Czech NWN project: DEMONA


Řemesla

Předmluva

Crafting na Demone je postaven na základě skriptů Ambrosia Tradeskill System od Allen Sun inspirovaný UO. Implementaci a úpravu těchto skriptů provedl Craft Protector Kallar .

Nahoru
Crafting

Každé řemeslo vyžaduje některé vlastnosti. Například horník vyžaduje sílu a odolnost. Ta první musí být aspoň 17 a druhá aspoň 15. Některá povolání jsou navíc omezena jen na určité rasy, Zlatníkem tak může být jen Elf nebo Gnóm. Tím se snažíme zvýšit spolupráci mezi hráči, aby zde nebyly postavy, které zvládnou všechno a nikoho jiného nepotřebují. Hráč dostane po přihlášení do hry jeden craft token, který odevzdá mistru řemesla, jenž si vybral. Nastavení se uloží do databáze, takže při příštím přihlášení craft token nedostane. Jedna postava tedy bude moc provádět jen jedno řemeslo.

Nové vlastnosti pro craft:

Kovář : Síla 18 (výroba zbraní, zbroji a tavení rudy)

Horník: Síla 18 (těžba rudy a její tavení)

Zlatník: Charisma 18

Šípař : Obratnost 18

Lukař : Inteligence 18

Krejčí : Obratnost 18

Koželuh: je omezen jen na hraničáře

Alchymista: jedná se o řemeslo mimo systém ATS, důležitou vlastností pro toto řemeslo je moudrost.

Opracovávání kamenu je jen na vyučení a nemá žadné omezení. Pokud jste zlatník můžete se naučit opracovavat drahokamy a naopak. To samé platí i mezi Lukařem a Šípařem. Při vyučení dostane každý učeň jeden kus nářadí potřebného pro svoje řemeslo.


Nahoru

Horník (Miner)
K tomuto řemeslu postačí zastavit se u Mistra kováře nebo u některého kovářského řemeslníka a zakoupit krumpáč. Potom vyrazit někam na průzkum a najít doly. Pak už jenom kopat a kopat. Úspěšnost vykopání rudy nebo drahokamu závisí jen na vaší síle. Avšak pokud chcete tavit rudu a vzniklé ingoty prodávat kovářům, musíte být dostatečně silní a odolní. Síla je důležitá pro nošení těžké rudy a otevírání těžkých dveří pecí. Odolnost pak pro vydržení žáru z tavicích pecí ( všimněte si někdy popálených rukou trpaslíka). Vzniklé ingoty pak od vás může, po dohodě, vykupovat nějaký kovář, budou-li mu potřebné. Níže se můžete podívat do tabulky všech kovů a drahých kamenů, které lze vytěžit.

Kovář (Blacksmith)
Kovařina je jedna z nejrozšířenějších řemesel v zemích Forgotten Realms. Ne snad že by to bylo nejlehčí řemeslo, ale spotřeba zbraní a zbrojí silně převyšuje nabídku. Proto má dobrý kovář vždy co na práci a na nedostatek peněz si také většinou nestěžuje. Navíc velmi dobrý kovář občas vyrobí nějakou zajímavou věcičku, kterou pak šikovně prodá v dražbě, po krvi toužícím hrdinům. Kovář ve světě Démona umí vyrobit všechny základní druhy zbraní a dokonce zručný kovář zvládne výrobu vrhacích hvězdic, oblíbené to věcičky u mnichů. Je pravdou, že každý nemůže být kovářem, a toto privilegium bylo v našem světě bohy věnováno lidem a trpaslíkům. Ke zvládnutí základů tohoto řemesla postačí být dostatečně silný a obratný. Na znalostech kovářského řemesla závisí při výrobě zbraní či zbrojí jakou máte šanci úspěchu. Základní kovářské řemeslo se tedy dělí na zbrojíře (weaponcrafting) a platnéře (armorcrafting).

Zbrojíř (Weaponcrafting)
Zvládnutím tohoto řemesla se naučíte vyrábět různé zbraně. Od nejjednodušších z mědi až po zbraně ze vzácného kovu Mithrill. Pozor však, narazíte-li na rudu zvanou „Shadow“ a bude z ní někomu vyrábět zbraň. Zbraně z této rudy užívají jen špatní a zlí. Dobře si tedy rozmyslete komu takovou zbraň prodáváte, může se třeba otočit proti vám. Samotná výroba zbraně je poměrně jednoduchá, postačí k ní jen správný počet kovových ingotů, kladivo a trocha štěstí při kování. V tabulce je přehled základních zbraní a potřebný počet ingotů.

Platnéř (Armorcrafting)
Výroba zbrojí je poněkud náročnější jak na výrobu, tak na materiál a je proto lepší s ní začít až po zvládnutí základů zbrojaře, doporučuji zvládnutí základního kovářského řemesla na stupeň „Starší učeň“. K výrobě zbrojí je dále potřeba spolupráce s Koželuhem (Tanner) a Ševcem (Tailor). Tito řemeslníci vám totiž vyrobí komponenty, které jsou k výrobě potřeba. Výrobu začínáte s mědí a postupem času se naučíte vyrábět velmi cenné zbroje ze vzácných kovů. Také se může stát, že se vám dostane do ruky stará listina s návodem na výrobu velmi unikátní zbroje. Taková listina je velmi drahá a jedinečná a k výrobě této zbroje je nutné být opravdový Velmistr. Ani ten však, díky náročnosti výroby, nemá vždy zaručen úspěch. V tabulce si můžete prohlédnout základní typy zbrojí a potřebné komponenty k výrobě.

Koželuh (Tanner)
Koželuh pracuje se surovými kůžemi, které umí dále zpracovávat. Toto řemeslo ovládají pouze lovci a nikdo jiný. Jako nováček po naučení základů u mistra začíná pracovat s jednoduchými kůžemi z jezevce či jelena, které se nejprve učí sušit v sušící peci. K usušení kůží je potřeba dřevo na zatopení v peci a sůl k naložení kůže. Množství závisí na velikosti kůže. Po ulovení zvířete je potřeba mít u sebe stahovací nůž a zvíře rychle stáhnout a zpracovat. Postupem času, až vzrostou jeho zkušenosti, se naučí pracovat nejen s kůží medvěda nebo jaguára, ale naučí se stahovat a zpracovávat kůže i ze vzácných zvířat jako je Zimní vlk nebo Polární medvěd. Tato zvířata jsou však velmi vzácná a do našich končin zavítají opravdu jenom náhodou. Z těchto zvířat lze získat vzácné bílé kůže, z kterých po zpracování, umí zkušený Tailor ušít zajímavé věci. Po zvládnutí základního zpracování kůží se naučí koželuh kůže ve speciální lázni vypalovat a pomocí kyselin a vosků vytvrdit a vyrobit tak potřebný komponent pro platnéře na výrobu zbroje.

Brusič (Gemcutter)
Toto řemeslo se zabývá hledáním a broušením drahých kamenů pro zlatníky. Drahé kameny můžete buď vykopat, pokud jste dost zdatní, nebo koupit od nějakého zkušeného horníka. Pro velkou náročnost na obratnost mohou toto řemeslo vykonávat jen Elf, Gnom nebo Hobit. Základní předpoklady pro zvládnutí jsou vysoká obratnost a inteligence. Ke své práci je potřeba jen dláto a drahý kámen. Pomocí dláta osekáte kámen do příslušných tvarů a vyrobíte z něj drahokam. Pokud jste dost zdatní, máte šanci, že se vám občas povede vytvořit tzv. Ideal drahokam, který je velmi vzácný. Pokud se nepodaří kámen obrousit zbudou vám z něj pouze nepotřebné zbytky. I to se stává. Časem a trénováním se naučíte opracovávat stále vzácnější kameny.

Zlatník (Jewelcraft)

Zlatnické řemeslo je nejtěžší co do náročnosti. Ale zkušený zlatník umí vyrobit velmi vzácné a magické šperky. Skutečný mistr pak zvládá výrobu velice drahých prstenů a náhrdelníků. Pro svou velkou náročnost bylo toto řemeslo předurčeno bohy vykonávat pouze Elfům nebo Gnómům. Další předpoklad pro toto řemeslo je pak velká obratnost a inteligence.Je to pro to, že v pozdějším stádiu pracují s magickými komponenty a dokáží vyrobit magické hole či hůlky pro čaroděje. Ke svému řemeslu potřebují po zvládnuti základů zlatnickou hůl a zlatnický stůl. Dále potom obroušené drahokamy, kovové ingoty a formy na výrobu prstenu či náhrdelníku. Rozličnou kombinací kovu a drahokamu lze vyrobit předměty s různými magickými účinky.

Lukař (Bowyer)
Toto řemeslo připadlo v naší zemi Lidem, Elfům a Půlelfům. Předpoklad je pak velká obratnost a síla. K tomuto řemeslu budete, po zvládnutí základů, potřebovat ze všeho nejdříve dřevorubeckou sekyru, kterou zakoupíte u svého mistra. Potom je potřeba najít vhodný strom a naštípat z něj dřevo (stave) na základ luku. Touto poměrně nezábavnou prací můžete za úplatu pověřit kohokoli. Když máte potřebné dřevo, zakoupíte u svého mistra konopnou tětivu ( Hemp Cord) a lukařský nůž. A můžete začít cvičit výrobu základních luků. Časem se naučíte vyrábět nejen obyčejné krátké či dlouhé luky, ale i kuše, bojové luky a speciální luky. K výrobě různých luků musíte kombinovat různé komponenty. Na výrobu dlouhého luku potřebujete dlouhé dřevo, na výrobu hlazených luků pak hladící nůž a hedvábnou tětivu či na speciální luky pak vzácnou esenci.

Šípař (Fletcher)
Co by byl sebelepší střelec bez šípů. Proto si každý lučištník může vyrobit šípy. Stačí k tomu jen dostatečná obratnost a inteligence. K vlastní výrobě pak potřebujete šípařský stolec a nůž, který zakoupíte u svého mistra. Můžete si ho též nechat vyrobit z nějakého lepšího kovu u kováře. Zakoupený nůž není moc kvalitní a každou chvilku se láme. K vlastní výrobě šípu pak potřebujete tři základní komponenty. Prvním komponentem je Shaft, tedy vlastní dřevěné tělo šípu. Na jeho jeden konec přiděláte špičku a na druhý pak opeření a šíp je hotov. Kombinací různých špiček či opeření vyrobíte různé druhy šípů.

Krejčí (Tailor)
Zatím posledním řemeslem v našem světě je řemeslo krejčovské. Tímto řemeslem mohou se zabývati Hobiti či lidé. Stačí jim k tomu pouze dostatečná obratnost a moudrost. Po zvládnutí základů u mistra zakupte krejčovský nůž a můžete se vydat do našich luk a hájů. Budete totiž ze všeho nejdříve potřebovat naškubat květiny na výrobu barviv. Touto prací lze pověřit kohokoli jiného. Rostliny jsou potřeba na obarveni latek ze kterých pak šijete. Časem se naučíte šít njenom šaty, ale i kožené zbroje, opasky, rukavice, rukávce či boty. K výrobě látky tedy potřebujete jednak barvu a kůži od koželuha. Tato kůže musí být tvrzená (harden) a nestačí ji tedy pouze usušit. Po obarvení, pokud se podaří, získáte látku. Na každý kus, který budete chtít ušít pak potřebujete jinak velikou látku. Pokud máte potřebné komponenty, stačí jen zasednout k šicímu stroji a vesele se pustit do práce. Základní vyrobky a potřebné komponenty jsou v tabulce. Dále pak si můžete prostudovat herbář. V něm najdete rostliny a jake z nich lze získat barvy.

Alchymista
  Alchymista dokáže z bylin rostoucích v lesích, loukách a někdy i kolem obydlených částí, vyrábět lektvary různých účinků. Zručný alchymista by měl znát všechny druhy bylinek a tak mezi základní předpoklady provozování tohoto řemesla patří moudrost, která ovlivňuje úspěšnost při výrobě. Dále musí alchymista znát různé postupy při míchání lektvarů. Je dobré vědět, že některé bylinky fungují jako katalizátory, to znamena, ze jejich přítomnost při výrobě lektvaru, zvyšuje šanci na úspěch.
Lektvary jsou ceněné hlavně dobrodruhy, kteří na svých mnohdy nebezpečných výpravách potřebují rychle pomoc. Alchymista může nabídnout mnoho druhů lektvarů. Účinky jsou různé - léčivé, ochranné nebo podpůrné. Podle toho, jak je postava zkušená, jí mistr může nabídnout lepší výbavu na míchání složitějších lektvarů. Samozřejmě ale, že nic není zadarmo a mistr je mistr a tak si za to žádá poplatek.

Tohoto průvodce pro vás sepsal Kallar , Patron řemesel. Budete-li mít nějaké nejasnosti, obraťte se přímo na něj. Předesílám však, ze neodpovídám na dotazy typu jak mám co vyrobit, kde co najdu apod.

Nahoru

Kovy

Kovy na které lze narazit a co z nich lze přetavením získat.

Drahé kameny

Drahé kameny které lze težit.

MĚĎ
BRONZ
ŽELEZO
STŘÍBRO
ZLATO
SHADOW
VERDICITE
RUBICITE
SYENITE
MITHRAL
ADAMANTINE
MYRKANDITE
MALACHYTE
AMETHYST
JADE
LAPIS LAZULI
TURQUOISE
OPAL
ONYX
PEARL
SAPPHIRE
BLACK SAPPHIRE
FIRE OPAL
RUBY
EMERALD
DIAMOND
Nahoru
Zbraně

Zbraně vyráběné zbrojířem.

Sekery  
Great Axe 8 ingotů
Handaxe 4 ingoty
Battleaxe 6 ingotů
Čepele  
Dagger 2 ingoty
Great Sword 8 ingotů
Bastard Sword 8 ingotů
Long Sword 6 ingotů
Short Sword 4 ingoty
Katana 6 ingotů

Nahoru

 
 

Řemesla


Předmluva

Crafting

Kovy

Drahé kameny

Zbraně