|
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark
Hordes of the Underdark (HotU) je druhý ze
dvou datadisků k Neverwinter nights. Vývojáři z BioWare tvrdí, že dobrodružství NWN: Hordes of the Underdark je určeno postavám alespoň na 15. úrovni. Tu si do hry buď importujete přímo z NWN či Shadows of Undrentide, nebo vám ji herní generátor vytvoří sám. V tomto přídavku bude vaše postava navíc moci dosáhnout až 40. úrovně, dosud to byla v souladu s pravidly pouze dvacátá. Mezi další novinky datadisku patří například šest tříd (Champion of Torm, Pale Master, Dwarven Defender, Weapon Master, Shifter, Red Dragon Disciple), 16 přidaných kreatur (třeba pavoučí démoni), více než 40 dalších kouzel, nový systém tvorby předmětů, nové typy zbraní a zbrusu nový hudební doprovod.
Dosavadní děj:
Před nedávnem jste po douhém pobytu utekl ze Sféry Stínů. Dobrodružství v této temné sféře vás proměnilo z nefalšovaného nováčka ve zkušeného dobrodruha. Díky útěku z této sféry jste se stal hrdinou hospodských vyprávění a snů dětí, které se snaží napodobovat vaše hrdinské činy.
Pod městem Hlubina leží Podtemno a z něj se řítí armády temnoty, aby nádherného město oblehly. Nedávno jste dorazil do Hlubiny a snad se brzy přesunete z příběhů smrtelných dobrodruhů do opravdu epických legend o hrdinech.
Více pomocníků:Nyní máte možnost mít v partě více pomocníků. Počet se rozšířil na dvě osoby, takže je možné doplnit svoji postavu dalšími užitečnými pomocníky.
Příšery:
I tento datadisk nabízí nové příšery, zde je menší ukázka.
Beholdeři:
Beholdeři, také známí jako "koule mnoha očí" nebo "oko tyrana", jsou příšery z nočních můr. Z očí mohou vystřelovat ohnivé paprsky, které jejich nepřátele na místě zahubí. Mrknutím oka dokáží zneškodnit všechnu magii dobrodruha, který pak je "snadnou kořistí".
Drideří:
Tyto krvelačné stvůry se ukrývají v hlubinách země a hledají teplou krev jakéhokoliv druhu. Všichni drowové musí podstoupit zkoušku, kterou jim ukládá bohyně Lolth. Ti, kteří ve zkoušce neuspějí, jsou odsouzeni k utrpení jako napůl pavouci, napůl drowové. Drowové a drideři se navzájem zuřivě nenávidí.
Želatinové hroudy:
Tyto téměř průhledné hroudy pomalu putují podzemními chodbami a jeskyněmi a pohlcují zdechliny, živé bytosti a odpad. Během chvíle dokáží znehybnit a pohltit i dobrodruha.
Illithidé:
Tyto příšery s chapadly jsou také známé jako mozkomoři (mind flayers) a obvykle mají slabé tělo, ale velmi silnou mysl. Jejich psionické útoky mohou paralyzovat protivníka, čímž illithidé získají čas, aby mohli ovinout chapadly oběti a vysát jí mozek. Po této události většina dobrodruhů umře. Mozkomoři také dokáží vytvářet realistické iluze, kterým snadno každý uvěří.
Nahoru
|
Prestižní povolání:
Tormův hrdina
Tormův hrdina je mocný válečník, který zasvětil život službě Tormovi, obraně posvátných míst, ničení nepřátel církve a zabíjení mýtických příšer.
Životaschopnost: k10
Bojové dovednosti: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehké a střední zbroje a štíty
Dovednostní body: 2 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát Tormovým hrdinou, musí splňovat následující podmínky:
Základní bonus k útoku: +7
Přesvědčení: jiné než zlé
Schopnosti:
Přiložení rukou (1. úroveň): Dokáže vyléčit zranění rovné úrovni povolání vynásobené modifikátorem Charisma. Nemrtvým bytostem stejné zranění způsobí. Tato schopnost se sčítá s paladinovou schopností přiložní rukou.
Bonusová odbornost: Na každé 2. úrovni (2., 4., 6., atd.) získá bonusovou dovednost jako bojovník (kromě specializace se zbraní).
Posvátná obrana (2. úroveň): +1 ke všem záchranným hodům. Zvyšuje se o +1 za každé 2 úrovně.
Rozdrť zlo (3. úroveň): Jednou za den si může přidat bonus Charisma k hodu na útok a způsobit +1 zranění za každou úroveň povolání Tormův hrdina.
Božský hněv (5. úroveň): Jednou za den si může přidat +3 k útoku, zranění a záchranným hoduům a získat snížení zranění +1/5 na tolik kol, kolik je jeho bonus Charisma.
Trpasličí obránce
Obránce je placený hrdina bojující za trpasličí záležitosti, trpasličí šlechtu, trpasličí božstvo nebo trpasličí způsob života. Jak naznačuje jméno, je tato postava zkušený bojovník cvičený v umění obrany. Řada trpasličích obránců poskytuje mnohem lepší ochranu než třímetrová kamenná zeď a navíc je mnohem nebezpečnější.
Životaschopnost: k12
Bojové dovednosti: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehké, střední a těžké zbroje a štíty
Dovednostní body: 2 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát trpasličím obráncem, musí splňovat následující podmínky:
Rasa: trpaslík
Základní bonus k útoku: +7
Odbornosti: Uhýbání, Houževnatost
Přesvědčení: Jakékoliv zákonné
Schopnosti:
Obranný postoj (1. úroveň): Získá +4 k síle a odolnosti, +2 ke všem záchranným hodům a +4 k bonusu uhýbání. Tuto schopnost lze použít jednou denně a další možnost použití získá za každé 2 úrovně.
Obranná všímavost (1. úroveň): I při obklíčení vám zůstává bonus k OČ za obratnost. Na 6. úrovni již nelze postavu obklíčit a na 10. úrovni získá bonus +1 k záchrannému hodu proti pastem.
Snížená zranitelnost (6. úroveň): Kdykoliv jste v boji zasažen, ignorují se 3 body zranění. Na 10. úrovni se ignoruje 6 bodů zranění.
Pro odbornost Uhýbýní je nutná obratnost 13.
Pán smrti
Nekromancie je pro mystické kouzelníky obvykle špatnou volbou. Ti, kteří opravdu chtějí ovládnout smrt, tak činí pomocí božských prostředků. Avšak existuje i jiná možnost pro ty, kteří touží mít moc nad nemrtvými, ale nechtějí ztratit příliš ze svých mystických schopností. Pán smrti se vyzná v tajemných naukách, které mají strašlivou moc.
Životaschopnost: k6
Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.
Dovednostní body: 2 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát pánem smrti, musí splňovat následující podmínky:
Mystické kouzlení: Úroveň 3 nebo vyšší
Přesvědčení: Jiné než dobré
Schopnosti:
Kostěnná kůže (1. úroveň): +2 k přirozenému obrannému číslu. Za každé čtyři úrovně se zvýší o další +2.
Oživ mrtvé (2. úroveň): Jednou za den může vyvolat nemrtvého služebníka.
Vidění ve tmě (3. úroveň): Dokáže vidět ve tmě.
Vyvolej nemrtvého (4. úroveň): Může vyvolat mocnějšího nemrtvého.
Nesmrtelná svěžest (5. úroveň): Získá tři životy navíc za úroveň.
Nemrtvá ruka (6. úroveň): Místo ruky se objeví nemrtvá ruka, která může dvakrát za den paralyzovat protivníky. Na 8. úrovni získá další možnost použití za den.
Tvrdost kostí (7. úroveň): Imunita vůči držení, paralýze a omráčení.
Vyvolej silnějšího nemrtvého (9. úroveň): Jednou denně může vyvolat velmi mocnou nemrtvou bytost.
Nesmrtelné mistrovství (10. úroveň): Imunita vůči kritickým zásahům.
Dotek nesmrtelného pána (10. úroveň): Nemrtvá ruka může zabít pouhým dotekem. Tuto schopnost lze použít 3x denně.
Za každé 2 úrovně získá pán smrti další kouzla za den, jako by postoupil o úroveň ve svém původním kouzelnickém povolání. Získá pouze určitý počet kouzel za den, ne úroveň sesilatele.
Učedník červeného draka
Vypráví se, že magické schopnosti zaklínačů a bardů nějak souvisí s přítomností dračí krve v jejich rodu. Učedníci červeného draka jsou zaklínači (někdy i bardové), kteří používají své magické schopnosti jako katalyzátor k roznícení své dračí krve, jelikož si uvědomují její skutečnou sílu. Dávají přednost zkoumavému životu před uzavřenou existencí. Jako adepti magie se mnozí vydávají na dobrodružstí, zvláště když je zavede blíže k jejich cíli odhalení svých dračích předků. Často jsou přitahováni na území, kde žijí draci.
Životaschopnost: k6 Zvláštní (viz níže)
Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.
Dovednostní body: 2 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát učedníkem červeného draka, musí splňovat následující podmínky:
Povolání: Zaklínač nebo bard
Dovednosti: 8 bodů ve Znalostech
Schopnosti:
Dračí zbroj (1. úroveň): +1 k přirozenému obrannému číslu. Na 5., 8. a 10. úrovni se zvýší o další +1.
Dračí vlastnosti (2. úroveň): Získá +2 k síle. Na 4. úrovni získá další +2 k síle. Odolnost se zvýší o +2 na 7. úrovni a Inteligence se zvýší o +2 na 9. úrovni. Na 10. úrovni se Síla zvýší o další +4 a Charisma +2.
Dechová zbraň I (3. úroveň): Může použít dechovou zbraň červeného draka, která působí 2k10 zranění. Na 7. úrovni způsobí 4k10 a konečně na 10. úrovni způsobí zranění 6k10.
Životaschopnost k8 (4. úroveň): Nyní získává k8 životů za úroveň.
Životaschopnost k10 (6. úroveň): Nyní získává k10 životů za úroveň.
Křídla (9. úroveň): Dračí učeník získává křídla.
Polodrak (10. úroveň): Dračí učedník se stane polodrakem. Získává vidění ve tmě a imunitu vůči spánku, paralýze a ohni.
Měňavec
Měnavěc nemá žádnou podobu, kterou by mohl nazývat vlastní. Namísto toho mění podobu podle toho, která je právě nejvýhodnější. Zatímco ostatní zakládají svou totožnost na vnějším vzhledu, měňavci se více přibližují svému pravému já. Jejich pocit jedinečnosti není založena na vzhledu, ale na jejich duši, která jediná se u nich nemění. Právě vnitřní síla této duše jim umožňuje převzít jakoukoliv podobu a zůstat v ní sami sebou.
Životaschopnost: k8
Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.
Dovednostní body: 4 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát měňavcem, musí splňovat následující podmínky:
Odbornost: Bdělost
Sesílání kouzel: Úroveň 3 nebo vyšší
Jiná podoba: Musí mít přirozenou jinou podobu (např. druidova Podoba divokého zvířete)
Schopnosti:
Silnější podoba divokého zvířete I (1. úroveň): Může se proměnit na červeného, zeleného, černého, bílého nebo modrého dráčka.
Silnější podoba divokého zvířete II (3. úroveň): Může se proměnit na minotaura, harpyii nebo gargoylu.
Silnější podoba divokého zvířete III (5. úroveň): Může se proměnit na mantikoru nebo baziliška.
Podoba humanoida (7. úroveň): Může se proměnit do různých humanoidních podob - temný elf, ještěr s bičem, skřet.
Silnější podoba divokého zvířete IV (10. úroveň): Může se proměnit na medůzu, velkého lítého tygra nebo mozkomora.
Některé z těchto podob umožňují měnavci používat přirozené schopnosti podoby. Příklad: měňavec, který se promění v bílého dráčka, může dle libosti vydechovat kužel mrazu. Tyto schopnosti najdete v kruhovém menu pod nabídkou "Kouzla". Některé z těchto schopností lze používat neomezeně, jiné jsou omezeny počtem použití.
Měňavcovi schopnosti přeměny do jiných podob se zlepšují, takže je může používat neomezeně za den.
Měňavec může být pouze druid.
Pán zbraně
Pán zbraně vidí dokonalost v ovládnutí jedné zbraně pro souboj na blízko. Snaží se, aby jeho tělo a zvolená zbraň tvořily jednu bytost a aby používal zbraň bez přemýšlení, podobně jako jiné končetiny.
Životaschopnost: k10
Bojové dovednosti: Nezíská žádné další bojové dovednosti.
Dovednostní body: 2 + modifikátor Int
Aby se postava mohla stát pánem zbraně, musí splňovat následující podmínky:
Základní bonus k útoku: +5
Odbornosti: Zaměření na zbraň pro zbraň na blízko, Uhýbání, Útok v obraně, Pohyblivost, Pružný útok a Vířivý útok
Dovednosti: 4 body v Zastrašování
Schopnosti:
Vyvolená zbraň (1. úroveň): Pán zbraní vytvoří mocné pouto s jedním druhem zbraně. Kdykoliv bojuje zbraní tohoto, získává mnoho výhod, které se postupem času zlepšují.
Ki zranění (1. úroveň): Jednou za den může způsobit maximální zranění.
Zvýšený násobitel (5. úroveň): Vyvolená zbraň získá o jedna vyšší násobitel kritického zranění (tj. z 2x se stane 3x, atd.).
Špičkové zaměření na zbraň (5. úroveň): Získá další +1 k hodům na útok, pokud bojuje vyvolenou zbraní.
Kritické Ki zranění (7. úroveň): Přidá +2 ke kritickému rozsahu vyvolené zbraně.
Pokud se postava chce stát pánem zbraně, musí mít Obr a Int na hodnotě 13 - kvůli některým odbornostem.
Nahoru
|
Epická povolání:
Každé, ze základních povolání, se po dosažení 21. úrovně stává epickou postavou. Každé povolání má jiné bonusové odbornosti a dostává je ještě navíc, kromě těch základních.
Epický barbar
Epický barbar získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Epické snížení zranění, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Silná zuřivost, Zaměření na zbraň, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa, Děsivá zuřivost, Drtivá zuřivost.
Epický bard
Epický bard získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Píseň prokletí, Epické zaměření na dovednost, Epická vůle, Ohromné charisma, Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Nezapomenutelnost, Epické zaměření na kouzlo.
Epický klerik
Epický klerik získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji, Odvracení sfér.
Domény a odvracení démonů:
Démoni byli vylepšeni. Nyní se jejich odolnost vůči odvracení rovná jejich magické odolnosti (jedině klerikové domény Zlo a Dobro je mohou odvracet i bez odbornosti Odvracení sfér). Pokud máte odbornost Odvracení sfér, jsou oslabeni a počítá se polovina jejich magické odolnosti.
Epický druid
Epický druid získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Podoba draka, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji.
Epický bojovník
Epický bojovník získá bonusovou odbornost za každé dvě úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Pacnéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Epická zdatnost, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Vylepšená omračující pěst, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa.
Epický mnich
Epický mnich získá bonusovou odbornost za každých pět úrovní nad 20.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Odolnost vůči energii, Epická houževnatost, Vylepšený úder Ki, Vylepšená magická odolnost, Vylepšená omračující pěst, Ukryj sebe.
Epický paladin
Epický paladin získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Epická zdatnost, Epická pověst, Silný úder, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví, Odvracení sfér.
Epický hraničář
Epický hraničár získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Zhouba nepřátel, Oslepující rychlost, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické zaměření na zbraň, Oblíbený nepřítel, Vylepšené kouzlení v boji.
Epický zloděj
Epický zloděj získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Oslepující rychlost, Mrzačící úder, Obranný kotoul, Epické uhýbání, Epická pověst, Epické zaměření na dovednost, Vylepšený únik, Vylepšený zákeřný útok, Vhodná příležitost, Ukryj sebe, Mistrovství v odbornosti, Přizpůsobivá mysl, Špičková iniciativa.
Epický zaklínač
Epický zaklínač získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospuštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji.
Epický čaroděj
Epický čaroděj získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně nad 20.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Ohromná inteligence, Vylepšené kouzlení v boji.
Nahoru
|
Epická prestižní povolání:
Každé z prestižních povolání se může stát epickým prestižným povoláním. Aby se tak stalo, tak postava musí dosáhnout celkové úrovně 20 a více. Dokud se tak nestane, tak postava nemůže pokračovat v získávání prestižních povolání.
Epický tajemný lučištník
Epický tajemný lučištník získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Ničivé kritické zranění (krátký luk, dlouhý luk), Epická zdatnost, Epické reflexy, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň (krátký luk, dlouhý luk), Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromující kritická zranění (krátký luk, dlouhý luk).
Zvláštní:
Očarovaný šíp: Za každé dvě úrovně nad 9. se síla šípů vystřelených epickým tajemným lučištníkem zvýší o +1.
Epický vrah
Epický vrah získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Epické reflexy, Epické zaměření na dovednost (skrývání, tichý pohyb), Ohromná obratnost, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšený zákeřný útok, Ukryj sebe, Špičková iniciativa.
Zvláštní:
Zákeřný útok: Vylepšuje se o +1k6 za každé dvě úrovně nad 9.
Záchranné hody proti jedům: Vrah získá další +1 za každé dvě úrovně nad 10.
Epický černý strážce
Epický černý strážce získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epický démon, Epická zdatnost, Epická pověst, Epické zaměření na zbraň, Silný úder, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšený zákeřný útok, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví, Odvracení sfér.
Zvláštní:
Zákeřný útok: Vylepšuje se o +1k6 za každé dvě úrovně nad 9.
Vyvolej démona: Za každých pět úrovní černého strážce nad 10. získá vyvolaný démon bonus +2 k životaschopnosti, jeho přirozená zbroj se zlepší o +2 a jeho síla a inteligence se zvýší o +1.
Epický Tormův hrdina
Epický Tormův hrdina získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické průrazné kouzlo, Epické zaměření na zbraň, Ohromná moudrost, Vylepšené kouzlení v boji, Vylepšená omračující pěst, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Odvracení sfér, Zaměření na kouzlo, Špicková iniciativa.
Zvláštní:
Posvátná obrana: Záchranné hody se zlepšují o +1 za každé 2 úrovně.
Božský hněv: Za každých pět úrovní se bonus k útoku, zranění a záchranným hodům zvýší o +2.
Epický trpasličí obránce
Epický trpasličí obránce získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Odolnost vůči energii, Epická houževnatost, Epická zdatnost, Epické zaměření na zbraň, Ohromující kritická zranění, Pevné zdraví.
Zvláštní:
Obranný postoj: Za každé dvě úrovně nad 9. získá trpasličí obránce další možnost použití.
Snížená zranitelnost: Snížená zranitelnost se zvyšuje o 3 body za každé čtyři úrovně nad 10.
Epický pán smrti
Epický pán smrti získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji.
Zvláštní:
Nesmrtelná svěžest: Za každých pět úrovní získá další +5 trvalých životů.
Kostěnná kůže: Vylepšuje se o +2 za každé čtyři úrovně nad 8.
Nemrtvá ruka: Může použít nadpřirozený útok vícekrát za den za každé tři úrovně.
Epický dračí učedník
Epický trpasličí obránce získá bonusovou odbornost za každé čtyři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Snížená zranitelnost, Epická pověst, Epická zdatnost, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Epická houževnatost, Vylepšené kouzlení v boji.
Zvláštní:
Síla dechové zbraně se zvyšuje o 1k10 za každé tři úrovně nad 10.
Třída obtížnosti záchranného hodu proti dechové zbrani se zvyšuje o +1 za každé 4 úrovně nad 10.
Epický měnavec
Epický pán smrti získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Samospouštěcí rychlé kouzlo, Samospouštěcí tiché kouzlo, Samospouštěcí klidné kouzlo, Podoba výtvoru, Podoba draka, Odolnost vůči energii, Epické zaměření na kouzlo, Epické průrazné kouzlo, Vylepšené kouzlení v boji, Ohromná moudrost, Podoba démona, Podoba nemrtvého.
Epický stínový tanečník
Epický stínový tanečník získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Epická oslepující rychlost, Epické zaměření na dovednost, Epické uhýbání, Epické reflexy, Epický pán stínů, Vylepšený vířivý útok, Ukryj sebe, Špičková iniciativa.
Zvláštní:
Vyvolej stín: Vyvolaná bytost získá další +2 k životaschopnosti za každé tři úrovně nad 9.
Stínový únik: Získá další +2 ke snížení zranění a další +1 ke schopnosti odolávat magickým zbraním za každých pět úrovní (tj. stínový tanečník na 15. úrovni má snížené zranění 12/+4).
Epický pán zbraně
Epický pán zbraně získá bonusovou odbornost za každé tři úrovně.
Bonusové odbornosti:
Pancéřová kůže, Snížená zranitelnost, Ničivé kritické zranění, Oslepující rychlost, Epická zdatnost, Epická houževnatost, Epické zaměření na zbraň, Vylepšený vířivý útok, Ohromující kritická zranění, Špičková iniciativa.
Zvláštní:
Špičkové zaměření na zbraň: Za každých pět úrovní se k vyvolené zbraní přidá bonus +1 k útoku.
Epický zvěd Harfeníků
Zvěd Harfeníků nemůže nikdy dosáhnout epického prestižního povolání, jelikož může získát max. 5 úrovní v prestižním povolání Zvěd Harfeníků.
Nahoru
|
Dovednosti
Odhad ceny:
Čím vyšší je tato možnost, tím více peněz postava získá při prodeji zboží a tím méně musí zaplatit, když nakupuje.
Vlastnost: Inteligence
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ano
Ověření: Žádné
Použití: Automatické v obchodech
Podvádění
Postava dokáže urážlivé nebo nepravdivé věci podat věrohodně. Dovednost zahrnuje hraní, obcházení, vymlouvání, matení či odvádění pozornosti.
Vlastnost: Charisma
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ne
Oveření: Čím obtížnější podvod, tím vyšší test
Použití: Výběr v rozhovoru
Výroba zbroje
Postava ví, jak vyrobit všechny druhy zbroje z různých materiálů.
Vlastnost: Inteligence
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ne
Ověření: Závisí na obtížnosti výroby daného předmětu
Použití: Použití výroby
Výroba pastí
Postava s použitím této dovednosti dokáže zkombinovat běžné materiály a vyrobit různé pasti. Některé pasti vyžadují použití nových granátových zbraní.
Vlastnost: Inteligence
Povolání: Všechna
Ověření: Třída obtížnosti se určí podle druhu vyrábění pasti
Použití: Výběr
Výroba zbraní
Postava ví, jak vyrobit všechny druhy zbraní z různých materiálů.
Vlastnost: Inteligence
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ne
Ověření : Závisí na obtížnosti výroby daného předmětu
Použití: Použití výroby
Zastrašování
Postava může s pomocí této dovednosti přinutit násilníka ustoupit nebo získat od zajatce důležité informace.
Vlastnost: Charisma
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ne
Ověření: Čím otížnější je zastrašení, tím vyšší je obtížnost ověření
Použití: Výběr v rozhorovu
Akrobacie
Postavy s vysokou dovedností akrobacie se během souboje dokáží odvalit z dosahu útoku, díky čemuž jsou pokaždé v bezpečnějším postavení.
Vlastnost: Obratnost
Povolání: Všechna
Vyžaduje výcvik: Ano
Ověření: Žádné
Zvláštní: Pokaždé, když může postava získat příležitostný útok za pohyb před nepřítelem, automaticky se pokusí uspět v testu Akrobacie proti třídě obtížnosti 15. Pokud uspěje, vyhne se útoku. Za každých pět bodů v této dovednosti (nepočítá se bonus za Obratnost) se také vylepší OČ postavy o +1.
Použití: Automatické
Nahoru
|
Odbornosti
Tajemná obrana
Postava získá +2 bonus ke všem záchranným hodům vůči kouzlům dané školy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Zaměření na kouzlo dané školy
Použití: Automatické
Umělec
Postava získává +2 bonus při ověřování Umění a Všímavosti.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Dovednost Umění, je možno získat jen na první úrovni
Použití: Automatické
Boj poslepu
Tato odbornost umožňuje postavě bojovat i poslepu nebo proti neviditelným stvořením. Postava má možnost znovu házet, pokud při prvním hodu na útok byla neúspěšná. Navíc nezískávají neviditelná stvoření žádný bonus k zásahu při souboji zblízka.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Čistokrevnost
Postava získává +2 k iniciativě a bonus +2 při ověřování Všímavosti
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni
Použití: Automatické
Vaření lektvarů
Postava dokáže vyrobit lektvar jakéhokoliv kouzla 3. nebo nižší úrovně, které postava zná a jehož cílem je bytost nebo skupina bytostí. Výroba lektvaru stojí několik málo zkušeností a také trochu zlata na pokrytí nákladů.
Druh odbornosti: Výroba předmětu
Předpoklad: Sesilatel úrovně 3 a více
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni
Použití: Sešlete kouzlo na prázdnou lahvičku od lektvaru
Tvrdohlavost
Postava získává bonus +2 na odolnost vůči Výsměchu a bonus +1 k záchranným hodům na Vůli.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni
Použití: Automatické
Kruhový kop
Jestliže postava úspěšně zasáhne protivníka bez použití zbraně, získává dodatečný útok proti dalšímu, blízkému nepříteli. Maximum je jeden dodatečný útok na kolo.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +3, Obratnost 15 a více, Vylepšený útok beze zbraně
Použití: Automatické
Vláda mágů
Postava získává bonus +2 při ověřování Znalostí a Čarozpytu
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni
Použití: Automatické
Výroba hůlky
Kouzelník může vyrobit hůlku s jakýmkoliv kouzlem 4. nebo nižší úrovně, které zná. Výroba hůlky stojí několik málo zkušeností a zlata, v závislosti na úrovni kouzla v hůlce. Do hůlky nelze vložit kouzla poskytovaná odbornostmi nebo zvláštními schopnostmi. Pro tuto odbornost je vyžadován předmět kostěnná hůlka, která lze vyrobit s použitím dovednosti Výroba zbraně nebo koupit v některých obchodech.
Druh odbornosti: Výroba předmětu
Předpoklad: Kouzelník 5. nebo vyšší úrovně
Použití: Sešlete kouzlo na předmět kostěná hůlka
Píseň prokletí
Bardové dokáží zazpívat píseň, která prokleje jejich nepřátele. Hluché bytosti tyto píseň nijak neovlivní. Píseň ovlivní všechny nepřátele v okolí 10 metrů a trvá 10 kol. Čím vyšší je bardova dovednost Umění a jeho úroveň povolání, tím lepší bude Píseň prokletí. Všechny vypsané postihy se sčítají.
Umění 3 a bard 1. úrovně: -1 k hodům na útok a zranění
Umění 6 a bard 2. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli
Umění 9 a bard 3. úrovně: -1 k hodu na útok a -1 k záchrannému hodu na Výdrž
Umění 12 bard 6. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Reflexy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 15 a bard 8. úrovně: -1 k hodu na útok, -8 životů
Umění 18 a bard 11. úrovně: -2 k OČ Uhýbání, -1 k hodům na dovednosti
Umění 21 a bard 14. úrovně: -1 k hodu na zranění, -8 životů a -1 k OČ Uhýbání
Umění 24 a bard 15. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli, -1 k záchrannému hodu na Reflexy, -1 k záchrannému hodu na Výdž, -1 k OČ Uhýbání
Umění 30 a bard 16. úrovně: -1 k záchrannému hodu na Vůli, -4 životy, -1 k OČ Uhýbání
Umění 35 a bard 17. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 40 a bard 18. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 45 a bard 19. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 50 a bard 20. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 55 a bard 21. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Umění 60 a bard 22. úrovně: -2 životy, -1 k hodům na dovednosti
Za každých dalších pět bodů Umění a další úroveň barda, se nepříteli přidá postih -2 životy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Bardova píseň
Použití: Výběr
Nečestný boj
Postava zná tvrdé a účinné bojové taktiky. Obětováním všech ostatních útoků během kola, může postava provést nečistý bojový chvat, který způsobí dodatečné 1k4 zranění. Tento mód není možné použít při použití drtivého útoku.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +2.
Použití: Automatické
Božská moc
Až třikrát denně si může postava přičíst bonus Charisma ke zranění způsobovanému svými zbraněmi. A to na počet kol rovných bonusu charisma.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Odvracení nemrtvých, Charisma 13 a více, Síla 13 a více, Drtivý útok
Použití: Výběr
Útok v obraně
Postava s touto odborností může provádět obranné útoky. Získává bonus +5 k OČ, ale také postih -5 k hodu na útok.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Inteligence 13 a více
Vyžadováno pro: Vylepšený útok v obraně
Použítí: Bojový mód
Druh odbornosti: Všeobecná
Dodatečná hudba
Postava může použít navíc bardovu píseň čtyřikrát denně.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Bardova píseň
Použití: Automatické
Dodatečné omračující útoky
Postava získává 3 dodatečné omračující útoky denně.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +2, Omračující pěst
Použití: Automatické
Silnější sekáček
Stejný jako Sekáček, kromě toho, že není omezení dodatečných útoků, které může postava provést po zabití protivníka.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Síla 13 a více, Drtivý útok, Sekáček, základní útočný bonus +4 nebo výše
Použití: Automatické
Silnější zaměření na kouzlo
Postava se stává ještě schopnější s kouzly konkrétní školy magie. Postava získává +4 bonus k TO kouzel konkrétní školy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Zaměření na kouzlo
Použití: Automatické
Tato odbornost může být vybrána vícekrát, ale účinek se nesčítá. Pokaždé se použije pro jinou školu magie. Také se nesčítá s bonusem za Zaměření na kouzlo.
Silnější průrazné kouzlo
Postava dostává +4 bonus při ověření úrovně sesilatele, pokud se pokouší prorazit odolnost vůči kouzlům nepřítele.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Průrazné kouzlo
Použití: Automatické
Vylepšený útok v obraně
Postava s touto odborností může provádět obranné útoky. Získává bonus +10 k OČ, ale také postih -10 k hodu na útok.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Inteligence 13 a více, Útok v obraně
Použítí: Bojový mód
Vylepšená iniciativa
Postava získává bonus +4 při ověřování iniciativy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Prodloužená píseň
Účinek bardovy písně vydrží dodatečných 5 kol.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Bardova píseň
Použití: Automatické
Štěstí hrdinů
Postava získává bonus +1 ke všem záchranným hodům.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni
Použití: Automatické
Rychlé nabíjení
Postava je schopná nabíjet tak rychle, že získává stejný počet útoků s jakoukoliv kuší, jako by používala obyčejný luk.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +2.
Použití: Automatické
Odolnost vůči nemocem
Postava získává +4 ke všem záchranným hodům na Výdrž, které jsou prováděny pro odolání účinku nemoci.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Odolnost vůči jedům
Postava získává bonus +4 ke všem záchranným hodům Výdrže vůči jedu.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Odolnost vůči energii
Postava získává odolnost +5 vůči vybranému typu energie (prvních 5 bodů zranění tohoto typu je ignorováno).
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní bonus Výdrže +8
Použití: Automatické
Psaní svitků
Můžete napsat svitek jakéhokoliv kouzla, které znáte. Napsání svitku stojí nepatrné množství zkušeností a zlata, v závislosti na úrovni kouzla zapisovaného na svitek. Epická kouzla, kouzla poskytovaná odbornostmi nebo zvláštními schopnostmi nelze na svitek zapsat. Pro tuto odbornost je potřeba prázdný svitek, který lze koupit v některých obchodech.
Druh odbornosti: Výroba předmětu
Předpoklad: Kouzelník 1. nebo vyšší úrovně
Použití: Sešlete kouzlo na prázdný svitek
Stříbrná dlaň
Postava získává bonus +2 při ověřování Odhadu ceny a Přesvědčování.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.
Použití: Automatické
Hadí krev
Postava získá bonus +1 k záchrannému hodu na Reflexy a bonus +2 k záchrannému hodu na Výdrž vůči jedům.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.
Použití: Automatické
Pružný útok
Nepřátelé nezískávají příležitostný útok vůči postavě, když se tato pohybuje během boje.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Obratnost 13 a více, Uhýbání, Pohyblivost, základní útočný bonus +4 nebo vyšší
Použití: Automatické
Nenápadnost
Postava získá bonus +2 při ověřování Skrývání a Tichého pohybu
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Silná duše
Postava získává bonus +1 k záchranným hodům na Výdrž a Vůli. Stejně tak bonus +1 ke všem záchranným hodům vůči smrtící magii.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Je možno získat jen na první úrovni.
Použití: Automatické
Ranař
Postava získává bonus +2 při ověřování Iniciativy a bonus +2 při ověření Přesvědčování.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Žádný
Použití: Automatické
Vířivý útok
Postava provede jednu útočnou akci a přitom zaútočí s plným základním útočným bonusem proti každému z protivníků v dosahu 1,5 metru.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Inteligence 13 a více, Boj v obraně, Obratnost 13 a více, Uhýbání, Pohyblivost, Pružný útok, základní útočný bonus +4 nebo vyšší
Použití: Výběr
Zen střelba
Střelecké útoky postavy jsou vedeny moudrostí. Pří střelbě tato odbornost umožňuje použít modifikátor moudrosti, pokud je vyšší, místo obratnosti.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +3, Moudrost 13 a více
Použití: Automatické
Nahoru
|
Epické odbornosti
Pancéřová kůže
Postava získá bonus +2 k přirozenému obrannému číslu.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Samospouštěcí rychlé kouzlo
Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně jako rychlá kouzla, aniž by musela použít pozici kouzel vyšších úrovní. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Rychlé kouzlo, 30 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně
Použití: Automatické
Samospouštěcí tiché kouzlo
Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně jako tichá kouzla, aniž by musela použít pozici kouzel vyšších úrovní. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Tiché kouzlo, 24 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně
Použití: Automatické
Samospouštěcí klidné kouzlo
Postava může sesílat kouzla 0. - 3. úrovně automaticky jako klidná kouzla. Tato kouzla lze sesílat, i když postava má na sobě brnění. Tuto odbornost je možno zvolit vícekrát a urychlí tak kouzla až do 9. úrovně.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Klidné kouzlo, 24 bodů v Čarozpytu, schopnost sesílat kouzla 9. úrovně
Použití: Automatické
Zhouba nepřátel
Jakákoliv zbraň, kterou postava použije proti svému oblíbenému nepříteli, se pro daný druh nepřátel počítá jako zhoubná zbraň (+2 k zásahu a způsobí +2k6 zranění).
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, 5 nebo více oblíbených nepřátel
Použití: Automatické
Oslepující rychlost
Po aktivaci této odbornosti získá postava na krátký čas všechny výhody kouzla Spěch. Toto je nadpřirozená schopnost.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Obratnost 25 a více
Použití: Automatické
Podoba výtvoru
Postava se může proměnit do podoby následujích výtvorů: železný golem, kamenný golem nebo golem z masa démonů.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický měnavěc, Moudrost 27
Použití: Výběr. Po výběru schopnosti si postava musí ještě vybrat bytost, na kterou se chce proměnit.
Snížená zranitelnost
Postava získá snížené zranění 3/-. To znamená, že se při každém zranění postavy ignorují 3 body zranění. Tuto odbornost si lze zvolit vícekrát a získat tak snížené zranění 6/- a 9/-.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Odolnost 21 a více
Použití: Automatické
Ničivé kritické zranění
Kdykolliv se postavě povede s vybranou zbraní kritický útok, musí protivník uspět v záchranném hudu na Výdrž, jinak okamžitě zemře. Bytosti imunní vůči kritickým zásahům tato odbornost neovlivní.
Druh odbornosti: Souboj
Předpoklad: 21. úroveň, Sekáček, Silnější sekáček, Vylepšený kritický zásah pro vybranou zbraň, Ohromující kritická zranění pro vybranou zbraň, Drtivý útok, Síla 25 a více
Použítí: Automatické
Podoba draka
Postava může použít Podobu divokého zvířete k proměně na draka a získá přístup k drakově dechové zbrani.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Podoba divokého zvířete 6x/den nebo Silnější podoba divokého zvířete IV, Moudrost 30 a více
Odolnost vůči energii
Postava získá odolnost 10 vůči zranění určitým druhem energie (buď oheň, chlad, zvuk, kyselina nebo elektřina). Tuto odbornost si lze zvolit vícekrát, až do maximální odolnosti 100.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epické uhýbání
Postava se vyhne veškerému zranění z prvního útoku v každém kole.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Uhýbání, Vylepšný únik, Obranný kotoul, 30 bodů Akrobacie, Obratnost 25 a více
Použití: Automatické
Epický démon
Zloba a nenávist postavy jsou tak silné, že při vyvolávání démonického služebníka z vnějších sfér dokáže přitáhnout pozornost Epického Vrocka. Tato zlovolná bytost je mistrem boje na blízko a je tím silnější a mocnější, čím více úrovní černý strážce získal.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, černý strážce 15. úrovně
Použití: Automatické
Epická výdrž
Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Výdrž.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epická zdatnost
Postava získá bonus +1 ke všem útokům.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epické reflexy
Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Reflexy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epická pověst
Postava získá bonus +4 k testům Podvádění, Zastrašování, Přesvědčování a Výsměchu.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epické zaměření na dovednost
Postava získá bonus +10 ke všem testům vybrané dovednosti.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, 20 bodů ve vybrané dovednosti
Použití: Automatické
Epický pán stínů
Posílí se schopnost Vyvolej stín, díky které může postava povolat na svou stranu Epického pána stínů. Na rozdíl od běžného Pána stínů je Epický pán stínů velice schopný bojovník, kterého posiluje životní síla jeho pána, takže je silnější za každou úroveň stínového tanečníka.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický stínový tanečník
Použití: Automatické
Epické zaměření na kouzlo
Postava získá bonus +6 k třídě obtížnosti pro všechny záchranné hody proti kouzlům z vybrané školy magie.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na kouzlo a Silnější zaměření na kouzlo pro vybranou školu
Použití: Automatické
Epické průrazné kouzlo
Postava získá bonus +6 při ověření úrovně sesilatele, pokud se pokouší prorazit odolnost vůči kouzlům nepřítele.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Průrazné kouzlo a Silnější průrazné kouzlo
Použití: Automatické
Epická houževnatost
Postva získá +20 životů. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maximálního počtu +200 životů.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Epické zaměření na zbraň
Postava získá bonus +2 ke všem hodům na útok vybranou zbraní.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na zbraň pro vybranou zbraň
Použití: Automatické
Epická specialnizace na zbraň
Postava získá bonus +4 k veškerému zranění způsobenému vybranou zbraní.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Zaměření na zbraň, Epické zaměření na zbraň, Specializace na zbraň
Použití: Automatické
Epická vůle
Postava získá bonus +4 ke všem záchranným hodům na Vůli.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromné charisma
Postava získá +1 k Charisma. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromná odolnost
Postava získá +1 k Odolnosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromná obratnost
Postava získá +1 k Obratnosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromná inteligence
Postava získá +1 k Inteligenci. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromná síla
Postava získá +1 k Síle. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Ohromná moudrost
Postava získá +1 k Moudrosti. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Vylepšené kouzlení v boji
Na postavu nelze provést příležitostný útok kvůli sesílání kouzla během boje.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Kouzlení v boji, Soustředění 25 a více
Použití: Automatické
Vylepšený úder Ki
Tato odbornost (při prvním zvolení) poskytne postavě bonus vylepšení +4 v boji beze zbraně. Pokud sti tuto odbornost vyberete podruhé, bonus se zvýší na +5.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Moudrost 21 a více, Úder Ki +3
Použití: Automatické
Vylepšený zákeřný útok
Přidá +1k6 ke zranění způsobené zákeřným útokem. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +10k6.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Zákeřný útok 8k6
Použití: Automatické
Vylepšená magická odolnost
Postava získá +2 k magické odolnost. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +20.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň
Použití: Automatické
Vylepšená omračující pěst
Přidá +2 k třídě obtížnosti omračující pěsti postavy. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima +20.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšný útok beze zbraně, Omračující pěst, Obratnost 19 a více, Moudrost 19 a více
Použití: Automatické
Vylepšený vířivý útok
Postava provede jednu útočnou akci a při tom zaútočí s plným základním útočným bonusem proti každému z protivníků v dosahu zbraní postavy.
Druh odbornosti: Souboj
Předpoklad: 21. úroveň, Uhýbání, Boj v obraně, Pružný útok, Vířivý útok, Inteligence 13 a více, Obratnost 23 a více
Použití: Automatické
Nezapomenutelnost
Tato odbornost umožňuje, aby účinky bardovy písně trvaly desetkrát déle než normálně, potom co postava přestane zpívat.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Bardova píseň, Umění 25
Použití: Automatické
Silná zuřivost
Když postava zuří, získá +8 k Síle o Odolnosti a bonus +4 za morálku k záchranným hodům na Vůli. Tyto bonusy nahrazují normální bonusy za zuřivost.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Silnější zuřivost, Síla 21 a více, Odolnost 21 a více
Použití: Automatické
Podoba démona
Postava se může třikrát denně proměnit za bytosti z jiných sfér: buď Azer náčelník, Rakshasa nebo Smrtící Slaad.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický měňavec, Moudrost 25
Použití: Výběr. Po výběru schopnosti si postava musí ještě vybrat bytost, na kterou se chce proměnit.
Ohromující kritická zranění
Když používá vybranou zbraň, způsobí postava při úspěšném kritickém zásahu +1k6 zranění. Pokud je kritický násobitel zbraně x3, přidá +2k6, a pokud je násobitel x4, přidá 3k6.
Druh odbornosti: Souboj
Předpoklad: 21. úroveň, Sekáček, Silnější sekáček, Vylepšený kritický zásah s vybranou zbraní, Zaměření na zbraň pro vybranou zbraň, Drtivý útok, Síla 23 a více
Použití: Automatické
Pevné zdraví
Díky této odbornosti je postava imunní vůči všem nemocem a jedům.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Větší výdrž, Odolnost 25 a více
Použití: Automatické
Odvracení sfér
Tato odbornost umožňuje odvracet bytosti z jiných sfér podobně jako nemrtvé.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Odvracení nemrtvých, Moudrost 25 a více, Charisma 25 a více
Použití: Výběr. Pokud má postava dvojnásobně více úrovní než je životaschopnost protivníka, protivník bude okamžitě zničen.
Ukryj sebe
Postava získá 10% bonus k ukrytí. Tuto odbornost si lze vybrat vícekrát, až do maxima 50%.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšený únik, Obratnost 30 a více, Ukrytí 30 a Akrobacie 30
Použití: Automatické
Špičková iniciativa
Postava získá bonus +8 k testům iniciativy.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: 21. úroveň, Vylepšená iniciativa
Použití: Automatické
Děsivá zuřivost
Když barbar zuří, každý nepřítel, který se k němu přiblíží, musí uspět v záchranném hodu na Vůli proti barbarovu Zastrašování. Pokud nepřítel neuspěje, panikaří 1k6 kol. Protivníci, jejich životaschopnost je nižší než dvojnásobek barbarovy úrovně, neuprchnou, ale obdrží postih -2 k útoku a všem záchranným hodům. Bytosti s životaschopností vyšší než dvojnásobek barbarovy úrovně, nejsou děsivou zuřivostí ovlivněny.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický barbar, Zastrašování 25
Použití: Automatické během zuřivosti
Drtivá zuřivost
Každá zbraň, kterou barbar během zuřivosti bojuje, způsobuje při kritickém zásahu 2k8 zranění navíc.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický barbar, Síla 25
Použití: Automatické během zuřivosti
Podoba nemrtvého
Postava s touto schopností se může proměnit na různé mocné nemrtvé bytosti.
Druh odbornosti: Všeobecná
Předpoklad: Epický měňavec
Použití: Výběr. Po výběru si postava musí vybrat druh nemrtvého, na kterého se chce proměnit.
Nahoru
|
Kouzla
Plamen
Od sesilatele k jednomu cíli vyletí plamen, díky kterému utrpí postih -1 k hodu na útok.
Úroveň kouzla: 0
Povolání: Bard, Druid, Zaklínač, Čaroděj
Způsob malá zranění
Pokud sesilatel úspěšně zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 1 zranění. Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je vyléčí.
Úroveň kouzla: 0
Povolání: Klerik
Kyselinový střik
Sesilatel vystřelí na cíl malou kouli kyselíny, která způsobí 1k3 zranění.
Úroveň kouzla: 0
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Rána elektřinou
Sesilatel cíli způsobí 1k6 zranění elektřinou.
Úroveň kouzla: 0
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Zesílení
Sníží o 20 třídu obtížnosti zaslechnutí zvuků v okolí sesilatele.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Bard
Balagarnův železný roh
Sesilatel vytvoří hluboké, rezonující vibrace, které srazí na zem všechny bytosti v oblasti působení, které neuspějí v testu Síly (jak by měl sesilatel Sílu 20). Každý bytost upadne a bude na jedno kolo omráčena.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Bard, Zaklínač(2), Čaroděj (2)
Kouzelná zbraň
Přidá bonus vylepšení +1 k jedné zbrani.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj, Klerik
Zhouba
Sesilatelovy nepřátele naplní strach a obavy. Utrpí postih -1 k hodům na útok a -1 k záchranným hodům proti strachu.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Clerik
Božská přízeň
Sesilatel získá bonus +1 k útoku a zranění za každé tři úrovně sesilatele (do maxima +5).
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Clerik, Paladin
Vydrž elementy
Cílová bytost získá odolnost na zranění 10/- proti všem druhům elementárního zranění. Kouzlo skončí po pohlcení 20 bodů zranění jednoho druhu elementu.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Klerik, Paladin
Neurčitý štít
Objeví se kouzelné pole, které sesilateli zaručuje, že všechny střelné útoky na něj mají 20% šanci minutí.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Klerik
Způsob lehká zranění
Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 1k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +5). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Klerik
Štít víry
Cíl získá bonus odražení +2 ke svému obrannému číslu, s dalším bonusem +1 za každých šest úrovní sesilatele (maximálně +5).
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Klerik
Maskování
Barva sesilatele se změní, aby odpovídala okolnímu prostředí. Získá bonus +10 ke všem testům Skrývání.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Druid, Hraničář
Kouzelný tesák
Toto kouzlo posílí zvířecího společníka sesilatele, získá +1 k zásahu a +1 ke zranění.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Druid, Hraničář
Požehnej zbraň
Jedna zbraň na blízko získá bonus vylepšení +1 a bonus 2k6 zranění proti nemrtvým.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Paladin
Ohlušující rána
Sesilatel posílí zbraň útočným bonusem +1 a bonusem +3 zvukového zranění. Zbraň má také schopnost ohlušit bytost, kterou zasáhne.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Paladin
Spěšný ústup
Sesilatel se pohybuje o 150% rychleji, než normálně, takže může uprchnout z nebezpečného boje. Toto kouzlo nemá žádný účinek, pokud je již zrychlen.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Horizikaulův hřmot
Cíl utrpí 1k4 zranění zvukem za dvě úrovně sesilatele (maximálně 5k4) a musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak je ohlušen na 1k4 kol.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Ledová dýka
Sesilatel vytvoří kus ledu ve tvaru dýky, který vyletí k cíli a způsobí 1k4 zranění chladem za úrověň sesilatele (maximálně 5k4).
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Železný žaludek
Sesilatel získá bonus +4 k záchranným hodům na Výdrž proti jedům.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Shelgarnova trvalá dýka
Sesilatel vyvolá dýku, která jedná jako věrný a loajální služebník.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Štít
Sesilatel získá bonus +4 k OČ. Také je po dobu trvání štítu imunní vůči kouzlu Magická střela.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Pravý úder
Díky magické intuici získá sesilatel bonus +20 k útoku.
Úroveň kouzla: 1
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Oblak zmatení
Nepřátelé v oblasti působení jsou omráčení a oslepeni na 1k6 kol.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj
Způsob střední zranění
Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 2k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +10). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Klerik
Kamenné kosti
Cílový nemrtvý získá díky zpevnění kostí bonus +3 k přirozenému obrannému číslu.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Klerik, Zaklínač, Čaroděj
Krvavá zuřivost
Sesilatel se dostane do stavu podobného barbarové zuřivosti. Získá bonus +2 k Síle a Odolnosti a bonus +1 k záchranným hodům na Vůli, ale utrpí postih +1 k OČ.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Druid
Jednota s přírodou
Sesilatel naváže silné pouto s přírodou. Získá bonus +4 k testům Porozumění zvířatům, Skrývání, Tichého pouta a Pokládání pastí.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Druid, Hraničář
Aura slávy
Sesilatel usměrní božskou sílu, aby získal bonus +4 k Charisma. Všichni spojenci blízko sesilatele získají bonus +4 k záchranným hodům proti strachu.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Paladin
Výheň
Výbuch ohně způsobí cíli 2k6 zranění ohněm +1 za každou úrověň sesilatele (do maxima +10). Proti tomuto kouzlu není žádný záchranný hod. Navíc musí cíl uspět v záchranném hodu na Reflexy, jinak začne hořet a utrpí další zranění 1k6 životů. Toto zraňování bude pokračovat, dokud neuspěje v záchranném hodu na Reflexy.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Trvalý plamen
Toto kouzlo vytvoří kouzelný plamen, který na cílové bytosti nebo předmětu hoří jasně jako pochodeň, dokud není zrušen.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj, Klerik (3)
Zbroj smrti
Sesilatele obklopuje magická aura, která zraní každou bytost, která se ji dotkne. Bytost, která zasaáhne sesilatele utrpí 1k4 zranění +1 za dvě úrovně sesilatele (maximálně +5).
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Plamenná zbraň
Zbraň na blízko začne hořet plamenem, díky čemuž způsobuje 1k4 zranění ohněm +1 za úrověň sesilatele (do maxima +10). Toto kouzlo lze seslat na určitou zbraň nebo na bytost.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Gedleeho elektrická smyčka
Sesilatel vytvoří malý blesk, který proběhne přes všechny bytosti v oblasti působení. Kouzlo způsobí 1k6 zranění za 2 úrovně sesilatele (maximálně 5k6). Ten, kdo neuspěje v záchranném hodu na Reflexy, musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak bude na 1 kolo omráčen.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Tashin hrozný smích
Pokud cíl neuspěje v záchranném hodu, začne se hystericky smát a nedokáže se bránit, doku kouzlo neskončí. Bytost, jejíž druh rasy se liší od sesilatelovy, získá bonus +4 k záchrannému hodu, protože humor se špatně překládá.
Úroveň kouzla: 2
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Silnější kouzelná zbraň
Jedna zbraň získá bonus vylepšení +1 za každé tři úrovně sesilatele (maximálně +5).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Bard, Klerik (4), Zaklínač, Čaroděj
Ostrá čepel
Rozšíří se kritický zásah jednou zbraní.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Bard, Zaklínač, Čaroděj
Zraňující šepot
Každý bytost, kterou zasáhne sesilatel je zraněna šeptem, který způsobuje 1k6+1 zranění zvukem za úroveň sesilatele.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Bard
Temný oheň
Sesilatel upraví nekouzelnou zbraň tak, že způsobuje 1k6 bodu ohnivého zranění, +1 za dvě úrovně sesilatele (maximálně +10).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Klerik
Strážný znak
Sesilatel vytvoří malou, kouzelnou zónu, která dokáže zjistit průchod nepřátelských bytostí. Když je pole aktivováno, vybuchne a způsobí 1k8 zranění zvukem všem v oblasti působení (do maxima 5k8).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Klerik
Způsob vážná zranění
Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 3k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +15). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Klerik
Kouzelné roucho
Jedna zbroj či štít získá bonus +1 k OČ za tři úrovně sesilatele (do maxima +5).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Klerik
Větší kouzelný tesák
Toto kouzlo posílí zvířecího společníka sesilatele, získá +1 k zásahu a +1 k zranění za každé tři úrovně sesilatele (do maxima +5).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Druid, Hraničář
Léčivé žihadlo
Způsobí dotknuté živé bytosti 1k6 zranění, +1 za úroveň sesilatele, a sesilatel získá stejný počet životů.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Druid
Napadení červy
Sesilatel nechá jednu bytost napadnout červům podobnými stvořeními. Každé kolo způsobí 1k4 bodů dočasného zranění Odolnosti.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Druid
Otrávení brky
Sesilatel vrhá na cíl otrávení brky, které způsobují 1k8 zranění (+1 za dvě úrovně sesilatele, do maxima +5) a navíc nakazí cíl jedem škorpiona.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Druid
Růst hřebů
Pokryje terém malými ostny. Každý bytost utrpí 1k4 zranění každé kolo, kdy zůstává v oblasti působení. Tyto hřeby mohou zranit nohy oběti, takže i po opuštení oblasti působení mohou mít celý den sníženou pohyblivost.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Druid
Žíznivá čepel
Jedna sečná zbraň získá bonus vylepšení +3.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Hraničář
Obraz
Cíl získá 50% k ukryti, pomocí napodobování přirozených schopností rozostřovací šelmy.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Závan větru
Toto kouzlo vytvoří závan větru, který srazí na zem všechny bytosti, které neuspějí v záchranném hodu. Také je dostatečně silný, aby v oblasti působení rozprášil účinky jiných kouzel (např. Smrtícího mraku).
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Mestilův kyselinový dech
Sesilatel vydechne kužel kyselinových kapek, které způsobují 1k6 zranění kyselinou za úroveň sesilatele (do maxima 10k6)..
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Sršící koule
Sesilatel vypustí elektřinou sršící střelu, která vybuchne nad oblastí působení a zraní všechny bytosti za 1k6 životů za úroveň sesilatele, do maxima 10k6.
Úroveň kouzla: 3
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Způsob kritická zranění
Pokud sesilatel úspěšné zasáhne protivníka dotekem, utrpí cíl 4k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele (do maxima +20). Kouzla způsobující zranění mají opačný účinek, pokud se použijí na nemrtvé - místo zranění je léčí.
Úroveň kouzla: 4
Povolání: Klerik
Hromadné maskování
Všichni spojenci v oblasti působení získají bonus +10 k dovednosti Skrývání.
Úroveň kouzla: 4
Povolání: Druid, Hraničář
Svatý meč
Paladinova zbraň na blízko se stane mocným Svatým mstitelem.
Úroveň kouzla: 4
Povolání: Paladin
Isaacova menší bouře střel
Objeví se několik energetických střel (jedna za úroveň sesilatele, do maxima 10) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než střel, zraní jen nejbližší. Pokud je střel více než bytostí, jeden z cílů bude zasažen několika střelami. Každý střela zraňuje za 1k6 životů.
Úroveň kouzla: 4
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Bitevní vřava
Sesilatel vytvoří auru, která krade energii nepřátelům. Jakmile vstoupí do aury, utrpí postih -2 k záchranným hodům, hodům na útok a na zranění. Sesilatel získá bonus +2 k záchranným hodům, hodům na útok a zranění.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Klerik
Kruh zkázy
Všichni nepřátelé v oblasti působení jsou zasažení negativní energií, která způsobuje 1k8 zranění, +1 za úroveň sesilatele. Kouzla s negativní energií mají na nemrtvé opačný účinek - místo zranění je léčí.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Klerik
Zlá pohroma
Na všechny nepřátele v oblasti působení je uvalena kletba, která sníží všechny jejich vlastnosti o 3.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Klerik
Nestvůrná regenerace
Cílová bytost získá schopnost regenerovat si 3 životy každé kolo.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Klerik
Inferno
Sesilatel způsobí, že cíl kouzla vzplane plamenem. Každé kolo bude cíl zraněn za 2k6 životů.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Druid
Soví intuice
Cíl získá bonus k Moudrosti, který je roven polovině sesilatelovy úrovně.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Druid
Vinná réva
Sesilatel vytvoří vlnící se vinnou révu, která může provést jednu z následujících tří akcí: zapletení (jako kouzlo), zpomalení pohybu (rychlost pohybu je poloviční), maskování (bonus +4 ke testům Skrývání)-
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Druid
Kulový blesk
Sesilatel vytvoří kulový blesk, který zasáhne cíl. Blesk způsobuje 1k6 zranění za úroveň sesilatele, až do maxima 15k6.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Bigbyho poletující ruka
Nad cílem se objeví obří ruka, kvůli které se mu hůře útočí. Po dobu trvání kouzla odbrží postih -10 ke všem hodům na útok.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Cejch
Objeví se koule plamenů (jedna za úroveň sesilatele) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než koulí, zraní jen nejbližší. Pokud je koulí více než bytostí, přebývající koule zmizí. Každá koule zraňuje za 1k6 životů za úroveň sesilatele (maximálně 15k6).
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Mestilův kyselinový štít
Sesilatele obklopí kyselinový štít - každá bytost, která zraní sesilatele způsobí normální zranění, ale také utrpí zranění za 1k6 životů +2 za úroveň sesilatele.
Úroveň kouzla: 5
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Žalozpěv
Sesilatelova píseň vyvolává energii smrti a ničení. Všichni nepřátelé v oblasti působení utrpí každé kolo snížení vlastnosti o 2 body na Sílu a Obratnost.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Bard
Zapuzení
Sesilatel dokáže zničit všechny vyvolané bytosti, přítelíčky, zvířecí společníky a bytosti z jiných sfér v oblasti působení. Zmizí bytosti s celkovou životaschopností rovnou dvojnásobnku sesilatelovy úrovně.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Klerik, Zaklínač (7), Čaroděj (7)
Lepší útočiště
Sesilatel se stane nehmotným. Žádná jiná bytost jej nedokáze odhalit. Útok nebo provedení nepřátelské akce Lepší útočiště zruší.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Klerik, Zaklínač (8), Čaroděj (8)
Spojenec z jiné sféry
Je vyvolána bytost z jiné sféry na pomoc sesilateli. Druh bytosti se liší podle přesvědčení sesilatele.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Klerik
Zabij nemrtvého
Toto kouzlo zabije nemrtvé bytosti s celkovou životaschopností 1k4 za úroveň sesilatele (do maxima 20k4). Kouzlo nejprve působí na bytosti s nejnižší životaschopností.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Klerik, Zaklínač, Čaroděj
Rozpad
Toto kouzlo způsobí vybranému výtvoru 1k6 zranění za úroveň sesilatele (do maxima 15k6).
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Druid
Utopení
Sesilatel vytvoří v plicích cílové bytosti vodu. Bytost, která neuspěje v záchranném hodu na Vůli, bude zraněna za 90% svých životů. Golemy a další neživé bytosti nelze utopit.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Druid
Bigbyho srážející ruka
Objeví se obří ruka, která se pokusí srazit cíl na zem. Ruka má bonus +14 k testu Síly.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Isaacova větší bouře střel
Objeví se několik energetických střel (jedna za úroveň sesilatele, do maxima 20) a náhodně zaměří a zasáhnou nepřátelské bytosti v oblasti působení. Pokud je v oblasti více bytostí než střel, zraní jen nejbližší. Pokud je střel více než bytostí, jeden z cílů bude zasažen několika střelami. Každý střela zraňuje za 2k6 životů.
Úroveň kouzla: 6
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Pevný kámen
Vytvoří mrak, který paralyzuje všechny bytosti uvnitř, když je na 1k6 kol uzavře do kamene.
Úroveň kouzla: 7
Povolání: Druid
Bigbyho svírající ruka
Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl. Pokud ruka zasáhne a uspěje v testu sevření, drží protivníka po dobu trvání kouzla.
Úroveň kouzla: 7
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Silné zahřmění
Sesilatel vytvoří hlasitý zvuk, podobný hřmění bouře, který doplňuje tlaková vlna. Kouzlo má tři účinky. Za prvé, všechny bytosti v oblasti musí uspět v záchranném hodu na Vůli, jinak jsou na 1 kolo omráčeny. Za druhé, bytosti musí uspět v záchranném hodu na Výdrž, jinak jsou na 1 minutu ohlušeny. Za třetí, bytosti musí uspět v záchranném hodu na reflexy, jinak padnou k zemi.
Úroveň kouzla: 7
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Zemětřesení
Sesilatel kolem sebe vyvolá silné zemětřesení, které zraní všechny bytosti v oblasti působení za 1k6 životů za úroveň sesilatele (do maxima 10k6). Sesilatele zemětřesení neovlivní.
Úroveň kouzla: 8
Povolání: Klerik, Druid (9)
Bombardování
Z nebe padají kameny, které zraní všechny nepřátele v oblasti působení za 1k8 životů za úroveň sesilatele (do maxima 10k8).
Úroveň kouzla: 8
Povolání: Druid
Sluneční erupce
Sesilatel usměrní ohromný výbuch, který zraní všechny nemrtvé za 1k6 životů za úroveň sesilatele (do maxima 25k6). Ostatní bytosti jsou zraněny jen za 6k6 životů. Upíři jsou zničeni okamžitě, pokud neuspějí v záchranném hodu na Reflexy. Všichni nepřátelé v oblasti působení také musí uspět v záchranném hodu na Reflexy, jinak budou trvale oslepeni (slepotu lze magicky léčit).
Úroveň kouzla: 8
Povolání: Druid, Zaklínač, Čaroděj
Bigbyho sevřená pěst
Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl v každém kole po dobu trvání kouzla. Každý zásah způsobí zranění za 1k8 + 11 životů a pokud cíl neuspěje v záchranném hodu, je do konce kola omráčen.
Úroveň kouzla: 8
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Černá hůl
Cílová hůl se stane zbraní +4 a může seslat Rozptyl kouzla na každou bytost, kterou zasáhne.
Úroveň kouzla: 8
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Věčný nepřítel nemrtvých
Všichni spojenci v oblasti působení obdrží následující bonusy: imunita vůči negativnímu zranění, imunita vůči vysátí úrovně/energie, imunita snížení vlastnosti, imunita vůči jedům a imunita vůči nemocem
Úroveň kouzla: 9
Povolání: Klerik
Bigbyho drtící ruka
Objeví se obří ruka, která zaútočí na cíl. Pokud zasáhne a uspěje v testu sevření, po dobu trvání kouzla cíl pevně drží a obět utrpí 2k6 + 12 zranění každé kolo.
Úroveň kouzla: 9
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Černý meč katastrof
Sesilatel vytvoří černou sférickou trhlinu, která připomíná velký meč a bojuje po jeho boku. Meč nelze zranit fyzickým útokem, ale lze jej zrušit kouzlem Rozptyl kouzla nebo podobným. Pro účely zjišťování snížení zranění se meč považuje za zbraň +5.
Úroveň kouzla: 9
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
Příliv boje
Kolem sesilatele začne prudce pršet déšť, který způsobí všem v oblasti (včetně sesilatele) svaté zranění. Každý cíl je zraněn za 30 až 100 životů.
Úroveň kouzla: 9
Povolání: Zaklínač, Čaroděj
U některých kouzel se vyskytují povolání, které mají číslo v závorce. To znamená, že to kouzlo znají také, ale patří do jiné úrovně kouzel.
Epická kouzla:
Existuje vrstva magie, se kterou se setkávají jen nejoddanější kouzelníci, a jen málokteří z nich jí rozumí. Epický bard, klerik, druid, pán smrti, zaklínač nebo čaroděj má možnost naučit se sesílat epická kouzla.
Tato kouzla nejsou nijak ovlivněna postihem za kouzlení ve zbroji, ani je nelze přerušit. Může se je naučit každý, kdo splní předpoklady (jelikož nejsou ani mystického ani božského druhu).
Prach mumie
Vyvolá jednu, velmi mocnou mumii.
Podmínky: Čarozpyt 15
Dračí rytíř
Vyvolá červeného draka, který poslouchá rozkazy postavy
Podmínky: Čarozpyt 22
Ohromné ničení
Způsobí 35k6 zranění jednomu cíli.
Podmínky: Čarozpyt 15
Pekelná koule
Tato mohutná energie způsobí zranění 10k6 kyselinou, 10k6 elektřinou, 10k6 ohněm a 10k6 zvukem všem protivníkům v oblasti působení.
Podmínky: Čarozpyt 32
Epické kouzlené brnění
Sesilatel získá bonus +20 k OČ. Toto kouzlo mohou používat jen bardové, zaklínači a čarodějové.
Podmínky: Čarozpyt 26
Epická ochrana
Zaručí snížení zranění 50/+20 na 1 kolo za úroveň. Toto kouzlo mohou používat jen bardové, zaklínači a čarodějové.
Podmínky: Čarozpyt 34
Nahoru
|
Toolset
Toolset obsahuje nové vylepšení, aby se hráčům pracovalo lépe.
Sady dlaždic:
Podtemno
Obrovské jeskyně s výškovými přechody, které se hodí pro Podtemno nebo jiné temné a strašidelné jeskyně.
Mrazivá pustina
Tyto rozlehlé zmrzlé země s výškovýmoi přechody lze použít pro jakékoliv arktické prostředí.
Drowské interiéry
V těchto tunelech a síních žijí krutí drowové a jejich ubozí otroci.
Illithidí interiéry
Tyto živoucí sály a komnaty jsou domovem mocných mozkomorů.
Jeskyně beholderů
Tyto kruhové tunely se spojují do obrovských síní.
Aurora Toolset - Noví průvodci a vlastnosti:
Róby
Zbroje nyní mají další část Róba, kterou je možno upravit v dialogu Vlastnosti předmětu. Pokud je róba určena, nahradí některé existující části, např. trup a nohy.
Křídla a ocasy
V dialogu Vlastnosti bytosti je možno některým vzhledům (včetně všech základních vzhledů hráčské postavy) připojit Křídla a Ocasy.
Inicializace proměnné
Nyní je možno inicializovat proměnné ve skriptech objektů a návrhů s použitím nového dialogu Proměnné - úprava.
Nový engine Průvodce bytostí
Změnilo se vnitřní soukolí Průvodce bytostí, aby vytvářelo bytosti, které lépe odpovídají pravidlům a používají balíčky pro postup o úroveň podobné, jako mohou používat hráčské postavy.
Průvodce postupu bytostí
Již vytvořeným bytostem je možno snadno zvýšit úroveň pomocí Průvodce postupu bytostí.
Nové události
V modulech jsou k dispozici také dvě nové události - OnPlayerEquip a OnPlayerUnequip, které se spustí, když se hráč vybaví zbraní nebo ji odloží.
Nahoru
|
|
|