Neverwinter Nights by Tichondrius

Banner-Tichondrius

Tvorba postav


Vlastnosti, Hit pointy, Záchranné hody

Šest základních vlastností

Vcelku zásadně a základně definují, jaká bude vytvořená postava, jaké bude její zaměření.

Síla (str): Indikuje jak jsou vyvinuté svaly postavy. Síla je důležitá pro fyzické úkony jako: vylamování zámků, posouvání věcí, proboření zamčených dveří. Čím větší má vaše postava sílu, tím lepší bude v boji na blízko.

Obratnost (Dex): Určuje jak mrštná a rychlá je vaše postava. Čím větší obratnost, tím větší je šance na vyhnutí se zranění od nepřátel nebo pastí.

Odolnost (Con): Jednoduše říká, jak odolná je postava. Odolnost tíhne hlavně, k výdrži, stamině a základnímu zdraví. Čím vetší je odolnost, tím více zranění vaše postava vydrží a spíše bude odolávat nemocem a jedům.

Inteligence (Int): Schopnost něco zdůvodnit, naučit se a pochopit obklopující svět. Čím větší je inteligence, tím lepšími skilly bude vaše postava disponovat.

Moudrost (Wis): Síla vůle a intuice. Čím větší moudrost, tím více v souladu bude žít postava se svým okolím.

Charisma (Cha): Charisma je mix vůdcovství, vnitřní přitažlivosti, fyzického vzhledu, schopnosti mluvit a společenských schopností. Čím vyšší bude charisma, tím vyšší bude schopnost vyjednávat, sbližovat se, a také lhát a přesvědčovat ty, kteří postavu obklopují.

Základní vlastnosti se dají ještě v průběhu zvyšovat, a to na 4., 8., 12., 16. a 20. levelu.

Hit Points

Zásahové body znázorňují, kolik zranění může postava přijmout, než upadne do bezvědomí nebo nezemře. Například: Jinna, zloděje na 4. levelu s 15HP(Hit points/zásahových bodů nebo prostě zdraví) zasáhne šíp bandity, skrývajícího se mezi stromy. Šíp Jinnovi způsobí zranění za 5 bodů. Jinnovi tak zbyde 10HP a je zraněn. Pokud ho později zasáhnou další šípy a dohromady mu způsobí zranění za více než 10 bodů, Jinn zemře. Jinými slovy, pokud je charakter zasažen a zbyde mu 0HP(nebo i méně), zemře.

Záchranné hody

Termín "Záchranný hod"(Saving Throw) pochází z nejstarších D&D pravidel. Znamená to, že postava je nucena "hodit si kostkou", aby se zachránila ze špatné situace. V 3 edici D&D jsou tři typy záchranných hodů.
  • Reflex - používá se když postava potřebuje okamžitě zareagovat na nějaký podnět. Například: vyhnout se zranění, uhnout fireballu, pasti...
  • Will - Pokud je na postavu veden mentální útok, používá se záchranný hod vůle. Například: okouzlení, iluze, ovládnutí...
  • Fortitude - Schopnost postavit se útoku na zdraví, hit pointy nebo odolnost. Například: nemoc, jed, vysátí energie nebo znehybnění.

Pro příklad nám dobře poslouží již zmiňovaný Jinn, Zloděj 4.level. Jinn si na poslední chvíli všimne, že nějaký zabiják shodil z budovy velkou kamennou sochu , v domnění, že Jinna zabije. Jinn teď musí "udělat" záchranný hod, v tomto případě reflexy, aby dokázal uskočit. Jinn si hodí kostkou a hodí dostatečně vysoké číslo - uskočí před padající sochou, která dopadne na zem, kde vytvoří velkou díru.


 
 

Tvorba postav


Vlastnosti

Hit pointy

Záchranné hody