Na této stránce naleznete kompletní překlad všech odborností (featů)
přímo od překladatele Adama
Rambouska.
|
Alertness (Ostražitost)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Podrobnosti: Díky dokonalým smyslům získává
+2 bonus při ověření Všímavosti a Naslouchání.
Použití: Automatické
Nahoru
|
Ambidexterity (Obouručnost)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Obr 15+
Je požadováno
pro: Vylepšený boj dvěma zbraněmi
Podrobnosti: Při boji se dvěma
zbraněmi snižuje tato odbornost penalizaci levé ruky o 4. Použití: Je
použita automaticky při boji se dvěma zbraněmi. Hraničáři získají
tuto odbornost automaticky s úrovní 1.
Nahoru
|
Armor Proficiency Heavy (Zacházení se zbrojí těžká)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Zacházení se zbrojí (lehká) a Zacházení se zbrojí
(střední)
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné použití těžké
zbroje. Použití: Automatické. Bojovníci, paladinové a klerikové již
tuto odbornost mají.
Nahoru |
Armor
Proficiency Medium (Zacházení se zbrojí střední)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Zacházení se zbrojí
(lehká)
Je požadováno pro: Zacházení se zbrojí (těžká)
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné použití střední
zbroje. Použití: Automatické. Všechna povolání mimo mnichů, zlodějů,
zaklínačů a čarodějů již tuto odbornost mají.
Nahoru
|
Armor
Proficiency Light (Zacházení se zbrojí lehká)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad:Žádný
Je požadováno pro: Zacházení se zbrojí (střední)
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné použití lehké
zbroje. Použití: Automatické. Všechna povolání kromě mnichů, zaklínačů
a čarodějů již tuto odbornost mají.
Nahoru
|
Called Shot (Cílený
útok)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Bonus k základnímu útoku +1 nebo vyšší
Je požadováno pro: Podkopnutí
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje provést zmrzačující útok
na protivníkovy paže nebo nohy. Cílené zásahy jsou prováděny s
penalizací -4 a musí překonat ověření dovednosti Výcvik. Úspěšný
cílený zásah proti nohám snižuje rychlost protivníkova pohybu o 20%.
Úspěšný cílený zásah proti pažím přidává kumulativní -2
penalizaci k hodům na útok nepřítele.
Použití: Výběrem
Nahoru
|
Cleave (Sekáček)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Sil 13+, Drtivý útok
Podrobnosti: Pokud postava zabije svého protivníka,
získává dodatečný útok proti libovolnému nepříteli, který je v
dosahu zbraně na blízko.
Použití: Automatické.
Zvláštní: Mniši tuto odbornost získávají na
první úrovni.
Nahoru
|
Combat Casting (Kouzlení
v boji)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Postava je odborníkem v sesílání
kouzel v boji. Není u ní uplatňována standardní -4 penalizace při ověření
koncentrace, když se vyskytuje do tří metrů od nepřítele.
Použití: Automatické
Nahoru
|
Deflect Arrows
(Odchýlení šípů)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Obr 13+, Vylepšený útok beze zbraně
Podrobnosti: Postava se může pokusit odklonit
jednu střelu za kolo. Provádí se stejným způsobem jako záchranný
hod na reflexy vůči TO.
Použití: Automatické, pokud není postava nepřipravená.
Mniši získávají tuto odbornost automaticky na 2. úrovni
Nahoru
|
Disarm
(Odzbrojení)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Int 13+.
Je požadováno pro: Zlepšené odzbrojení.
Podrobnosti: Postava se může v boji pokusit
odzbrojit protivníka. Na pokus o odzbrojení se použije penalizace -6 k
útočnému hodu a bojovník s větší zbraní získá +4 bonus na každý
rozdíl mezi kategoriemi. Úspěšný zásah způsobí normální zranění
a pokud oponent neuspěje v ověření Výcviku, potom mu zbraň vypadne z
ruky.
Použití: Výběrem. Odzbrojení vyvolá možný
útok do odkrytí.
Nahoru
|
Dodge (Uhýbání)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Obr 13+.
Je požadováno pro: Pohyblivost.
Podrobnosti: Postava získává +1 úhybný bonus
k OC vůči útoku svého cíle nebo posledního útočníka.
Použití: Automatické, nicméně podmínky, které
ruší bonus obratnosti k OC také ruší úhybné bonusy. Vícenásobné
úhybné bonusy (rozdílné odbornosti, rasové bonusy) se sčítají.
Nahoru
|
Empower Spell (Zesílení
kouzel)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 2. úrovně.
Podrobnosti: Všechny proměnné, číselné účinky posílených
kouzel jsou zvýšeny o 50%. Posílené kouzlo způsobuje o 50% více zranění,
má o 50% větší dosah a oblast působení atd. Posílení nezvyšuje
trvání kouzla.
Použití: Posílené kouzlo zabírá kapacitu kouzel o
dvě úrovně výš, než normální. Záchranné hody a proti-hody, jako
například ty co jsou prováděny během kouzla Rozptyl magii nejsou
ovlivněny.
Nahoru
|
Extend Spell (Prodloužení kouzla)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Prodloužená kouzla mají dobu své
účinnosti zdvojnásobenu oproti normálnímu trvání.
Použití: Prodloužené kouzlo zabírá kapacitu
kouzel o jednu úroveň výš, než normální.
Poznámka: Kouzla s okamžitým nebo trvalým účinkem
nejsou touto odborností ovlivněny.
Nahoru
|
Extra Turning (Extra odvracení)
Typ odbornosti: Zvláštní
Předpoklad: Výlučně pro kněží a paladiny.
Podrobnosti: Tato schopnost vyšší moci umožňuje
postavě odvracet nemrtvé šestkrát za den.
Použití: Automatické
Nahoru
|
Great Fortitude
(Velká vnitřní síla)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je tvrdší
než normálně. Získává +2 bonus ke všem hodům na Výdrž.
Použití: Automatické.
Nahoru
|
Improved
Critical ( Vylepšený kritický zásah)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Zacházení s danou zbraní, základní
útočný bonus +8 nebo vyšší
Podrobnosti: Bojová vlastnost zdvojuje rozsah
kritického nebezpečí pro danou zbraň. Dlouhý meč, který normálně
hrozí kritickým zásahem při hodu 19-20 bude teď hrozit při hodu
17-20.
Použití: Automatické. Rozsah hrozby u Ostrých
zbraní je již zdvojen a s touto odborností je ztrojnásoben. Tato
odbornost může být vybrána vícekrát, pokaždé pro novou kategorii
zbraní.
Výjimky: Půlčíci a gnómové jsou malá stvoření
a jako takoví nemohou nikdy používat následující velké zbraně -
hrozivý palcát, dvojbřitý meč, dvojitá sekera, velká sekera, velký
meč, halapartna, těžký cep a kosa.
Nahoru
|
Improved Disarm
(Vylepšené odzbrojení)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Int 13+, Odzbrojení
Podrobnosti: Postava s touto odborností se naučila
nevyvolat útok do odkrytí, když se pokouší odzbrojit protivníka. Úspěch
vyrazí protivníkovi jeho zbraň z ruky. Penalizace pro pokus o odzbrojení
je snížena na -4.
Použití: Výběrem
Nahoru
|
Improved
Knockdown (Vylepšený sražení)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Sražení, základní útočný bonus
+7
Podrobnosti: Postava s touto odborností se počítá
do kategorie o jedno vyšší co se týče velikosti, když se pokouší o
útok sražením. Všechny ostatní podmínky sražení stále platí.
Použití: Výběrem.
Mniši získají tuto odbornost automaticky na úrovni 6.
Nahoru
|
Improved Parry (Vylepšený kryt)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Int 13+.
Podrobnosti: Postava získá +4 způsobilostní
bonus ke svému protihodu na útok, při použití dovednosti Kryt.
Použití: Automatické.
Nahoru
|
Improved Power Attack (Vylepšený drtivý útok)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Sil 13+, Drtivý útok.
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje postavě
vyměnit -10 penalizaci ke svému hodu na útoku za +10 bonus ke způsobovanému
zranění. Je velmi užitečná při boji s tvrdými, ale snadno zasažitelnými
protivníky.
Použití: Bojový mód
Nahoru
|
Improved
Two Weapon Fighting (Vylepšený Boj dvěma
zbraněmi)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Boj dvěma zbraněmi, Obouručnost, základní
útočný bonus +9 nebo vyšší.
Podrobnosti: Postava s touto odborností může získat
dodatečný útok levou rukou (s penalizací -5 pro hod na útok).
Použití: Automaticky.
Hraničáři získají tuto odbornost na úrovni 9,
i když nesplňují dané předpoklady.
Nahoru
|
Improved
Unarmed Combat (Vylepšený boj beze zbraně)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Je požadováno pro: Omračující pěst, Odchýlení
šípů.
Podrobnosti: Ozbrojení protivníci již nadále
nemají příležitost pro útok do odkrytí pokud se postava pokusí o
neozbrojený útok.
Použití: Automatické.
Mniši získávají tuto odbornost automaticky na 1. úrovni.
Nahoru
|
Iron Will (Železná vůle)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný.
Podrobnosti: Silná mysl postavy jí dává +2
bonus ke všem hodům na Vůli.
Použití: Automatické
Nahoru
|
Knockdown (Sražení)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Je požadováno pro: Vylepšené sražení.
Podrobnosti: Postava s touto dovedností se může
pokusit srazit protivníka na zem. Provede hod na útok s postihem -4 a
pokud je úspěšný, protivník provede protiověření Výcviku. Pokud
postava zvítězí je protivník sražen na zem.
Použití: Výběrem.
Ležící postavy nemohou útočit. Postava získává +4
bonus při útoku na ležící protivníky, ale -4 penalizaci při použití
střelných zbraní. Postava se může pokusit srazit pouze ty protivníky,
kteří mají maximálně o jeden stupeň větší nebo menší postavu.
Protivník získává +4 bonus ke svému protiověření za každý stupeň
velikosti o který je větší než útočník nebo naopak penalizaci -4
pokud je menší.
Mniši získávají tuto dovednost automaticky na úrovni
6.
Nahoru
|
Lightning Reflexes
(Bleskové reflexy)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Podrobnosti: Reflexy postavy jsou rychlejší než
obvykle, získává tím +2 bonus ke všem záchranným hodům na Reflex.
Použití: Automatické.
Nahoru
|
Maximize
Spell (Maximalizované kouzlo)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 3. úrovně.
Podrobnosti: Maximalizované kouzlo má všechny
své číselné účinky - včetně zranění, počtu cílů atd. - na
maximálních hodnotách.
Použití: Maximalizované kouzlo zabírá
kapacitu kouzel o tři úrovně výš, než normální. Záchranné hody a
protihody, jako například ty co jsou prováděny během kouzla Rozptyl
magii nejsou ovlivněny.
Nahoru
|
Mobility (Pohyblivost)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Obr 13+, Uhýbání
Podrobnosti: Postava s touto odborností se dokáže
účinněji vyhýbat útokům do odkrytí. Získává proti nim +4 úhybný
bonus k OC.
Použití: Automatické, nicméně podmínky, které
ruší bonusy obratnosti k OC, ruší také úhybné bonusy. Vícenásobné
úhybné bonusy (z rozdílných odborností nebo rasových bonusů) se sčítají.
Nahoru
|
Point Blank
Shot (Výstřel na slepo)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Je požadováno pro: Rychlá střelba
Podrobnosti: Postava s touto odborností ruší -4
penalizaci pro použití střelných zbraní při boji zblízka a získává
dodatečný bonus +1 k útoku a zranění střelnou zbraní, když je cíl
v dosahu 15 stop.
Použití: Automatické.
Nahoru
|
Power Attack (Drtivý
útok)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Str 13+.
Je požadováno pro: Sekáček, Vylepšený drtivý
útok.
Podrobnosti: Postava s touto odborností dokáže
provádět mocné, ale neohrabané útoky. Pokud je Drtivý útok vybrán,
přidává +5 bonus ke zranění, ale za cenu -5 penalizace k hodu na útok.
Použití: Bojový mód
Nahoru
|
Quicken Spell
(Zrychlená kouzla)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 4. úrovně.
Podrobnosti: Zrychlená kouzla je možné sesílat
okamžitě a tím jsou neovlivněna protikouzly nebo přerušením.
Zrychlené kouzlo je sesíláno jako volná akce a ve stejném kole je možné
provést další akci včetně seslání dalšího kouzla. Během jednoho
kola je možné seslat pouze jedno urychlené kouzlo.
Použití: Urychlené kouzlo zabírá kapacitu
kouzel o čtyři úrovně výš, než normální.
Nahoru
|
Rapid Shot (Rychlá
střelba)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Obr 13+, Míření.
Podrobnosti: Postava s touto odborností získává
dodatečný útok střelnou zbraní na kolo (mimo kuše). Když je Rychlá
střelba vybrána, dodatečný útok probíhá s nejvyšším základním
útočným bonusem postavy, ale všechny útoky kola jsou postiženy
penalizací -2.
Použití: Výběrem
Nahoru
|
Sap (Omračující úder)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +1, Cílený
zásah.
Požadován pro: Omračující pěst.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je
schopna v boji provést zvláštní omračující útok. Provede hod na útok
s penalizací -4 a pokud úder úspěšně zraní protivníka, musí obránce
uspět při ověření Výcviku s TO rovnou útočníkovu hodu na útok.
Pokud obránce neuspěje, je omráčen na 12 sekund.
Použití: Výběrem
Nahoru
|
Shield (Štít)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +1, Cílený
zásah.
Požadován pro: Omračující pěst.
Podrobnosti: Tato dovednost umožňuje postavě účinné použití štítu.
Použití: Výběrem
Nahoru
|
Skill Focus( Zaměření
na dovednost)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Schopný použít danou dovednost.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je zběhlá
v dané dovednosti a získává +3 bonus na všechny její ověření.
Použití: Automaticky. Tuto odbornost je možné
si vybrat vícekrát, ale účinek se nesčítá. Používá se pokaždé
pro jinou dovednost.
Nahoru
|
Spell Focus
( Zaměření na kouzlo)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je zběhlá
v dané škole magie a získává +2 bonus k TO všech kouzel, která pod
tuto školu spadají.
Použití: Automaticky. Tuto odbornost je možné
si vybrat vícekrát, ale účinek se nesčítá. Používá se pokaždé
pro jinou školu magie.
Gnómové získávají Zaměření na kouzlo (iluze)
automaticky na úrovni 1.
Nahoru
|
Spell Penetration
(Proniknutí kouzla)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Sesilatel s touto odborností získává
+2 bonus pro proražení odolnosti cíle vůči kouzlům.
Použití: Automatické.
Nahoru
|
Still Spell
(Nehybná kouzla)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Nehybná kouzla jsou sesílána bez
pohybové složky. Všechny penalizace způsobené sesíláním kouzla ve
zbroji se na kouzla připravená za pomocí této odbornosti nevztahují.
Použití: Nehybné kouzlo zabírá kapacitu
kouzel o jednu úroveň výš, než normální.
Nahoru
|
Stunning Fist
(Omračující pěst)
Typ odbornosti: Obecná Předpoklad: Obr 13+, Mod
+13, Vylepšený útok beze zbraně, základní útočný bonus +8 nebo vyšší.
Podrobnosti: Postava s touto odborností se může
pokusit o zmrzačující útok s penalizací -4 na útok a -4 ke zranění.
Pokud se věc podaří, cíl musí uspět v záchraně na Výdrž (TO 10 +
1/2 útočníkovy úrovně + útočníkův modifikátor moudrosti) nebo
bude zadržen na tři kola. Tento útok může být použit jednou denně
na každé čtyři úrovně postavy.
Použití: Výběrem.
Mniši získávají tuto odbornost automaticky na první
úrovni i kdyby nesplňovali předpoklady. Stejně tak nemají mniši žádnou
útočnou penalizaci nebo penalizaci ke zranění. Mohou používat tuto
dovednost jednou denně na každou svoji úroveň.
Mechanická stvoření a nemrtví jsou vůči tomuto útoku
imunní stejně jako ostatní stvoření, která jsou imunní vůči
kritickému zásahu.
Nahoru
|
Silent Spells
(Tichá kouzla)
Typ odbornosti: Metamagická
Předpoklad: Schopnost sesílat kouzla 1. úrovně.
Podrobnosti: Tichá kouzla jsou sesílána bez
nutnosti je vyslovit.
Použití: Tiché kouzlo zabírá kapacitu kouzel
o jednu úroveň výš, než normální.
Nahoru
|
Toughness (Energičnost)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je tvrdší
než normálně, získává jeden dodatečný život na úroveň. Životy
získá zpětně, když si vybere tuto odbornost.
Použití: Automaticky
Nahoru
|
Two - Weapon Fighting (Boj dvěma zbraněmi)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný
Je požadováno pro: Vylepšený boj dvěma zbraněmi.
Podrobnosti: Postava s touto odborností snižuje
penalizace aplikované normálně při boji se dvěma zbraněmi. Standardní
penalizace -6 pro pravou ruku a -10 pro levou se mění na -4 pro pravou a
-8 pro levou. Obouručnost dále snižuje útočnou penalizaci druhé
zbraně o 4 (na -4/-4). Nejlepších výsledků lze dosáhnout, když je
zbraň v levé ruce lehká. Tím se ještě sníží penalizace pro pravou
i levou ruku o 2 (na -2/-2). Hraničáři získávají tuto odbornost
automaticky na úrovni 1.
Použití: Tato odbornost je automaticky používána
během boje.
Nahoru
|
Weapon Finesse (Lehké zbraně)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +1 nebo vyšší.
Podrobnosti: Postava s touto odborností je zběhlá
v jemném a efektivním používání lehkých zbraní. To jí umožňuje
provádět hody útoku s modifikátorem obratnosti místo síly (pokud je
obratnost vyšší než síla).
Použití: Automaticky, při použití jedné z následujících
zbraní: dýka, ruční sekyra, kama, kukri, lehké kladivo, palcát, rapír,
krátký meč, srp a neozbrojený útok.
Nahoru
|
Weapon Focus (Zaměření na zbraň)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Ovládání vybraného typu zbraně,
základní útočný bonus +1 nebo vyšší.
Je požadováno pro: Specializace na zbraň (pouze
bojovník).
Podrobnosti: Postava s touto odborností je obzvláště
zběhlá v používání dané zbraně a získává +1 bonus při jejím
použití.
Použití: Automaticky. Tuto odbornost je možné
si vybrat vícekrát, ale účinek se nesčítá. Používá se pokaždé
pro jinou zbraň.
Zvláštní: Půlčíci a gnómové jsou malá
stvoření a jako takoví nemohou nikdy používat následující velké
zbraně: hrozivý palcát, dvojbřitý meč, dvojitá sekera, velká
sekera, velký meč, halapartna, těžký cep a kosa.
Nahoru
|
Weapon Proficiency Exotic (Exotické zbraně)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Základní útočný bonus +1 nebo vyšší.
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné
použití všech exotických zbraní. Seznam exotických zbraní zahrnuje
meč bastard, hrozivý palcát, dvojitou sekyru, kamu, katanu, kukri,
kosu, šuriken a dvojbřitý meč.
Normální: Postava nemůže použít zbraň,
kterou neovládá.
Použití: Automaticky
Nahoru
|
Weapon Proficiency Martial (Smrtící zbraně)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný.
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné
použití všech smrtících zbraní. Seznam smrtících zbraní zahrnuje
válečnou sekyru, velkou sekyru, velký meč, halapartnu, ruční sekyru,
těžký cep, lehký cep, lehké kladivo, dlouhý luk, dlouhý meč, rapír,
scimitar, krátký meč, krátký luk, vrhací sekyru a válečné
kladivo.
Normální: Postava nemůže použít zbraň,
kterou neovládá.
Použití: Barbaři, bojovníci, paladinové a
hraničáři automaticky ovládají všechny smrtící zbraně.
Nahoru
|
Weapon Proficiency Simple (Jednoduché
zbraně)
Typ odbornosti: Obecná
Předpoklad: Žádný.
Podrobnosti: Tato odbornost umožňuje účinné
použití všech jednoduchých zbraní. Seznam jednoduchých zbraní
zahrnuje kyj, dýku, palcát, srp, kopí, řemdih, lehkou a těžkou kuši
a prak.
Normální: Postava nemůže použít zbraň,
kterou neovládá.
Použití: Všechny postavy mimo druidů, mnichů,
zlodějů a čarodějů automaticky zvládají jednoduché zbraně. Kouzlo
Tenserova proměna umožňuje čaroději dočasně používat všechny
jednoduché zbraně.
Nahoru
|
Weapon Specialization (Specializace ve
zbrani)
Typ odbornosti: Zvláštní
Předpoklad: Musí být bojovníkem, základní útočný
bonus +4, Zaměření na zbraň ve vybrané skupině zbraní.
Podrobnosti: Postava s touto odborností obzvlášť
usilovně cvičila s konkrétní skupinou zbraní a získala +2 bonus ke
zranění, pokud použije takovou zbraň v boji. Použití: Tuto odbornost
je možné si vybrat vícekrát, ale účinek se nesčítá. Používá se
pokaždé pro jinou zbraň.
Zvláštní: Půlčíci a gnómové jsou malá
stvoření a jako takoví nemohou nikdy používat následující velké
zbraně: hrozivý palcát, dvojbřitý meč, dvojitá sekera, velká
sekera, velký meč, halapartna, těžký cep a kosa.
Nahoru
|