky čemuž způsobuje 1k4 zranění ohněm +1 za úrověň sesilatele (do maxima +10). Toto kouzlo lze seslat na určitou zbraň nebo na bytost.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Gedleeho elektrická smyčka

Sesilatel vytvoří malý blesk, který proběhne přes všechny bytosti v oblasti působení. Kouzlo způsobí 1k6 zranění za 2 úrovně sesilatele (maximálně 5k6). Ten, kdo neuspěje v záchranném hodu na Reflexy, musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak bude na 1 kolo omráčen.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Tashin hrozný smích

Pokud cíl neuspěje v záchranném hodu, začne se hystericky smát a nedokáže se bránit, doku kouzlo neskončí. Bytost, jejíž druh rasy se liší od sesilatelovy, získá bonus +4 k záchrannému hodu, protože humor se špatně překládá.

Úroveň kouzla: 2

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Silnější kouzelná zbraň

Jedna zbraň získá bonus vylepšení +1 za každé tři úrovně sesilatele (maximálně +5).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Bard, Klerik (4), Zaklínač, Čaroděj

Ostrá čepel

Rozšíří se kritický zásah jednou zbraní.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj

Zraňující šepot

Každý bytost, kterou zasáhne sesilatel je zraněna šeptem, který způsobuje 1k6+1 zranění zvukem za úroveň sesilatele.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Bard

Temný oheň

Sesilatel upraví nekouzelnou zbraň tak, že způsobuje 1k6 bodu ohnivého zranění, +1 za dvě úrovně sesilatele (maximálně +10).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Klerik

Strážný znak

Sesilatel vytvoří malou, kouzelnou zónu, která dokáže zjistit průchod nepřátelských bytostí. Když je pole aktivováno, vybuchne a způsobí 1k8 zranění zvukem všem v oblasti působení (do maxima 5k8).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Klerik

Způsob vážná zranění

Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 3k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +15). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Klerik

Kouzelné roucho

Jedna zbroj či štít získá bonus +1 k OČ za tři úrovně sesilatele (do maxima +5).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Klerik

Větší kouzelný tesák

Toto kouzlo posílí zvířecího společníka sesilatele, získá +1 k zásahu a +1 k zranění za každé tři úrovně sesilatele (do maxima +5).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Druid, Hraničář

Léčivé žihadlo

Způsobí dotknuté živé bytosti 1k6 zranění, +1 za úroveň sesilatele, a sesilatel získá stejný počet životů.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Druid

Napadení červy

Sesilatel nechá jednu bytost napadnout červům podobnými stvořeními. Každé kolo způsobí 1k4 bodů dočasného zranění Odolnosti.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Druid

Otrávení brky

Sesilatel vrhá na cíl otrávení brky, které způsobují 1k8 zranění (+1 za dvě úrovně sesilatele, do maxima +5) a navíc nakazí cíl jedem škorpiona.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Druid

Růst hřebů

Pokryje terém malými ostny. Každý bytost utrpí 1k4 zranění každé kolo, kdy zůstává v oblasti působení. Tyto hřeby mohou zranit nohy oběti, takže i po opuštení oblasti působení mohou mít celý den sníženou pohyblivost.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Druid

Žíznivá čepel

Jedna sečná zbraň získá bonus vylepšení +3.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Hraničář

Obraz

Cíl získá 50% k ukryti, pomocí napodobování přirozených schopností rozostřovací šelmy.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Závan větru

Toto kouzlo vytvoří závan větru, který srazí na zem všechny bytosti, které neuspějí v záchranném hodu. Také je dostatečně silný, aby v oblasti působení rozprášil účinky jiných kouzel (např. Smrtícího mraku).

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Mestilův kyselinový dech

Sesilatel vydechne kužel kyselinových kapek, které způsobují 1k6 zranění kyselinou za úroveň sesilatele (do maxima 10k6)..

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Sršící koule

Sesilatel vypustí elektřinou sršící střelu, která vybuchne nad oblastí působení a zraní všechny bytosti za 1k6 životů za úroveň sesilatele, do maxima 10k6.

Úroveň kouzla: 3

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Způsob kritická zranění

Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 4k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +20). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.

Úroveň kouzla: 4

Povolání: Klerik

Hromadné maskování

Všichni spojenci v oblasti působení získají bonus +10 k dovednosti Skrývání.

Úroveň kouzla: 4

Povolání: Druid, Hraničář

Svatý meč

Paladinova zbraň na blízko se stane mocným Svatým mstitelem.

Úroveň kouzla: 4

Povolání: Paladin

Isaacova menší bouře střel

Objeví se několik energetických střel (jedna za úroveň sesilatele, do maxima 10) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než střel, zraní jen nejbližší. Pokud je střel více než bytostí, jeden z cílů bude zasažen několika střelami. Každý střela zraňuje za 1k6 životů.

Úroveň kouzla: 4

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Bitevní vřava

Sesilatel vytvoří auru, která krade energii nepřátelům. Jakmile vstoupí do aury, utrpí postih -2 k záchranným hodům, hodům na útok a na zranění. Sesilatel získá bonus +2 k záchranným hodům, hodům na útok a zranění.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Klerik

Kruh zkázy

Všichni nepřátelé v oblasti působení jsou zasažení negativní energií, která způsobuje 1k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele. Kouzla s negativní energií mají na nemrtvé opačný účinek - místo zranění je léčí.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Klerik

Zlá pohroma

Na všechny nepřátele v oblasti působení je uvalena kletba, která sníží všechny jejich vlastnosti o 3.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Klerik

Nestvůrná regenerace

Cílová bytost získá schopnost regenerovat si 3 životy každé kolo.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Klerik

Inferno

Sesilatel způsobí, že cíl kouzla vzplane plamenem. Každé kolo bude cíl zraněn za 2k6 životů.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Druid

Soví intuice

Cíl získá bonus k Moudrosti, který je roven polovině sesilatelovy úrovně.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Druid

Vinná réva

Sesilatel vytvoří vlnící se vinnou révu, která může provést jednu z následujících tří akcí: zapletení (jako kouzlo), zpomalení pohybu (rychlost pohybu je poloviční), maskování (bonus +4 ke testům Skrývání)-

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Druid

Kulový blesk

Sesilatel vytvoří kulový blesk, který zasáhne cíl. Blesk způsobuje 1k6 zranění za úroveň sesilatele, až do maxima 15k6.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Bigbyho poletující ruka

Nad cílem se objeví obří ruka, kvůli které se mu hůře útočí. Po dobu trvání kouzla odbrží postih -10 ke všem hodům na útok.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Cejch

Objeví se koule plamenů (jedna za úroveň sesilatele) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než koulí, zraní jen nejbližší. Pokud je koulí více než bytostí, přebývající koule zmizí. Každá koule zraňuje za 1k6 životů za úroveň sesilatele (maximálně 15k6).

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Mestilův kyselinový štít

Sesilatele obklopí kyselinový štít - každá bytost, která zraní sesilatele způsobí normální zranění, ale také utrpí zranění za 1k6 životů +2 za úroveň sesilatele.

Úroveň kouzla: 5

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Žalozpěv

Sesilatelova píseň vyvolává energii smrti a ničení. Všichni nepřátelé v oblasti působení utrpí každé kolo snížení vlastnosti o 2 body na Sílu a Obratnost.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Bard

Zapuzení

Sesilatel dokáže zničit všechny vyvolané bytosti, přítelíčky, zvířecí společníky a bytosti z jiných sfér v oblasti působení. Zmizí bytosti s celkovou životaschopností rovnou dvojnásobnku sesilatelovy úrovně.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Klerik, Zaklínač (7), Čaroděj (7)

Lepší útočiště

Sesilatel se stane nehmotným. Žádná jiná bytost jej nedokáze odhalit. Útok nebo provedení nepřátelské akce Lepší útočiště zruší.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Klerik, Zaklínač (8), Čaroděj (8)

Spojenec z jiné sféry

Je vyvolána bytost z jiné sféry na pomoc sesilateli. Druh bytosti se liší podle přesvědčení sesilatele.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Klerik

Zabij nemrtvého

Toto kouzlo zabije nemrtvé bytosti s celkovou životaschopností 1k4 za úroveň sesilatele (do maxima 20k4). Kouzlo nejprve působí na bytosti s nejnižší životaschopností.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Klerik, Zaklínač, Čaroděj

Rozpad

Toto kouzlo způsobí vybranému výtvoru 1k6 zranění za úroveň sesilatele (do maxima 15k6).

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Druid

Utopení

Sesilatel vytvoří v plicích cílové bytosti vodu. Bytost, která neuspěje v záchranném hodu na Vůli, bude zraněna za 90% svých životů. Golemy a další neživé bytosti nelze utopit.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Druid

Bigbyho srážející ruka

Objeví se obří ruka, která se pokusí srazit cíl na zem. Ruka má bonus +14 k testu Síly.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Isaacova větší bouře střel

Objeví se několik energetických střel (jedna za úroveň sesilatele, do maxima 20) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než střel, zraní jen nejbližší. Pokud je střel více než bytostí, jeden z cílů bude zasažen několika střelami. Každý střela zraňuje za 2k6 životů.

Úroveň kouzla: 6

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Pevný kámen

Vytvoří mrak, který paralyzuje všechny bytosti uvnitř, když je na 1k6 kol uzavře do kamene.

Úroveň kouzla: 7

Povolání: Druid

Bigbyho svírající ruka

Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl. Pokud ruka zasáhne a uspěje v testu sevření, drží protivníka po dobu trvání kouzla.

Úroveň kouzla: 7

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Silné zahřmění

Sesilatel vytvoří hlasitý zvuk, podobný hřmění bouře, který doplňuje tlaková vlna. Kouzlo má tři účinky. Za prvé, všechny bytosti v oblasti musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak jsou na 1 kolo omráčeny. Za druhé, bytosti musí uspět v záchranném hodu na Výdrž, jinak jsou na 1 minutu ohlušeny. Za třetí, bytosti musí uspět v záchranném hodu na reflexy, jinak padnou k zemi.

Úroveň kouzla: 7

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Zemětřesení

Sesilatel kolem sebe vyvolá silné zemětřesení, které zraní všechny bytosti v oblasti působení za 1k6 životů za úroveň sesilatele (do maxima 10k6). Sesilatele zemětřesení neovlivní.

Úroveň kouzla: 8

Povolání: Klerik, Druid (9)

Bombardování

Z nebe padají kameny, které zraní všechny nepřátele v oblasti působení za 1k8 životů za úroveň sesilatele (do maxima 10k8).

Úroveň kouzla: 8

Povolání: Druid

Sluneční erupce

Sesilatel usměrní ohromný výbuch, který zraní všechny nemrtvé za 1k6 životů za úroveň sesilatele (do maxima 25k6). Ostatní bytosti jsou zraněny jen za 6k6 životů. Upíři jsou zničeni okamžitě, pokud neuspějí v záchranném hodu na Reflexy. Všichni nepřátelé v oblasti působení také musí uspět v záchranném hodu na Reflexy, jinak budou trvale oslepeni (slepotu lze magicky léčit).

Úroveň kouzla: 8

Povolání: Druid, Zaklínač, Čaroděj

Bigbyho sevřená pěst

Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl v každém kole po dobu trvání kouzla. Každý zásah způsobí zranění za 1k8 + 11 životů a pokud cíl neuspěje v záchranném hodu, je do konce kola omráčen.

Úroveň kouzla: 8

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Černá hůl

Cílová hůl se stane zbraní +4 a může seslat Rozptyl kouzla na každou bytost, kterou zasáhne.

Úroveň kouzla: 8

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Věčný nepřítel nemrtvých

Všichni spojenci v oblasti působení obdrží následující bonusy: imunita vůči negativnímu zranění, imunita vůči vysátí úrovně/energie, imunita snížení vlastnosti, imunita vůči jedům a imunita vůči nemocem

Úroveň kouzla: 9

Povolání: Klerik

Bigbyho drtící ruka

Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl. Pokud zasáhne a uspěje v testu sevření, po dobu trvání kouzla cíl pevně drží a obět utrpí 2k6 + 12 zranění každé kolo.

Úroveň kouzla: 9

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Černý meč katastrof

Sesilatel vytvoří černou sférickou trhlinu, která připomíná velký meč a bojuje po jeho boku. Meč nelze zranit fyzickým útokem, ale lze jej zrušit kouzlem Rozptyl kouzla nebo podobným. Pro účely zjišťování snížení zranění se meč považuje za zbraň +5.

Úroveň kouzla: 9

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

Příliv boje

Kolem sesilatele začne prudce pršet déšť, který způsobí všem v oblasti (včetně sesilatele) svaté zranění. Každý cíl je zraněn za 30 až 100 životů.

Úroveň kouzla: 9

Povolání: Zaklínač, Čaroděj

U některých kouzel se vyskytují povolání, které mají číslo v závorce. To znamená, že to kouzlo znají také, ale patří do jiné úrovně kouzel.

Epická kouzla:

Existuje vrstva magie, se kterou se setkávají jen nejoddanější kouzelníci, a jen málokteří z nich jí rozumí. Epický bard, klerik, druid, pán smrti, zaklínač nebo čaroděj má možnost naučit se sesílat epická kouzla.

Tato kouzla nejsou nijak ovlivněna postihem za kouzlení ve zbroji, ani je nelze přerušit. Může se je naučit každý, kdo splní předpoklady (jelikož nejsou ani mystického ani božského druhu).

Prach mumie

Vyvolá jednu, velmi mocnou mumii.

Podmínky: Čarozpyt 15

Dračí rytíř

Vyvolá červeného draka, který poslouchá rozkazy postavy

Podmínky: Čarozpyt 22

Ohromné ničení

Způsobí 35k6 zranění jednomu cíli.

Podmínky: Čarozpyt 15

Pekelná koule

Tato mohutná energie způsobí zranění 10k6 kyselinou, 10k6 elektřinou, 10k6 ohněm a 10k6 zvukem všem protivníkům v oblasti působení.

Podmínky: Čarozpyt 32

Epické kouzlené brnění

Sesilatel získá bonus +20 k OČ. Toto kouzlo mohou používat jen bardové, zaklínači a čarodějové.

Podmínky: Čarozpyt 26

Epická ochrana

Zaručí snížení zranění 50/+20 na 1 kolo za úroveň. Toto kouzlo mohou používat jen bardové, zaklínači a čarodějové.

Podmínky: Čarozpyt 34

Nahoru

Toolset

Toolset obsahuje nové vylepšení, aby se hráčům pracovalo lépe.

Sady dlaždic:

Podtemno

Obrovské jeskyně s výškovými přechody, které se hodí pro Podtemno nebo jiné temné a strašidelné jeskyně.

Mrazivá pustina

Tyto rozlehlé zmrzlé země s výškovýmoi přechody lze použít pro jakékoliv arktické prostředí.

Drowské interiéry

V těchto tunelech a síních žijí krutí drowové a jejich ubozí otroci.

Illithidí interiéry

Tyto živoucí sály a komnaty jsou domovem mocných mozkomorů.

Jeskyně beholderů

Tyto kruhové tunely se spojují do obrovských síní.

Aurora Toolset - Noví průvodci a vlastnosti:

Róby

Zbroje nyní mají další část Róba, kterou je možno upravit v dialogu Vlastnosti předmětu. Pokud je róba určena, nahradí některé existující části, např. trup a nohy.

Křídla a ocasy

V dialogu Vlastnosti bytosti je možno některým vzhledům (včetně všech základních vzhledů hráčské postavy) připojit Křídla a Ocasy.

Inicializace proměnné

Nyní je možno inicializovat proměnné ve skriptech objektů a návrhů s použitím nového dialogu Proměnné - úprava.

Nový engine Průvodce bytostí

Změnilo se vnitřní soukolí Průvodce bytostí, aby vytvářelo bytosti, které lépe odpovídají pravidlům a používají balíčky pro postup o úroveň podobné, jako mohou používat hráčské postavy.

Průvodce postupu bytostí

Již vytvořeným bytostem je možno snadno zvýšit úroveň pomocí Průvodce postupu bytostí.

Nové události

V modulech jsou k dispozici také dvě nové události - OnPlayerEquip a OnPlayerUnequip, které se spustí, když se hráč vybaví zbraní nebo ji odloží.

Nahoru

 
 

Hordes


Základní popis

Prestižní povolání

Epická povolání

Epická prestižní povolání

Dovednosti

Odbornosti

Epické odbornosti

Kouzla

Toolset