Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Tipy pro Neverwinter Nights 2 toolset newbíky. (5.část)
Posted on 27.09.2011, 22:13:04
Téma: Jak na to?
Jak na to?Dokud mám na to čas a náladu budu vás krmit dalšími návody NWN2 toolsetu. Snad vám to udělá radost, nebo to aspoň někoho zavede na cestu tvůrce v NWN2 toolsetu.
 Takže bych rád v tomto článku pokračoval s překladem malého návodu "Technical, Grand Fromage's NWN2 Toolset Guide For Noobs Like You", které doplňuji vlastními komentáři. V minulém díle jsme se zaměřili na detaily uvnitř vesnice. V tomto díle se zaměříme na okolí vesnice, které zaplníme stromy a keři. Takže nakrmte svého psa nebo kočku ať nezlobí, pohodlně se usaďte do svého oblíbeného křesla a začněte toolsetovat.

Jak vytvořit malou řeku a vesnici? (pokračování)

Stromy! Ano, my potřebujeme stromy, stromy jsou naši přátelé. Ledaže by se jednalo o divočinu bez stromů. Obsidian doporučuje lokace plnit maximálně pěti unikátními stromy, kvůli výkonu. Podle mě lze do lokace dát více stromů, ale my se budeme držet tohoto doporučení, aby jsme si ukázali jak lze mícháním a rozložením vašich stromů dodat vaší lokaci vzhled, že jich tam máte mnohem více. Nejdříve, naši podezřelí. 



Tyto stromy utvoří náš lesík a les na horizontu.

Ve skutečnosti není umisťování stromů moc rozdílné od NWN1. Všimněte si že nemůžete stromy otáčet, ale můžete změnit hodnotu seed, aby jste získali rozdílný vzhled stromů. Různorodost je opravdu velká, věnujte čas prohlídnutí si různých variant stromů, změnou hodnoty seed. Každá hodnota seed reprezentuje jedinečný strom, mimochodem, jestliže máte pět dubů s pěti různými nastaveními hodnoty seed, jedná se o pět rozdílných stromů. Naštěstí, každý strom ze stejného speedu (jeden druh základního stromu z kterého se generují další varianty stromu dle nastavené hodnoty seed, tzv. Speed Tree Format) se počítá jako jeden (neptejte se mě proč, nejspíš protože se renederování provádí jen jednou), takže můžete mít velké množství stromů s malým vlivem na výkon. Vyberte vaše stromy a začněte je pokládat. Budu se snažit držet stromy trochu dále od vesnice, jelikož usuzuji že byly kolem vesnic vykáceny.        



Jindragon poznámka: Pokud se vám nechce pracně nastavovat různé variace stromů, doporučuji vám plugin "NWN2 Toolset Tree Randomization Plugin". Jelikož se jedná o plugin pro starší verze toolsetu budete potřebovat utilitku "de-frus" na konverzi verze a nebo si aktuální knihovnu rovnou stáhněte zde: Randomize Trees v1.23.1765.

Mojí metodou je umísťovat stromy po jednotlivých variacích, aby jsem si byl jistý, že jsou dostatečně a přirozeně promíchaný. Nezapomeňte, že si můžete vytvořit prefab skupiny stromů a použít jej tak jak si přejete. Zatím jsem udělal walkable část lokace, teď se pustíme do okraje.



A  bližší pohled:



Teď, zjevně, pokud se pořádně ne ně podíváte, můžete říci, že tyto stromy jsou všechno klony. Ale iluze je dost dobrá, aby to celkově vypadalo dobře, a opravdu zde není nic, co by jste ještě mohli udělat. Pro okraje, jenom vyberte některý kousek vašeho lesa a začněte kopírovat po okolí. Promíchejte jej trošku okolo a bude nepravděpodobné, že by si toho někdo všiml.



V tomto bodě můžete dále zdobit, použitím trávy a další podobných dekorací pro pokrytí země, jako placeable keře, textury povrchu lesa, atd. Zde opravdu není žádná nová technika, takže se s tím nebudu zdržovat. Posledním krokem je udělat walkmesh.

Právě teď je řeka úplně průchozí. Pojďme se podívat jak to bude vypadat s naším testerem Jimy, když se rozhodne přejít řeku (Vypnul jsem viditelné stromy pro zjednodušení tohoto obrázku).



Hej! Kde je Jimmy?



... a zde je, topí se v řece.



Jednoduše zde předvádím, že řeka je velmi hluboká, aby se rozumně dala přejít, takže ji označím jako unwalkable. Nástroje terénů obsahují walk a non walk štětec, který vám umožňuje manipulovat s walkmeshí. Vypnu zobrazení vody, aby jsme se podívali, kde máme začít dělat řeku unwalkable.



Moc se s tím netrapte. Klikám jen do středu řeku, jestliže lidé vejdou na kraj řeky, nebude to problém.

Jindragon poznámka: Práce s walkmeshem je maličko složitější věc než je uvedeno v tomto návodě. Proto vám doporučuji článek "Jak na walkmesh v NWN2 toolsetu?" a "Walkmesh Helper".

Ale počkejte! Jak přejdete přes most? Jednoduše, nastavte místo pod mostem jako unwalkable vyjma okrajů, ujistěte se že most je nastaven  IsWalkable=False a pak dejte bake na lokaci. Tohle umožní chůzi přes váš most. Jestliže máte jakoukoliv část vaší lokace kam se PC nemůže dostat, nastavte je jako unwalkable. Čím menší walkable lokace, tím menší velikost souboru.

A to je prozatím vše v tomto návodu! Probrali jsme zde řeku, les, nezpevněnou cestu, listí, mosty a walkmesh. V příštím a posledním dílu se podívám na to jako udělat navazující lokaci.

 
Příbuzné odkazy
· Více o Jak na to?
· Novinky od Jindragon


Nejčtenější článek v Jak na to?:
Přetexturování štítu (NWN1)


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Hlasů: 1


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Související témata

Neverwinter NightsNeverwinter Nights 2

Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund