|
Řemesla
|
Předmluva
Crafting na Demone je postaven na základě skriptů
Ambrosia Tradeskill System od Allen Sun inspirovaný UO. Implementaci
a úpravu těchto skriptů provedl Craft Protector Kallar .
Nahoru
|
Crafting
Každé řemeslo vyžaduje některé vlastnosti. Například horník vyžaduje
sílu a odolnost. Ta první musí být aspoň 17 a druhá aspoň 15. Některá
povolání jsou navíc omezena jen na určité rasy, Zlatníkem tak může
být jen Elf nebo Gnóm. Tím se snažíme zvýšit spolupráci mezi hráči,
aby zde nebyly postavy, které zvládnou všechno a nikoho jiného nepotřebují.
Hráč dostane po přihlášení do hry jeden craft token, který odevzdá
mistru řemesla, jenž si vybral. Nastavení se uloží do databáze, takže
při příštím přihlášení craft token nedostane. Jedna postava tedy bude
moc provádět jen jedno řemeslo.
Nové vlastnosti pro craft:
Kovář : Síla 18 (výroba zbraní, zbroji a tavení rudy)
Horník: Síla 18 (těžba rudy a její tavení)
Zlatník: Charisma 18
Šípař : Obratnost 18
Lukař : Inteligence 18
Krejčí : Obratnost 18
Koželuh: je omezen jen na hraničáře
Alchymista: jedná se o řemeslo mimo systém ATS, důležitou vlastností pro toto řemeslo je moudrost.
Opracovávání kamenu je jen na vyučení a nemá žadné omezení. Pokud
jste zlatník můžete se naučit opracovavat drahokamy a naopak. To
samé platí i mezi Lukařem a Šípařem. Při vyučení dostane každý učeň
jeden kus nářadí potřebného pro svoje řemeslo.
Nahoru
|
Horník (Miner)
|
K tomuto řemeslu postačí zastavit se u Mistra
kováře nebo u některého kovářského řemeslníka a zakoupit krumpáč.
Potom vyrazit někam na průzkum a najít doly. Pak už jenom kopat
a kopat. Úspěšnost vykopání rudy nebo drahokamu závisí jen na
vaší síle. Avšak pokud chcete tavit rudu a vzniklé ingoty prodávat
kovářům, musíte být dostatečně silní a odolní. Síla je důležitá
pro nošení těžké rudy a otevírání těžkých dveří pecí. Odolnost
pak pro vydržení žáru z tavicích pecí ( všimněte si někdy popálených
rukou trpaslíka). Vzniklé ingoty pak od vás může, po dohodě,
vykupovat nějaký kovář, budou-li mu potřebné. Níže se můžete
podívat do tabulky všech kovů a drahých kamenů, které lze vytěžit. |
Kovář (Blacksmith)
|
Kovařina je jedna z nejrozšířenějších řemesel
v zemích Forgotten Realms. Ne snad že by to bylo nejlehčí řemeslo,
ale spotřeba zbraní a zbrojí silně převyšuje nabídku. Proto
má dobrý kovář vždy co na práci a na nedostatek peněz si také
většinou nestěžuje. Navíc velmi dobrý kovář občas vyrobí nějakou
zajímavou věcičku, kterou pak šikovně prodá v dražbě, po krvi
toužícím hrdinům. Kovář ve světě Démona umí vyrobit všechny
základní druhy zbraní a dokonce zručný kovář zvládne výrobu
vrhacích hvězdic, oblíbené to věcičky u mnichů. Je pravdou,
že každý nemůže být kovářem, a toto privilegium bylo v našem
světě bohy věnováno lidem a trpaslíkům. Ke zvládnutí základů
tohoto řemesla postačí být dostatečně silný a obratný. Na znalostech
kovářského řemesla závisí při výrobě zbraní či zbrojí jakou
máte šanci úspěchu. Základní kovářské řemeslo se tedy dělí na
zbrojíře (weaponcrafting) a platnéře (armorcrafting).
|
Zbrojíř (Weaponcrafting)
|
Zvládnutím tohoto řemesla se naučíte vyrábět různé
zbraně. Od nejjednodušších z mědi až po zbraně ze vzácného kovu
Mithrill. Pozor však, narazíte-li na rudu zvanou „Shadow“ a
bude z ní někomu vyrábět zbraň. Zbraně z této rudy užívají jen
špatní a zlí. Dobře si tedy rozmyslete komu takovou zbraň prodáváte,
může se třeba otočit proti vám. Samotná výroba zbraně je poměrně
jednoduchá, postačí k ní jen správný počet kovových ingotů,
kladivo a trocha štěstí při kování. V tabulce je přehled základních
zbraní a potřebný počet ingotů.
|
Platnéř (Armorcrafting)
|
Výroba zbrojí je poněkud náročnější jak na výrobu,
tak na materiál a je proto lepší s ní začít až po zvládnutí
základů zbrojaře, doporučuji zvládnutí základního kovářského
řemesla na stupeň „Starší učeň“. K výrobě zbrojí je dále potřeba
spolupráce s Koželuhem (Tanner) a Ševcem (Tailor). Tito řemeslníci
vám totiž vyrobí komponenty, které jsou k výrobě potřeba. Výrobu
začínáte s mědí a postupem času se naučíte vyrábět velmi cenné
zbroje ze vzácných kovů. Také se může stát, že se vám dostane
do ruky stará listina s návodem na výrobu velmi unikátní zbroje.
Taková listina je velmi drahá a jedinečná a k výrobě této zbroje
je nutné být opravdový Velmistr. Ani ten však, díky náročnosti
výroby, nemá vždy zaručen úspěch. V tabulce si můžete prohlédnout
základní typy zbrojí a potřebné komponenty k výrobě. |
Koželuh (Tanner)
|
Koželuh pracuje se surovými kůžemi, které umí
dále zpracovávat. Toto řemeslo ovládají pouze lovci a nikdo
jiný. Jako nováček po naučení základů u mistra začíná pracovat
s jednoduchými kůžemi z jezevce či jelena, které se nejprve
učí sušit v sušící peci. K usušení kůží je potřeba dřevo na
zatopení v peci a sůl k naložení kůže. Množství závisí na velikosti
kůže. Po ulovení zvířete je potřeba mít u sebe stahovací nůž
a zvíře rychle stáhnout a zpracovat. Postupem času, až vzrostou
jeho zkušenosti, se naučí pracovat nejen s kůží medvěda nebo
jaguára, ale naučí se stahovat a zpracovávat kůže i ze vzácných
zvířat jako je Zimní vlk nebo Polární medvěd. Tato zvířata jsou
však velmi vzácná a do našich končin zavítají opravdu jenom
náhodou. Z těchto zvířat lze získat vzácné bílé kůže, z kterých
po zpracování, umí zkušený Tailor ušít zajímavé věci. Po zvládnutí
základního zpracování kůží se naučí koželuh kůže ve speciální
lázni vypalovat a pomocí kyselin a vosků vytvrdit a vyrobit
tak potřebný komponent pro platnéře na výrobu zbroje. |
Brusič (Gemcutter)
|
Toto řemeslo se zabývá hledáním a broušením drahých
kamenů pro zlatníky. Drahé kameny můžete buď vykopat, pokud
jste dost zdatní, nebo koupit od nějakého zkušeného horníka.
Pro velkou náročnost na obratnost mohou toto řemeslo vykonávat
jen Elf, Gnom nebo Hobit. Základní předpoklady pro zvládnutí
jsou vysoká obratnost a inteligence. Ke své práci je potřeba
jen dláto a drahý kámen. Pomocí dláta osekáte kámen do příslušných
tvarů a vyrobíte z něj drahokam. Pokud jste dost zdatní, máte
šanci, že se vám občas povede vytvořit tzv. Ideal drahokam,
který je velmi vzácný. Pokud se nepodaří kámen obrousit zbudou
vám z něj pouze nepotřebné zbytky. I to se stává. Časem a trénováním
se naučíte opracovávat stále vzácnější kameny.
|
Zlatník (Jewelcraft)
|
Zlatnické řemeslo je nejtěžší co do náročnosti.
Ale zkušený zlatník umí vyrobit velmi vzácné a magické šperky.
Skutečný mistr pak zvládá výrobu velice drahých prstenů a náhrdelníků.
Pro svou velkou náročnost bylo toto řemeslo předurčeno bohy
vykonávat pouze Elfům nebo Gnómům. Další předpoklad pro toto
řemeslo je pak velká obratnost a inteligence.Je to pro to, že
v pozdějším stádiu pracují s magickými komponenty a dokáží vyrobit
magické hole či hůlky pro čaroděje. Ke svému řemeslu potřebují
po zvládnuti základů zlatnickou hůl a zlatnický stůl. Dále potom
obroušené drahokamy, kovové ingoty a formy na výrobu prstenu
či náhrdelníku. Rozličnou kombinací kovu a drahokamu lze vyrobit
předměty s různými magickými účinky. |
Lukař (Bowyer)
|
Toto řemeslo připadlo v naší zemi Lidem, Elfům
a Půlelfům. Předpoklad je pak velká obratnost a síla. K tomuto
řemeslu budete, po zvládnutí základů, potřebovat ze všeho nejdříve
dřevorubeckou sekyru, kterou zakoupíte u svého mistra. Potom
je potřeba najít vhodný strom a naštípat z něj dřevo (stave)
na základ luku. Touto poměrně nezábavnou prací můžete za úplatu
pověřit kohokoli. Když máte potřebné dřevo, zakoupíte u svého
mistra konopnou tětivu ( Hemp Cord) a lukařský nůž. A můžete
začít cvičit výrobu základních luků. Časem se naučíte vyrábět
nejen obyčejné krátké či dlouhé luky, ale i kuše, bojové luky
a speciální luky. K výrobě různých luků musíte kombinovat různé
komponenty. Na výrobu dlouhého luku potřebujete dlouhé dřevo,
na výrobu hlazených luků pak hladící nůž a hedvábnou tětivu
či na speciální luky pak vzácnou esenci. |
Šípař (Fletcher)
|
Co by byl sebelepší střelec bez šípů. Proto si
každý lučištník může vyrobit šípy. Stačí k tomu jen dostatečná
obratnost a inteligence. K vlastní výrobě pak potřebujete šípařský
stolec a nůž, který zakoupíte u svého mistra. Můžete si ho též
nechat vyrobit z nějakého lepšího kovu u kováře. Zakoupený nůž
není moc kvalitní a každou chvilku se láme. K vlastní výrobě
šípu pak potřebujete tři základní komponenty. Prvním komponentem
je Shaft, tedy vlastní dřevěné tělo šípu. Na jeho jeden konec
přiděláte špičku a na druhý pak opeření a šíp je hotov. Kombinací
různých špiček či opeření vyrobíte různé druhy šípů. |
Krejčí (Tailor)
|
Zatím posledním řemeslem v našem světě je řemeslo
krejčovské. Tímto řemeslem mohou se zabývati Hobiti či lidé.
Stačí jim k tomu pouze dostatečná obratnost a moudrost. Po zvládnutí
základů u mistra zakupte krejčovský nůž a můžete se vydat do
našich luk a hájů. Budete totiž ze všeho nejdříve potřebovat
naškubat květiny na výrobu barviv. Touto prací lze pověřit kohokoli
jiného. Rostliny jsou potřeba na obarveni latek ze kterých pak
šijete. Časem se naučíte šít njenom šaty, ale i kožené zbroje,
opasky, rukavice, rukávce či boty. K výrobě látky tedy potřebujete
jednak barvu a kůži od koželuha. Tato kůže musí být tvrzená
(harden) a nestačí ji tedy pouze usušit. Po obarvení, pokud
se podaří, získáte látku. Na každý kus, který budete chtít ušít
pak potřebujete jinak velikou látku. Pokud máte potřebné komponenty,
stačí jen zasednout k šicímu stroji a vesele se pustit do práce.
Základní vyrobky a potřebné komponenty jsou v tabulce. Dále
pak si můžete prostudovat herbář. V něm najdete rostliny a jake
z nich lze získat barvy. |
Alchymista
|
Alchymista dokáže z bylin rostoucích v lesích, loukách a někdy i kolem obydlených částí, vyrábět lektvary různých účinků. Zručný alchymista by měl znát všechny druhy bylinek a tak mezi základní předpoklady provozování tohoto řemesla patří moudrost, která ovlivňuje úspěšnost při výrobě. Dále musí alchymista znát různé postupy při míchání lektvarů. Je dobré vědět, že některé bylinky fungují jako katalizátory, to znamena, ze jejich přítomnost při výrobě lektvaru, zvyšuje šanci na úspěch.
Lektvary jsou ceněné hlavně dobrodruhy, kteří na svých mnohdy nebezpečných výpravách potřebují rychle pomoc. Alchymista může nabídnout mnoho druhů lektvarů. Účinky jsou různé - léčivé, ochranné nebo podpůrné. Podle toho, jak je postava zkušená, jí mistr může nabídnout lepší výbavu na míchání složitějších lektvarů. Samozřejmě ale, že nic není zadarmo a mistr je mistr a tak si za to žádá poplatek. |
Tohoto průvodce pro vás sepsal Kallar , Patron řemesel. Budete-li
mít nějaké nejasnosti, obraťte se přímo na něj. Předesílám však,
ze neodpovídám na dotazy typu jak mám co vyrobit, kde co najdu apod.
Nahoru
|
Nahoru
|
Zbraně
Zbraně vyráběné zbrojířem.
Sekery |
|
|
Great Axe |
8 ingotů |
Handaxe |
4 ingoty |
Battleaxe |
6 ingotů |
|
Čepele |
|
|
Dagger |
2 ingoty |
Great Sword |
8 ingotů |
Bastard Sword |
8 ingotů |
Long Sword |
6 ingotů |
Short Sword |
4 ingoty |
Katana |
6 ingotů |
|
Nahoru
|
|
|