NWN1 Community Patch 1.71 je hotov!
Datum: 08.05.2014, 20:00:00
Téma: Co se kde šustlo


Už je to více než 3 roky od chvíle kdy vyšel první neoficiální "komunitní" patch pro NWN. Pro připomenutí, ZDE je starý článek o verze 1.70. Od té doby se změnilo mnohé. To nejdůležitější je, že po dlouhé době kdy byl tento patch terčem kritiky, výtek, obvinění a dokonce i posměchu ho NWN komunita obecně konečně přijala a podporuje ho. Tedy, ta mezinárodní samozřejmě. Nový patch 1.71 obsahuje ještě více oprav, korekcí a vychytávek než ten předchozí. A méně (balančních) úprav - některé z nich byly po akceptování výtek kritiků nebo po návrhu hráčů přehodnoceny/zrušeny. A jde mnohem dál, přináší grafická vylepšení - obarvené ikonky dovedností, povolání, klerických domén, kouzel. Také nové modely stromů s listím do základního tilesetu Les, nebo třeba odstranění světelného kruhu ze světělných zdrojů v tilesetech. A také enginové opravy jako například oprava bugu se zaměřením na zbraň pro trojzubec nebo umožnění výběru nestandartních základních povolání při tvorbě postavy...

Patch je ke stažení na novém vaultu v sekci Patche.


Patch 1.71 obsahuje vše z předchozí verze, není tedy třeba instalovat 1.70 pokud jej nemáte. Pro windows je k dispozici propracovaný instalační program. Čeština je samozřejmě podporovaný jazyk spolu s ruštinou, polštinou, němčinou a samozřejmě angličtinou. Na linuxu/MACu je třeba patch nainstalovat manuálně rozbalením archivu do složky s NWN, nic hrozného.

(Zálohovat nemusíte, kdyby něco 1.69 critical rebuild vše spraví.)

Tento neoficiální patch je kompatibilní se vším, s CEPem, Project Q, s jakýmkoliv modulem a nebudete mít problémy se s ním připojit na váš oblibený server, protože tento patch byl schválně koncipován tak, aby neměnil číslo verze NWN a aby bylo možné hrát bez Patche na serveru s Patchem a naopak.

Pro servery je instalace samozřejmě trochu komplikovanější, stejně jako u minulých oficiálních patchů, je doporučeno (nicméně k samotnému fungování patche to není nezbytné - přijdete tím pouze o některé opravy) spojit změněné 2DA, jejichž starou verzi máte v hacích/override. K tomuto účelu jsou k patchi přibaleny všechny změněné 2DA soubory a všechny scripty kouzel/featů/speciálních vlastností a pastí spolu s geniálním prográmkem zvaným Auto 2DA Merger, který automaticky provede úpravy z Patche do vašich 2DA souborů (vše najdete v "builders resources" to je volitelná komponenta při automatické instalaci, pokud jste instalovali manuálně je třeba stáhnout zvlášť.)

Co se obsahu týče, dokumentace trochu vázne, zatím jen v angličtině a překládat to nehodlám a zatím je to rozštěpené na třech odkazech:
Základní dokumentace community patche 1.71 (pozn. to co je červeným je nové z 1.71)
Změny v kouzlech
Změny ve speciálních schopnostech příšer

Nicméně stručné shrnutí novinek z 1.71:

- jak již bylo zmíněno, obarvené ikonky, rovněž opravdové stromy v tilesetu Les a další grafické vychytávky
- více oprav příšer a jejich vlastností - zmíním např. nové okolní zvuky které vydává světelný archon (původně vydával zvuk spektry)
- více korekcí v herních textech tak aby stav v popiscích souhlasil se stavem ve hře
- další opravy v AI příšer a pomocníků
- implementovány některé pravidla D&D: např. hluchota dává imunitu na zvukový dmg, slepota dává imunitu na útoky pohledem, aj.
- oprava metamagic exploitu
- podpora hudebních nástrojů - vydávají zvuk a platí pro ně pravidla pro bardskou hudbu
- kompletní přepsání enginu jedů a chorob umožńující více možností a modifikace
- nové modulové switche pro tvůrce umožnující zapnout vychytávky jako: 3kolové trvání veškerých znehybňovacích efektů, vícero summonů, sčítání vlastností itemů při proměně, sesílání zbraňových kouzel na rukavice, Pán smrti přidává úroveň sesilatele, sčítání jedů aj.
- nové konstanty do scriptů a nové vlastnosti do některých vlastností předmětů (typ záchrannýcho hodů)
- vylepšení "spell enginu" který přinesl patch 1.70, nyní umožňuje mnohem více vychytávek a dají se s ním dělat opravdu zajímavé věci bez nutnosti úprav/rekompilace scriptů kouzel
- obnovení 2 skrytých prestižních povolání, které již ve hře byly: Učedník Shou a Oko Gruumshe

A nakonec Community Patch obsahuje speciální NWNX_Patch a NWNCX_Patch pluginy které vylepšují hru v případě že používáte NWNX nebo NWNCX. Pokud ano získáte tyto možnosti:
- navýšený limit ikonek efektů
- možnost vybrat nestandartní základní povolání při výběru postavy
- zrušení limitu na barvu zbraně u funkce CopyItemAndModify
- oprava bugu se zaměřením na trojzubec
- snížení vlastností z předmětů ignoruje imunitu na snížení vlastností
- při obtížností Pravidla D&D nebo vyšší ignoruje prokletí imunitu na snížení vlastností
- Kruhový kop vrací útok na původní cíl. Tzn. funguje nyní jako opravdový útok navíc v případě že postava bojuje s více protivníky zaráz.






Tento článek najdete na Sdružení ONLINE zábavy
http://www.neverwinter.cz

Adresa tohoto článku je:
http://www.neverwinter.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=674