Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Rozhovor s DMkem Equilibrie
Posted on 05.09.2006, 19:51:33
Téma: Rozhovor
RozhovorJelikož se Equilibrii v poslední době daří získávat nové hráče,  napadlo mě udělat rozhovor s DMkem z tohoto RP světa. Proto jsem napsal Labirovi ať mi  hodí nějaký tip na jejich šikovné DMko. Doporučil mi Arto s kterým jsem provedl tento malý rozhovor.


Jindragon: Jak bys popsal svoje DM questy, které vytváříš pro hráče Equilibrie?
Arto: Moje questy, které vymýšlím pro hráče Equilibrie se většinou dělí na 2 skupiny:
1.skupina: Jedná se o questy které jsou dopředu velmi dobře mnou připraveny a mají nějakou danou kostru.
2.skupina: Do této skupiny řadím questy jenž jsou nárazové. Vidím větší uskupení hráčů, rozhodnu se tedy pro nějaký nárazový quest.
Jako příklad uvedu tento quest:
Přiběhne chlapeček který sdělí hráčům že jeho maminka byla unesena bandity..., toto je příklad nárazového questu který vymyslím během 2-5 minut.
Questy z první skupiny většinou trvají hodiny či dny (aby byly dobře propracované). Osobně, ale preferuji takzvanou volnost. To znamená že quest nějak začne a dále se odvíjí od toho co a jak hráči dělají. Pokud třeba přehlédnou jedinou stopu tak není možné dokončit úkol.
Pokud jde parta 3 good PC a 1 evil a ten evil zabije NPC důležité k dokončení questu tak je bohužel po questu. Přijde mi to takhle osobně lepší než když je quest natvrdo připraven a musí se jet lineárně.
Jindragon: To vypadá jak, že se na questy připravuješ předem? Kde bereš inspiraci na svoje questy?
Arto: Všechny questy pochází z mé fantazie a vzhledem k tomu že jsem prošel velkým počtem RPG gamesek, tak občas vezmu nějaký malinký quest z nějaké této hry a upravím si ho tak aby vyhovoval.
Jindragon: Na jakou RPG gamesku nejvíce vzpomínáš a co tě na ní dostalo?
Arto: Ze světa Forgotten Realms je to bezkonkurenčně Baldur´s Gate, Baldur´s Gate II + datadisk.(dále jen BG) Tato série mě pohltila úplně nejvíc a mohu říci že jsem je dohrál více než 15. Je to sice už dlouho ale stále mě to láká :) Jinak taky Fallout 1,2. Hrál jsem i Diablo ale tam mi chyběla volnost. BG bylo velmi kvalitně promyšleno a proto klobouk dolů před Bioware. Volné pokračování na stejném systému pak bylo Icewind Dale ale to už postrádalo volnost. Už to nebylo tak rozsáhlé jako BG. Takže Baldur´s Gate II :).
Jindragon: Jak si se dostal k hrani NWN, byla  Equilibrie tvůj první PW NWN svět, který si hrál?
Arto: Ne, Equilibrie nebyla můj první svět na kterým jsem hrál. Tuším že první byla Kandelábrie, ale tam se mi to nelíbilo z určitých důvodů. Následovala Arkhalie ale to taky nebylo to co jsem hledal. Potom Demona ale tam mi vadilo to že trvalo se tam připojit. Pak jsem se dostal na Alhambrii. Na Alhambrii jsem strávil plno času i když sem to tam neměl se svými postavami zrovna jednoduchý. Nakonec jsem po tvrdé neshodě s DMkama odešel po cca 6 měsících. Už mě nebavilo neustále se o něčem dohadovat. (!!! Toto neberte jako útok na Alhambrii !!!). Následovala Arkhálie 2, ale i tam to nebylo to co jsem si představoval a šel jsem tedy na Thalii a tam jsem se zdržel cca 1 až 2 měsíce. Ale levly tam rostly moc rychle což stejně tak na Arkhalii a to mě nebavilo. Pak mi Ikstremist (kámoš z Alhambrie) pověděl o Equilibrii. Tam jsem začal jako hráč a pak se stal Dmkem.
Jindragon: Takže ti nejvíc sedla Equilibrie, čímpak tě okouzlila?
Arto: Ano sedla. Velmi se mi líbí dobře propracovaný systém hladu, žízně, XPení. Equilibrie je udělaná tak aby nepodporovala sólující postavy které velmi často lootují, ale spíše se podporují skupiny. A to nenásilně, žádný "budete se shromažďovat jinak si ani neškrtnete" nebo "budete dělat co chceme my a ne co chcete vy!" i s takovým serverem jsem se setkal. Dále se mi líbí že je tu člověk velmi blízko pravému HC RP serveru, postavy si mohou koupit různé blbůstky (od koberců přes doutníky až po pozemky a různá jiné stavby), samozřejmě je toho MNOHEM více ale teď mě zrovna nic nenapadá :), hráč má volné pole působení co může dělat. Také je tam plno možností vydělávání na živobytí.
Jindragon: V našem žebříčku návštěvnosti se v srpnu Equilibrie probojovala na skvělé třetí místo. Co myslíš způsobilo tento úspěch?
Arto: Podle mě je to tím že Equilibrie přináší něco nového, něco co jinde není. A také tím že tým je pro server velmi zapálen a každým dnem se přidávají nové a nové věci.
Jindragon: Jaký quest se ti na Equilibrii nejvíce povedl?
Arto: No tohle by měli spíše říci hráči. Přece jen je to lepší říci z hráčského pohledu než z DM pohledu. Jinak myslím že je to současný megaquest s drowama. Mám jej velmi dobře promyšlený a proplétá se tam velmi mnoho událostí, které se stali různým hráčům na různých místech, takže si myslím že tenhle.
Jindragon: Můžeš nám ten megaquest trochu popsat?
Arto: No nevím jestli je to dobrý. Vzhledem k tomu že quest je stále aktivní a já bych nerad aby si hráči potom ve vašem článku dočetli věci které by se měli dozvědět IC ve hře.
Jindragon: A neprozradíš nám ani o čem ten quest je?
Arto: Něco málo mohu povědět. Tento quest je o tom že jistá Matriarcha se svým bratrem kteří se dostali do vedení drowské rodu chtějí  získat nesmrtelnost... více neřeknu protože si nepřeji aby se to hráči dočetli z článku nýbrž chci aby si to pěkně RP zjistili ve hře IC... :). Quest je propracovaně propleten s různými situacemi, takže když si to hráči dobře poskládají tak se plno věcí mohou dozvědět. Víc už ani slovo :).
Jindragon: Máš oblíbené hráče nebo prostě zadáš quest, tomu kdo se ti zrovna připlete do cesty?
Arto: Nemám své "oblíbené" a "neoblíbené" hráče. Questy se snažím skládat tak aby se hodily. Nebudu dělat quest pro hráče s přesvědčením evil kde má zachránit dítě před vlky :). Questy dělám různě jak mě napadne. Sleduji hráče jak hrají a řeknu si tak třebas tomuhle udělám quest. A je jedno jestli větší či menší. Podle mě potěší i sebemenší quest.

......a tady se naše ICQ spojení přerušilo….


 
Příbuzné odkazy
· Více o Rozhovor
· Novinky od Jindragon


Nejčtenější článek v Rozhovor:
Rozhovor s WB Thalie


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 3.85
Hlasů: 7


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund