NWN1 Community Patch 1.70 je hotov!
Datum: 10.12.2011, 02:15:15
Téma: Neverwinter Nights


Po velmi dlouhém vývoji je neoficiální patch pro Neverwinter Nights 1 konečně hotový a plně otestovaný. Seznam oprav a nových vylepšení je delší než všechny oficiální patche dohromady; ty nejzásadnější změny jsou vypsané uvnitř článku. Ale nebojte se není to další monstrum typu CEP2, Community Patch projekt se soustředí pouze na vylepšování a opravování již existujícího obsahu v NWN, sám o sobě nepřídává žádné nové modely (s vyjímkou dvou příšer a několika umístitelných, které ale v NWN existovaly, pouze jim nebyl přiřazen "blueprint"). Taktéž nemá narozdíl od CEPU žádné vedlejší účinky, DM klient nepadá, hra nelaguje a ani se nenačítá déle než dříve.

SOUBORY KE STAŽENÍ

Instalace je jednoduchá, nejdřív si na odkazované stránce vyberte buď exe instalačku (ta obsahuje všechny jazykové verze, rovněž by to mělo jet pod WINE) nebo 7zip archiv pro manuální instalaci. Poté vypněte všechny NWN instance a buď spusťte instalačku nebo rozbalte archív ve složce s NWN (mělo by to chtít přepsat několik souborů, vše potvrďte). A to je vše.

(Zálohovat nemusíte, kdyby něco 1.69 critical rebuild vše spraví, ale stejně není důvod downgradovat.)

Tento neoficiální patch je kompatibilní se vším, s CEPem, NWNCQ s jakýmkoliv modulem a nebudete mít problémy se s ním připojit na váš oblibený server, protože tento patch byl schválně koncipován tak, aby neměnil číslo verze NWN a aby bylo možné hrát bez Patche na serveru s Patchem a naopak.

Pro servery je instalace samozřejmě trochu komplikovanější, stejně jako u minulých oficiálních patchů, je doporučeno (nicméně k samotnému fungování patche to není nezbytné - přijdete tím pouze o některé opravy) spojit změněné 2DA, jejichž starou verzi máte v hacích/override. K tomuto účelu jsou k patchi přibaleny všechny změněné 2DA soubory a všechny scripty kouzel/featů/speciálních vlastností a pastí spolu s geniálním prográmkem zvaným Auto 2DA Merger, který automaticky provede úpravy z Patche do vašich 2DA souborů (vše najdete v "builders resources" to je volitelná komponenta při automatické instalaci, pokud jste instalovali manuálně je třeba stáhnout zvlášť.)


OPRAVY A NOVÁ VYLEPŠENÍ PATCHE

Omlouvám se, ale přestože jsem autor, neměl jsem ani čas ani chuť překládat veškerou dokumentaci k Patchi do češtiny. A ani nehodlám. Ale klidně to může přeložit jeden z těch chytráků, co psal že se mám naučit česky. Stručně řečeno je toho příliš mnoho, jen přečíst vše vám bude trvat víc jak hodinu.

Vypíchnu teda jen ty největší a nejzávažnější změny a vychytávky.

Hráči, kteří si patch nainstalují si můžou všimnout těchto změn:

- hezčí modely rukou a nohou všech postaviček
- barevné rty/oči/obočí na hlavičkách vašich postaviček (jen u nových postav nebo za předpokladu, že jste postavě nastavili barvy tetování 1 a 2 a nefunguje u hlav z CEPu (problém CEPu ne Patche))
- nové ikonky immunit v seznamu efektů
- nové ikonky emocí
- zrušení podivného zvuku na pozadí při střílení elementárních šipů
- zmenšení rukou a nohou gnómů na 70% (tohle sice není úplně dokonalé, ale lepší než aby postava měla ruky a nohy jako umberhulk)
- oprava animace útoku dridera (hráči co hráli za shiftera budou vědět)
- zrušení černého pozadí u některých svitků
- oprava textur na štítech z patche 1.69
- několik úprav v modelech příšer nebo NPC, to si asi ani nevšimnete

Na serveru, který nainstaloval Patch 1.70 si můžete všimnout těchto změn:

- odstranění PC Properties v lootu a u hráčů
- oprava chybějích útoků a vlastností u přítelíčků a zvířátek
- oprava exploitu s léčením některých vyvolaných příšerek a léčení přítelíčků
- oprava bugu, kdy příšerka kterou ovládá DM nespouští OnDeath script
- oprava "double respawnu"
- zrušení ILR 41+ (tedy nepoužitelných předmětů - umožňuje tvůrcům dělat silnější věci než předtím)
- na lektvar a hůlku půjde dát v toolsetu mnohem více kouzel
- na střelné zbraně a rukavice půjde dát v toolsetu mnohem více vlastností

- úpravy příšerek: některým nemrtvým sebrány léčivé kouzla aby se tím nezabíjeli, změny přesvědčení, demilich imunní na smrtící efekty
- postava může používat bič i v levé ruce

- identifikovány epické pasti a všechny svitky
- epické kouzla lze vzít už na 17. lvl (čaroděj/klerik/druid) a 18. lvl (zaklínač), tzn na lvl, kdy postava může sesílat 9. kruh kouzel, za předpokladu, že postava splňuje všechny ostatní požadavky
- zrušeno automatické sesílání kouzel ze svitků pro barda a nahrazeno automatickým sesíláním v případě, že postava má alespoň jedno z povolání, které svitek vyžaduje + odstranění barda ze svitků, které bard nemá (opravuje bug, kdy klerik/druid/hraničář/paladin nemohli sesílat kouzla ze svých vlastních svitků pokud neměli 28+ UMD)
- zároveň TO sesílání svitků změněno na 7+(3*úroveň kouzla)
- oprava exploitu u kouzel s TO 127 a oprava exploitu metamagie u kouzel seslaných z předmětů
- umožnění nastavení vyšší úrovně jak 15 pro speciální vlastnosti příšer a pro lektvary/jiné předměty
- spousty oprav v jednotlivých kouzlech, featech, vlastností příšer
a další...

Pro české hráče Patch obsahuje navíc:
- nejnovější češtinu na 1.69 od Shadooowa a Tommyho s novými opravami hlavně co se zvukových hlášek postav týče
- program umožňující skloňování jména hlavní postavy ve všech třech oficiálních kampaních (po instalaci najdete ve složce "cestina")
- nejnovější fonty od Tommyho






Tento článek najdete na Sdružení ONLINE zábavy
http://www.neverwinter.cz

Adresa tohoto článku je:
http://www.neverwinter.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=650