Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou.
Posted on 11.05.2008, 22:07:24
Téma: Co se kde šustlo
Co se kde šustloTakže, začnu tím, že prohlásím připravovaný Calamir za mrtvý. Měli jsme skvělé cíle, lidi, ze začátku i motivaci. Ale to je pryč, nejdřív jsme ustupovali v cílech - "Dobře, tak tohle zrušíme, to bysme nestihli ani do příští zimy.", pak přišly další ústupky, a naráz to samo ustalo, všichni se na to hromadně vyprdli, včetně mě. Ztráta motivace = ztráta lidí. A tento stav trvá možná už i 3 měsíce. A během posledních 3 týdnů, kdy jsem na fórum dal anketu, jestli se na to nevyserem ji kromě mě viděl asi jen Xaim. Takže vyserem.

Calamir a jeho idea(d)
No modul je ve fázi, kdy máme scriptové zázemí a to z 99% kompletní. Máme asi 150 lokací, ale úplně holých, musí se dodělat spawny, npc, questy, návaznost a DUNGEONY. Nemáme craft.
Původní myšlenka byla mít dvě frakce, povrch a podtemno, které by proti sobě od začátku bojovaly a zabíraly strategické budovy na craft. Doly, pily a podobné lokace, kde by nějaké npc zpracovávaly suroviny. No návaznost na craft se pak kvůlu času zrušila, ale pořád zůstalo to pvp nebo chcete-li cvc. Další myšlenou a to je myšlenka s kterou jsme začali Cormyr (nwn2, další zrušený projekt) byly dungeony. Stručně se pokusím zkrátit asi A4 esej na toto téma, kterou máme na fóru:
Obrovský počet dungeonů. Hráč si nikdy nesmí být jist co se tam objeví, jestli vůbec něco. Konec dungů s vyloženě jedním, dvěma druhy npc. Konec expovacích dungů, minimální počet npc. A tím se dostávám ke zkušenostem. Setkání s npc je vůbec vzácné a tak byl plán dávat hodně zkušeností, víc jak kdekoliv jinde. Prostě tohle mělo odstranit fádní dungeony, kde byl jeden typ npc a buď tu 2 hodiny a máš level. Tento nový způsob měl přinutit hráče cestovat po lokacích. A pak samozřejmě PRC tedy nové povolání, featy, kouzla, ale to mělo přijít postupně až za chodu.

A teď ta česká scéna (neberte prosím zkomolené názvy serverů za urážku)
Než jsem se rozhodl k tomu, že to dál nemá cenu sledoval jsem tento týden server status a v případě deomezeny, kde není potřeba mít účet pro účely čtení i fórum. Nakonec jsem si říkal má to cenu? Hráči nechtějí nové možnosti, dyť se stačí podívat na servery, které mají nejvíc hráčů.

Deomezena
Vždycky jsem si myslel, že nemůže být nic horšího, ale dneska je to po arkhalii poslední ne HCRP modul a přestože je dle mého názoru opravdu hodně špatný, dávám tomuto serveru největší šance. Tento server pokazila dlouhodobá vize "Co je problém to zrušíme nebo omezíme, co není problém to ztížíme a co nefunguje to necháme."

Thalie
Poslední dva dny to vypadá že hráčů mají dost, ale podle mě jsou v nich přeběhlíci z modulu výše a taky tomu přispěl wipe. Tzn. PG honba za cílem být nejlepší a být tím, kdo řídí virtuální životy ostatních.

Equilibrie
HCRP všemi směry. Osobně neznám nikoho, kdo tam pokud to vůbec zkusil zakotvil, ale podle server statusu je na tom nejlíp, takže si tento server asi svoje ovečky našel. Rozhodně na technické úrovni nadprůměrný modul, nicméně jen pro lidi, kteří se bez toho stejně obejdou.

DH
Max. 15 hráčů. Vyjádřím se obecně vespod.

Arkhalia
10 hráčů...

Ostatní servery jsou mrtvé, Alhambrie, Ilandrie, Gwain Tharr, Validia a Mintaka...

No a teď přijdou prázdniny a nevím proč, ale o prázdninách vždycky hráčů ubyde. Z 15 se stane 5, z 10 1, 2 a to jsou počty, kvůli kterým se zrušil minimálně GT. Hráči z DH, Thalie možná i z Eq, ale to si nejsem jist přejdou zpátky tam, kde jim bylo nejlíp, na deomezenu. Vždycky tomu tak bylo. Deomezena je sice špatná, ale pravda je, že není nic lepšího. Hráči buď přecházejí mezi českými servery a až server znají nazpaměť a zjistí, že nemá nic nového přestanou tam hrát. To jsem na vlastní kůži zažil na GT, DH, Validii. Btw podle accountů se na GT protočilo snad 300 lidí. A skoro všechny accounty jsem pak viděl na DH, kde jsem chvíli hrál. Opět do té doby než jsem dosáhl maximální úrovně, prošel celý svět a zjistil, že je to o ničem.

Rekapitulace
Takže nejen pro mě, ale pro spoustu lidí není kde hrát. Zkoušel jsem mezinárodní servery, ale to chce vyloženě mít s kým hrát. Spousta lidí nemá originálku a nehodlá si ji koupit a tak přecházejí na novější hry, WoWko sežralo asi nejvíc nwn hráčů a málokdo z nich se k nwn ještě někdy vrátí. Jenže má smysl dělat nový server, když ubývají hráči a ostaním stačí equilibrie nebo deomezena? Nevím, možná ano. Ale nejsou lidi (WB).

Co s Calamirem ?
No pro calamir jsem nascriptoval skvělý systém spawnů, který umožňuje udělat vše co jsem napsal a krom toho spoustu dalších věcí. Jenže všechno souvisí se vším a téměř nic se nedá jen tak uvolnit ostatním WB. To co půjde se pokusím dát na vault, to co nepůjde bude asi navždy ztraceno; případným zájemcům bych mohl poslední verzi modulu poslat...

Nová myšlenka
Proč pořád všichni cpeme do modulů deset milionů haků, krásné ale hw-náročné tilesety, když úplně stačí ty co jsou v nwn? Podle mě by úplně stačil modul bez haků s myšlenkou mých dungeonů, s craftem z deomezeny (nebo jiným, ale vyváženým a to se jiným českým serverům nepovedlo), spoustou questů, s "worldmapou" (tzn. žádné procházení milionu lokací než se dostanete do nějaké významnější lokace, prostě ty vatové lokace nebudou a budou jen ty důležité.), příběhem a cílem hry.


Pozn. Tento text nemá za cíl zdiskreditovat žádný český server nebo snad urazit WBs ani hráče.

ShaDoOoW

 
Příbuzné odkazy
· Brudrafon
· Více o Co se kde šustlo
· Novinky od ShaDoOoW


Nejčtenější článek v Co se kde šustlo:
Spam


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 2.22
Hlasů: 9


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Související témata

Neverwinter NightsNovinky z NWN světů


Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal wooll v 11.05.2008, 23:16:15
(O uživateli )
zkousel jsi hrat nekdy tady http://www.legendsofchance.net/newsite/index.php [www.legendsofchance.net] je to americky pg server ale i hodne hracu tam hraje rp.. odpoledne tam hraje hodne evropanu a sem tam nejaky cech..




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal photter v 11.05.2008, 23:46:06
(O uživateli )
konec ? vono to mělo nějakej začátek ?
co nezačalo, nemůže skončit, potud první hlubokej omyl, ten nejhlubší
druhej, skoro stejně hlubokej bude bude asi dojem, že svět dělaj tilesety, spawnsystém a cestování pomocí worldmapy - nedělaj, opravdu opravdu nedělaj
svět dělaj a budou dělat hráči, svět bez hráčů je hromada zbytečnejch dat na hadrdisku
a jestli si nějaký světy svoje hráče našly, tak ti bude asi proto, že jim něco poskytujou, že jejich tvůrci něco pro ty hráče udělali a těm hráčům se to líbí
někdo si třeba myslí něco jinýho, že třeba ten nejlepší svět chtěl udělat a z nějakejch příčin se mu to nepovedlo...hmmm...a já si myslim, že sou to zbytečný kecy, svět se musí dodělat, vypustit a von ho někdo zhodnotí
spousta světů umírá, NWN už je relativně stará hra a o hráče se bude muset zabojovat ale patrně bude lepší to zkusit skutkama, než planejma kecama a pláčem
zdraví angie/photter/zardos ;)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal blackameled v 12.05.2008, 09:42:31
(O uživateli )
Ad původní myšlenka příspěvku (ta exkrementální část)
Překvapuje mě, že to ještě někoho překvapuje. Todle není problém jednoho pw světa nebo hry. Mládež kráčí po cestičkách, které jim staré papriky v potu a krvy vyšlapaly a nikoho nezajímá, co bude, až cesty zarostou. Oni chtěj všechno a hned a nejlépe zadarmo :-)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal PUX5 v 12.05.2008, 11:01:47
(O uživateli )
Hmm s pár věcma co tam píšeš nebudu souhlasit. DH max 15 hráčů? No já nevím, bývá tam víc lidí.
Nějak sem tam nenašel Kandelábrii, tu počítáš mezi mrtvé servery? Podle návštěvnosti bych to netvrdil teda.
Jinak k tomu úbytku hráčů, ber že je dost krizové období.....maturity, zkoušky, státnice a tak. Hráči se neustále přelévají z jednoho světa do druhého, sem tam prá hráčů zmizí na konkurenci (WoW a spol), ale sem tam přibyde i pár nováčků.
Každý svět měl problémy s hráčema, DH taky umíralo a byli tam 0-4 hráči, pak se to ale zvedlo, protože se začalo něco dít a najednou tam bylo přes 30, ted to trochu opadá, ale pokud vedení maká a WB a DM se začnou víc snažit, zase to ožije.
Vem si EQ, taky tam v jednu dobu hrálo minimum lidí, když tam byl problém (labir a tak), ale ted je to jeden z nejnavšěvovanějších modulů.
Démona, kde vedení nechalo at modul žije sám, bez nějakých dalších úprav, hráčů tam bylo moc, ted to kleslo na polovinu, ale jakmile se tam začne makat, možná to znovu naroste.
Thalie.....hmm no před wipem s tama lidi zmizli na jiné moduly, po wipu tam byl obrovský nárust hráčů, pak to sice ubylo, ale ted to dle mě zase narůstá. Kandoška je podobný případ, jen tam se asi změny nepovedly tak dobře, aby to přilákalo víc hráčů.

Takže to aby si každý svět udržel své hráče je jen na přístupu vedení, na práci WB a na častém výskytu DM ve hře.....hráče nesmí hra omrzet, musí mít pořád co dělat, pořád co objevovat....je třeba aby se vývoj nezastavoval. Hráči si pak sami vyberou co se jim líbí....jestli HCRP jako je Equlibrie a Thalie a nebo relax RP jako je Démona, či akci jako je Arkhalie a nebo ten střed jakým je dle mě DH a nebo jdou na kandošku no.




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Jindragon v 12.05.2008, 11:22:14
(O uživateli ) http://www.neverwinter.cz
Problém bude asi v nás, sníme o vzdušných zámcích, které se nám mnohdy pod tíhou reality ztrácejí před očima. Ale bez toho snění by to tu asi byla pěkná nuda. Prostě se nesmíme nikdy vzdát našich snů! I prohra může být předzvěstí budoucí velkého vítězství. Rozhodně neplakejme nad nepřízní osudu a nad špatnými poměry v naší komunitě. Problém je vždy v nás a ne nikde jinde, my musím najít sílu překonat všechny překážky a dosáhnout požadovaného cíle. Tvůrce musí vložit do modulu svůj, čas, energii a nápady. Hráč je jen konzument toho co mu tvůrce uvaří. Hráč je konzumentem naší práce a je zcela logické, že býti hráčem je jednoduší nežli tvůrcem. Zato tvůrce získává něco na víc, to co hráč nikdy nepozná.

 
Ideál je v tobě samém. Překážky k jeho dosažení jsou také v sobě.

Autor: Thomas Carlyle
 
Šťastný je ten, kdo sní své sny, a je připraven zaplatit cenu, aby je realizoval.

Autor: Joseph-Leon Cardinal Suenens




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Sin v 12.05.2008, 12:48:19
(O uživateli ) http://www.equilibrie.cz
Je to moc špatnej pocit, když se něco nepovede a celá snaha a námaha vyjde naprázdno. Po přečtení tohohle článku od ShaDoOoWa si řikám, že se asi potřeboval vymluvit/vypsat a je jedině dobře, že to udělal. Doufám, že se mu ulevilo a brzy nabere nové síly a elán.

Ale nakonec jsem si řekl, že je to takový hodně osobní zamyšlení, který bohužel s objektivitou nemá nic mic společnýho - hodnotit x serverů v krátkým čase nemohlo přinést nic jinýho než pár "dočerna" citově zabarvených větiček. Bohužel nic moc neříkajících o samotných serverech o to víc vypovídajících o autorově náladě.

Zájem lidí obecně probíhá ve vlnách přílivu a odlivu - stále zůstane jen někdo, nic netrvá věčně, ale nevidim důvod proč z toho být otrávený nebo to považovat za špatný. Každý server si našel svoje příznivce a dost serverů se vyvíjí - kdo může posoudit jestli špatně nebo dobře? Hru dělají hráči a dokud hrajou tak to funguje.




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Rejty v 12.05.2008, 14:41:00
(O uživateli ) http://thalie.pilsfree.net
Sice s dost vecma nesouhlasim, ale k tomu uz se vyjadrili jini:) Ve strucnosti si myslim, ze NWN 1 ma stale co nabidnout, kdyz se tvurci svetum budou venovat... Trochu OT: Zase na druhou stranu aspon to tu trochu ozilo, posledni dobou to vypadalo, ze to tu skomira:)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Avernon v 12.05.2008, 16:42:39
(O uživateli )
zajímavé, tak konstruktivní kritika, hlavně že vy na to serete, jak sám říkáš ale hned vidíš jak co mají špatně ostatní :) pobavil jsi mě

k tvému serveru, z toho jak jsi to tu vylíčil už vidím, že ten tvůj "užasný" calamir (nebo to má být kalamita?) by byla jedna velká nuda, pobíhat po prázdných dungeonech to vlastně nahrazuje ty vatové lokace které jsi se snažil vynechat? :) jsem přesvědčený, že by tam hráli tvůrci a jejich známí, všeho všudy tak cca 7 lidí a ty by to brzy omrzelo

také jsem si jistý, že každé průměrně inteligentní pgčo by se na tvém "neprůstřelném" systému expení vyexpilo stejně rychle, jako kdekoliv jinde

je hezké že jsi tu vylíčil jak jsou ostatní servery špatné a nudné a tobě nevyhovující nu a já jsem osobně rád že na nich už nehraješ, tak či tak, bude na nich vždy hrát víc lidí - a tím myslím každý den - nežý se jich kdy logne na kalamitu

prázdné kecy, skutek utek :) ale aspon jsem se pobavil

a jinak ty statistiky sis vycucal z prstu?




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal nexfar v 12.05.2008, 19:10:46
(O uživateli )
No celkem se mi nelibi vyjadreni o arkhlalii - arkhalia neni mrtvej server bylo na nem ted celkem upadek diky problemum s webem , a predchozi vypadky v lonskem roce.
To ze na serveru je 10 hracu je na ceske scene celkem bezne ostatni servery nemaji take huhvi jakou navstevnost ( doby kdy diky limitu ani nejde pripojit jsou tatam).
U arkhalie je ale hlavni ze tam hraje velka cast vernych a zkusenych hracu, kteri nejsou preletavy a proste server je bavi.
Navic nyni se zde obevilo hafo novacku. Takze ark bych jen tak nepohrbival.

A co se tyce calamiru  tak dle meho byl pojat priliz velkolepe. Pracovat na modulu stilem udelame vse naraz a pak jen doladime je dle meho blbost, je lepsi udelat par lokaci a tak aby si hraci mohli zkouset novy system a postupne pridavat nove a nove nez se ciste vycerpat na velkolepe ale prazdne mape.




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Dedek (dumgarovo@dedek.borec.cz) v 12.05.2008, 22:16:27
(O uživateli )
Jesteze tu mame vseznalka Shadooowa a jeho "clanek", kterej vsechno a vsechny tak pekne a vystizne zhodnotil. :) Kdybych si nezakladal na kultivovanym prednesu, oznacil bych autora za sebestredne hovado. No co uz. :)

Pozn. Tento prispevek nema za cil kohokoli zdiskreditovat nebo snad urazit.




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal ShaDoOoW (spameri_zasrani@dejte.pokoj) v 12.05.2008, 23:20:07
(O uživateli ) http://gt.neverwinter.cz
Reakce na příspěvěk od Sin:

Myslím, že jsi to naprosto vystihl, navíc asi těžko můžu být objektivní, když hodnotím v podstatě konkurenci. A jak jsem psal koukal jsem na to zhruba posledních 7 dní, takže si to minimálně o serverech na kterých jsem nehrál fakticky cucám z prstu.

Souhlasím s tím co tu bylo mnohokrát řečeno, tedy že hru dělají hráči, ale ne 2 nebo 5. Každý nový server bude mít hráče, ale ti nevydrží věčně. Musíš je tam nějak udržet a to se cestou, kterou šel Gwain Tharr nebo Dragon Hammer (tam jsem hrál tak tentokrát jsem snad objektivní) nedá udělat.

Reakce na příspěvek od Avernona:

Jsi vlastně vůbec WB nebo aspoň DM že máš takovou potřebu mi dokázat, že nejhorší server je ten můj? A taky by mě zajímalo za který server vlastně kopeš ;).

Je jasný, že nikomu se nelíbí mé vyjádření o serveru kam ten dotyčný investoval svůj čas ať už jako hráč, DM nebo WB, ale tak to prostě vidím. Jsem prostě pesimista a proto se mi možná nepodařilo zabránit tomu, aby práce na Calamiru ustaly. Ona je to vlastně asi moje chyba, protože WBčka potřebují někoho, kdo je k tomu co je potřeba udělat dokope. A na to já asi nejsem moc dobrý člověk.




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal ShaDoOoW (spameri_zasrani@dejte.pokoj) v 12.05.2008, 23:23:41
(O uživateli ) http://gt.neverwinter.cz
Jinak díky za rady, kdo poradil ;)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Jindragon v 13.05.2008, 11:24:43
(O uživateli ) http://www.neverwinter.cz
No pokud existuje nějaký problém v NWN scéně, tak je to jen ten váš hloupý negativismus s kterým svádím boj od založení Démony. Člověk přeci nesmí podléhat splínům, musí bojovat a největší boj  vždy svádí sám se sebou. Je třeba hledat v sobě to dobré, to co mi dává sílu! Mé sny, jsou tím největším pokladem. Pokud si dám cíl, pak jdu za ním, můžu být na chvilku zastaven nějako nepříjemnou překážkou, ale pokud to nevzdám, časem toho cíle můžu dosáhnout.  Není tak důležitý výsledek, jako ten pocit. Pokud se vzdám a najdu si nějakou hloupou výmluvu pro můj neúspěch, stává se tento neúspěch precedentem, který se mi bude neustále vracet, pak je člověk celý život jen na ústupu. Negativismus ve všech jeho projevech je jen odpornou sebelítostí a sebemrskačstvím, rozhodně tento postoj nikoho neudělá šťastným.

Základem pozitivního myšlení je sebeúcta a pohled na věci s té pozitivní stránky věci. Každý neúspěch či negativní zkušenost obsahují obrovský příděl XP, které vás vedou k vyšším levelům. Přestaňte ztrácet čas hloupou kritikou sebe a druhých. Při pozitivním myšlení hledám v sobě a všude kolem především to dobré. Kritika je pozitivní jen tehdy pokud slouží jako palivo pro pohyb směrem v před k uskutečnění vlastních snů.

Pesimistou se člověk nerodí, je to postoj, rezignace a lenost! Velmi jednoduché řešení si říci:“Vše stojí na …, nemá to cenu, kašlu na to….!”. Podívejte se kole sebe, jak se každý tvor pere o život do posledního dechu.

 
Lidé, kteří se ve světě neztratí, jsou lidé, kteří zvednou hlavu a rozhlédnou se po tom, co chtějí. A když to nenajdou, vytvoří to. (Shaw George Bernard)


Má-li problém řešení, nemá smysl dělat si starosti. Když řešení nemá, starosti nepomohou. (Dalajláma)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Jindragon v 13.05.2008, 11:28:22
(O uživateli ) http://www.neverwinter.cz
11 pravidel, jak zachovat pozitivní myšlení
http://www.volneclanky.cz/psychologie/11-pravidel-jak-zachovat-pozitivni-mysleni-36 [www.volneclanky.cz]




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Deekin v 17.05.2008, 17:47:58
(O uživateli )
Je s podivem, ze ani pri hodnoceni Calamiru zvlast, ani pri hodnoceni cesky nwn sceny obecne sis Shadowe nepolozil tu uplne zakladni otazku. Uplne bazalni, protoze kazde posuzovani ma zaklad v tom jak vnima ten, kdo jest posuzujici.
Ta otazka je rekapitulacni a velmi jednoducha. Cim to je, ze ac jsi mel dobrou vuli a velmi dobre predpoklady k tomu vytvorit dobrej herni modul, nikdy se to nepodarilo? At uz GT, nebo Calamir, oboji tedy pohorelo jak papirovej cert - ale z jakyho duvodu? Zde je totiz zakopanej pes.

Poskytnu ti feedback - je to v tobe, Shadowe. Z toho jak te znam uz ze zacatku tvyho hrani na Demone, ze staveni GT i zprostredkovane z jeho provozu, je velmi napadna jedna hlavni vec. Nestavel jsi GT ani Calamir pro hrace, ale pro sebe. Jako pomnik uzasnyho scriptera, buildera, technickyho boha a vynikajici osobnosti vcetne, etc. Neuspech tve one man show, ve srovnani napriklad s uspechem one man show Labirovy a jeho EQ (omlouvam se vsem vasim spolupracovnikum spolupracovnikum za nadsazku) je prave v tom, ze Labir mel ideu a stavel modul pro hrace. Pro jeden vyhraneny typ hracu, ale predevsim pro ne, pro jejich zabavu a hru a nikoliv proto, aby vsem ostatnim serverum, vsem tem "volum" jako je Lopyk, Nairen atd. ukazal jaky jsou volove.
A tohle ti hraci co podle tebe "nechteji nic noveho" velmi dobre vycejti. Podle me z toho duvodu nebyl zadny tvuj modul korunovan uspechem a naopak ty "horsi", ne tak dokonale, bez PRCu, omezene, ale stavene pro hrace a pro jejich zabavu, ano.


Nehledej pricinu svyho neuspechu v ostatnich, tam neni. Je v tobe :)




Re: Konec Calamiru? / Zamyšlení se nad českou NWN scénou. (Skóre: 1)
poslal Xaim (nic@nic.cz) v 10.06.2008, 15:19:42
(O uživateli ) http://gt.neverwinter.cz/novinky/gwain-tharr/58-modul-propast-idealu
Na uvod bych rad rekl, ze je to skoda ze Calamir konci (prozatim, nebot by mozna nekdo uplne jini mohl pokracovat i jinou myslenkou atd.). Napsal bych prvni neco malo prave o GT.

Abych rekl pravdu tak me trosku mrzelo ze se Gwain Tharr vypnulo, ale byl to spise prvotni pocit. Proc jsem vlastne sel pracovat na GT ? Bylo to v dobe, kdy prave zacinalo WoW a hraci se kterymi jsem tam hraval zacali postupne odchazet. Jednak byl impuls prave WoW, ale i problemy na Demone (nekativita vsech WB a predevsim vedeni modulu). GT mohlo byt mnohem jine nezli Demona, nebot jsem nemusel bojovat o prosazeni zmen s vedenim ktere prakticky nereagovalo (za coz se mi zpetne po delsi dobe omluvil, oki). Kazdopadne jsem se snazil prave GT tlacit smerem aby mel co nabidnout prave hracum kteri by presli na WoW a jine servery. Tedy uplne nove veci, ktere bezne v NWN svetech nejsou. Velkou pomoci a i sklamanim bylo PRC, ktere ac umelo mnoho veci nebylo odladeno pro hrani ve vetsim poctu lidi (nektere veci proste nefungovali). Skoda ze se nikdy tym na PRC nezastavil a neopravil vsechny chyby, aby vznikla aspon jedna plne funkcni verze. Vzhledem k tomu ze jsem podilel hlavne na titlesetech, lokacich atd. Snazil jsem je tvorit ne tak prazdne, ale pritom nepreplacane (nebot to vede k zatizeni serveru). Zvolil jsem pekne titlesety, ale nektere docela narocne a i narocnejsi graficke efekty atd, celkove jsem se snazil udelat NWN peknejsi, ale bylo i zaroven vice HW narocne. Nove modely NPC, atd. Dalsi veci byly logicke hadanky, vyuziti specilanich moznosti PRC v mapach atd. Mozna ze vsechno todle byl jeden z problemu GT, nebot jsem se snazil hracum poskytnout neco v NWN co tam bezne neni k videni. Ale vlastne hraci kteri odesly na WoW atd, se prakticky na GT ani neprisli podivat. Takze skupina pro kterou jsem hodne veci zamyslel zde nikdy nezacala hrat.

Postupem casu jsem doufal v NWN2, bohuzel me osobne toolset hodne zklamal, ale i HW narocnost atd.

Calamir jsem sledoval jen trosku, ze jsem obcas prohlidnul stranky GT. Prvni me napadlo ze se snazi byt mene zatezujici po HW strance, urcite dobry krok. Celkove snizeni poctu haku atd. tedy, vlastne delat server pro jinou skupinu hracu nezli bylo GT. Hlavni vyhoda odstraneni PRC, ale pridani jen casti PRC implementovany tak ze nezatezuji tak kriticky server. Je skoda ze nebyl nikdy spusten, pred par mesici (uz asi i pred vanoci, jsem se snazil naznacit aby ho aspon spustili a postupne dodelavali).

Bohuzel poctu NWN hracu ubyva, ale asi se to na chvilku ustali. Problem NWN je ze hracka zakladna je proste mala a pokud klesne pod nejakou hranici, tak asi bude tezko udrzitelna. NWN2 osobne povazuji za hru ktera nakrocila zpravnim smerem, ale pak vykrocila jinim -> hlavne pro singl. Snad bude nejake NWN3 nebo neco podobneho, skoda ze BioWare vlastni ted EA. Mno uviidime, snad nekdo vyda nejakou hru pro tvurce, aby si mohli vytvaret vlastni online svety (treba s jednim pred pripravenym svetem ci tak neco) kde by nebyly omezeni a chyby jako v NWN (zatizeni serveru atd).



Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.19 sekund