Fallout Online už po wipu Posted on 27.11.2009, 05:11:07
Téma: Co se kde šustlo
|
Tak Fallout Online už je delší dobu po wipe. Na oficiálním vývojářském blogu je starý post s datem "today" ale pravděpodoně to proběhlo v sobotu 21. A ti kteří začnou hrát až nyní budou mít tu výhodu že všechny hnusné bugy které se po wipu spolu s novými featury objevily už jsou opravené.
Instalace je opět tak složitá jak jen to šlo a možná proto ve hře není tolik lidí, nebo i díky tomu, že nikdo z těch co nedávno přestali hrát vlastně ani neví že už to konečně proběhlo.
V článku najdete Návod jak se po wipe připojit do hry a moje herní zkušenosti.
Jak se připojit na FOnline po wipu?
Nic lehkého opravdu, info vázne všude se píše jiná IP... no tady je postup, který u mě fungoval.
1. spusťte updater, bude to tahat asi 150mb 2. ve složce data smažte všechny .cache soubory s vyjímkou default.cache (proč to nedělá updater netuším) 3. stáhněte z http://www.mediafire.com/?fefoztn1wrj další soubory co updater jaksi nestáhne 4. V configu nastavte novou IP: 94.103.86.46 , port zůstává stejný 2238 5. Spusťte hru přes FOnlineNew.exe a okamžitě se připojte do hry jako user "login" - to způsobí stažení nových cache souborů, tedy bude chvíli trvat tak vyčkejte (opět proč to nestáhne updater?) a potom budete moct vytvořit novou postavičku.
Co jsem četl tak za těch 5 dnů co to běží se IP adresa měnila 3x, takže pokud to nějak nepůjde pravděpodobně to zase změnili a mrkněte se na fórum, kde jistě bude vždy aktuální.
A pojďme ke změnám:
Tak zaprvé, vývojáři jak se zdá dokonce i něco dělali, ale nechávali to vše na wipe, tudíž wipe přinesl ohromnou spoustu oprav a featur. Nicméně, po několikatihodinovém zkoumání už vůbec nejsem nadšený, protože závažné problémy zůstaly nevyřešeny a opravy se týkaly jenom drobností a nové featury jsou jen na škodu.

Nová featura č. 1, Ekonomika:
O nové ekonomice vývojáři říkali, že bude fungovat, že obchodníci budou mít fixní počet zátek a že každý bude moct koupit/prodat a blablabla. No ale ejhle, funguje to tak, že 100broků od vás obchodník koupí za 100 zátek a zpátky vám to prodá za 2700 zátek, takže jestli někdo vůbec něco bude prodávat bude to sekundární postava na obchod, protože dělat obchodníka jako primární postavu, to asi moc hráčů neudělá. Opravdu pochybuji že někdo něco koupí, tedy já jsem si opravdu chtěl koupit sekeru/kladivo/nůž, ale to žádný obchodník neměl (protože se to nevyplatí prodávat). No takže ekonomika jaksi zase selhala.
Nová featura č. 2, Gathering
Gathering funguje jako nový skill, tzn. jakékoliv shromažďování surovin spustí "cooldown timer", který je 12minut pro ovoce/rudu/minerály/dřevo a 6minut pro ostatní věci - šrot/pazourky... Což je naprosto špatné řešení nadbytku surovin. Proč rušit suroviny, když můžeme jejich sbírání časově omezit že... Stupidita opravdu, vykutám totiž 5 kousků rudy (vždy 5), ze kterých udělám 2 kovové části a pak musím 12 minut čekat než budu moct vybrat z koše 5x šrot abych si mohl udělat 1 průměrný výrobek. Na lepší věci musím celý proces několikrát opakovat nebo ještě jít pro jinou surovinu. Tato featura prostě úplně zkazila hru, jakékoliv craftění je teď prostě otrava a nuda.
Nová featura č. 3, XP systém
Vývojáři zavedli nový XP systém, co se monster týče. Čím víc monster zabijete tím míň XP z nich budete mít. Což je vynikající věc, ale ne v případě FOnline, kdy v celém světě je 30druhů monster... Ostatní XP ze skillů zůstaly při starém a XP za craft se v případě polotovarů zrušil, ale výrazně zvýšil u konečných produktů, za základní munici je 200> xp a neklesají.
Nová featura č. 4, alt disabling
Docela dobrý pokus jak vyřešit exploitování hry pomocí dalších postav, bohužel bylo to založeno na IP a ta se dá změnit a pro mnoho hráčů je sdílená a to byl tuším důvod proč se tato featura nedávno vypnula. Tedy po připojení se do hry, startoval timer 30 minut a do té doby nešlo lognout s jinou postavou ze stejné IP. No teď je to prej vypnuté, ale to neznamená že je exploitování pomocí sekundárních postav tolerováno, takže bacha na to.
Nová feature č. 5, reputace
Neměl jsem zatím možnost otestovat, ale podle popisu vývojářů se reputace u některých skupin, momentálně jich je asi 5 bude měnit v závislosti na činech postavy a podle toho s ní tyto skupiny budou jednat, například okamžitě útočit pokud někdo se zápornou reputací vstoupí do jejich města. No zní to slibně, tak snad aspoň tato featura by mohla fungovat.
Nový "craft"
Nový craft umožňuje craftit úplně vše i hi-tech itemy, a to vše opět ze 4 surovin, dřeva, rudy, minerálů a šrotu. A toho je všude nadbytek jen je to nově omezené časem viz. výše. Rovněž recepty se trochu změnily ale nejsou žádné nové suroviny, takže většinou jen počtem. Ale alespoň už některé craft profese mají víc jak 5 receptů...
Shrnuto a podtženo:
Nejsem vůbec spokojen. Zásadní chyby a problémy zůstaly nevyřešeny (čekání npc v tahovém módu/kradení/plížení/nadbytek surovin/nadbytek všeho) a snad všechny nové featury která měly tyto větší problémy ostranit selhaly.
Po wipu je jediná možnost jak sehnat výbavu craft a vycraftění solidní zbraně a několika nábojů do začátku teď trvá asi tak 3 hodiny; tedy pokud vám někdo nedá suroviny/nástroje. A tím pádem ztráta všech předmětů zamrzí o to víc, hlavně když vás jako mě přepadne 5 banditů s kulometama a než vůbec stačíte utéct ležíte v kaluži krve na zemi a můžete craftit znovu, nebo už možná asi ani nebudete...
Bohužel to co dělá Fallout Online vyjímečným MMO, tedy kompletní ztráta výbavy po smrti (a pokud jste sami už je ta výbava navždy ztracená v instancované lokaci) je zároveň jeho největším nedostatkem, protože místo toho aby byl FOnline hra o přežití, je o to tom neztratit pracně získanou výbavu...
|
|
| |
Hodnocení článku | Průměrné hodnocení: 0 Hlasů: 0
| |
|