Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Půlnoční pokec s Kuťasem.
Posted on 17.08.2006, 17:54:28
Téma: Rozhovor
RozhovorPřed rokem se dala dohromady nadšená partička zkušených tvůrců NWN modulů Alhambrie a Arkhalie 2. Ambiciózní projekt, který vnesl mezi hráče NWN PW světů velké očekávání dostal jméno Mintaka. Jak už to bývá u tak velkých projektů, ne vždy všechno jde bez problémů a i tento projekt musel se potýkat s nejrůznějšími problémy. Po roce vývoje stále tu nemáme onen vybájený svět a někteří začínají pochybovat. Budeme si moci zahrát na Mintace? Jaký to bude svět? Prosadí se v dnešní konkurenci NWN PW světů a na dveře klepající NWN 2? O tom všem a nejenom o tom jsem si o půlnoci povídal s jedním ze členů vývojového týmu Mintaky.
Tak tady to máte, já a ukecaný Kuťas:


Jindragon: Patříš do Mintaka týmu, jaká je tvoje role v tomto NWN projektu?
Kuťas: Patřím mezi "CORE team Mintaky", tedy část teamu, která rozhodne v případě neshody ostatních. Ale pokud vím, tak žádné takové zásadní rozhodnutí snad ještě nepadlo. Spíš se věnujeme administrativě, jako je třeba technické a finanční zázemí Mintaky. Dále jsem hlavním administrátorem Mintaka fóra. Neoficiálně snad i něco jako "PR Mintaky" :) to znamená, že se snažím zajišťovat určitou komunikaci a to i jak uvnitř Mintaka teamu, tak vůči okolí. Bohužel poslední dobou musím říct, že to dost flákám, hlavně toho času je opravdu málo.  Na Alhambrii jsem byl taky něco jako kontakt mezi hráči a DM - tedy pokud měl hráč problém s DM, tak bylo optimální napsat mě a já se to snažil nějak řešit. Někdy jsem uspěl, někdy to naopak k vyřešení situace stejně nevedlo. Taky jsem  zkoušel WB pozici, ale bohužel vzhledem k časové náročnosti a demotivaci - když člověk vidí co jiný WB dokáže udělat za pár hodin a srovná to se svým výkonem, který trval několik dní, se WB už tolik nevěnuji. S pozicí DM to je velmi podobné, Mintaka má daleko lepší experty než jsem já, takže se považuji spíš za nějakou zálohu. Nicméně obojí jsem si alespoň vyzkoušel. To se pak docela hodí, když chce potom člověk těm ostatním do toho mluvit. Aspoň trochu to pomůže získat na danou věc pohled z více stran. Ještě bych dodal, že se nedá říct, že Kuťas = Mintaka. Mintaka je team lidí (tuším kolem 20) a prostě ani já nemůžu za těch 20 lidí mluvit, pokud o tom ostatní pokud možno neinformuji předem. Tedy ten pravý názor Mintaky je možné si přečíst hlavně na Mintaka fóru, zvlášť pak  v sekci "Důležité info, pravidla serveru, download, návody, www odkazy atd.". Pokud samozřejmě není uvedeno jinak.
Jindragon: Tak trochu si už odpověděl na moji další otázku. Na Mintace pracuješ víc jak rok, baví tě to pořád? Nejsi už tak trochu z NWN otrávený?
Kuťas: Myslíš, že by bylo možné se někdy zaseknout na něčem takovém a přitom by mě to nebavilo? Tedy na projektu, který zabere neskutečně moc času a energie... a oproti tomu poskytuje prakticky jen určitou formu seberealizace. Samozřejmě, že někdy je člověk z NWN trochu otrávený. Na druhou stranu jsem toho kolem NWN prožil už tolik, že mě málo co dokáže nějak zásadně překvapit *klepe na dřevo*. Prostě po čase se vybuduje něco jako odolnost vůči všem možným špatným věcem a pořád se dá u NWN objevovat spousta zábavy a radosti. Rozhodně uznávám, že třeba Mintaka projekt je makačka, ale jednou jsem se zařekl že toho nenechám dokud Mintaka nepoběží a zatím se toho pořád držím. Hodně pomáhá to, že jsem si to asi neřekl sám a takových šílenců je zjevně víc.
Jindragon: Píšeš, že si s NWN stále užíváš hodně radosti, znamená to že si pořád občas zahraješ?
Kuťas: Ano. *pokoutně se usměje*.
Jindragon: Můžeš nám popsat za jakou postavu hraješ?
Kuťas: Můžu, ale obávám se, že nechci. Přeci jen k postavě Kuťase a k postavě anonymního hráče se ostatní hráči chovají jinak. Jsem v situaci, kdy se rád ztratím v davu.
Jinak dá se říct, že aktuální postava je víc založená pro RP hru. Dřív jsem hodně koukal na statistiky, abych měl co nejvýhodnější pozici v boji.... teď se snažím koukat na statistiky, tak abych to uhrál pokud možno reálně. Například předchozí postava měla velmi nízkou charismu a přesto dokázala kde koho přesvědčit a pro mnoho dalších postav byla oblíbenou (našli se i tací vůči kterým se mi ta charisma podařila zahrát dokonale a opravdu mě nesnášeli). Ale právě těmhle paradoxům třeba ve vztahu k vlastnostem postavy bych se rád vyhnul. A není to jen o vztahu vlastností s chováním, ale i o dalších věcech.
Nicméně nejsem si tak úplně jistý jestli mi to jde. Rozhodně jsem už poznal daleko lepší hráče než jsem já.
Jindragon:  Zažil si v poslední době nějaký pěkný DM quest, který tě opravdu pobavil?
Kuťas: Myslím, že ne. Ale jako to jsem si už vybral v minulosti. Pamatuji doby, kdy jsem zažíval super DM questy skoro každý týden a třeba kámoš po 6 měsících hraní nepotkal DM. Navíc netrávím ve hře tolik času co dřív, takže je to vcelku logické, že se DM Questů tolik neúčastním.  Ono i tak se kolikrát opravdu dobře bavím ve hře a ze strany DM stačí minimální aktivita.
Jindragon: Mintaka je tak trochu tajemný svět, velmi málo informací o vývoji se dostává na  povrch, mezi obyčejné smrtelníky. Čím bude Mintaka tak zvláštní, aby uspěla v konkurenci ostatních NWN serverů? Nebojíte se vydání NWN 2, které se blíží? Nemyslíš si že mnoho tvůrců a hráčů přejde na dvojku?
Kuťas: Čím bude Mintaka zvláštní? Nevím jestli "bude" není příliš silné slovo. Mám dojem, že se nám v minulosti silná slova trochu vymstila. V každém případě by to měl být minimálně relax HCRP server. Takže hlavní důraz je kladen na RP hru. To je totiž podle mě prakticky jediná a hlavní konkurenční výhoda a ani ne tak oproti dalším nwn serverům, jako spíš oproti dalším onlinovkám. A to přízvisko relax uvádím z toho důvodu, že na Mintace asi postavy nebudou muset spát 8 hodin denně, chodit na záchod, nebude tam natvrdo permanentní smrt a spousty dalších věcí pod kterými si představím opravdový HCRP server.  Dalším faktorem by mělo být originální nastavení některých systémů, byť se dá říct, že nás už předběhly jiné světy. Z těch zajímavostí vyzdvihnu např. systémově ošetřenou možnost permanentní smrti. Nicméně pozor měla by to být jen možnost, pokud hráč nebude chtít, tak by se měl zvládnout definitivnímu úmrtí charakteru vyhnout. Osobně zastávám názor, že permanentní smrt RP serveru může hodně uškodit neboť jedno z kouzel RP je založeno na vztazích a historiích postav. Jestliže vám postavy umírají, pak se tohle kouzlo rychle vytrácí. Na druhou stranu RP svět potřebuje vysvětlit smrt jako takovou a to bych byl moc rád, když by se nám to nejen díky té "systémové možnosti" podařilo. Pak je to spousta  maličkostí a různých vychytávek, od spawnu, přes důkladně promyšlené pevné questy, pracuje se na craftu atd. *zatváří se tajemně*  Nerad bych toho jmenoval víc než Mintaka poběží. Další podle mě dost zásadní věcí Mintaky budou doufám propracované reálie. Aktuálně uveřejňujeme na fóru informace o trpasličí rase a podle mě se ty texty dvěma našim WB velmi podařily. Vize do budoucna je, že takových textů bude přibývat. Takže umožní nejen hráčům, ale i DM získat určitý pohled na svět. Jak asi ten svět na jejich hru bude reagovat. Určitě tím nechceme tím hráče nějak omezovat. Jde hlavně o to připravit podklady pro hru všem. Aby když např. jeden DM zahraje určitou situaci takhle, tak aby se za půlroku stejný hráč v podobné situaci, ale s jiným DM nebyl překvapen zcela odlišnou reakcí. Prostě, aby ten svět měl nějakou základní kostru. A neskákal z extrému do extrému podle toho kdo se zrovna na hře podílí. Co mi také přijde důležité je poměrně široký a zkušený DM team. DM questy jsou jedním z pilířů zábavy u NWN. Věřím, že v tomhle budeme mít hodně co nabídnout. Určitě musím zmínit specifické technické zázemí. Aktuálně vlastníme 3 servery, respektive 2, ten třetí ještě nebyl uveden do provozu. V praxi to znamená, že Mintaka se bude rozkládat na 3 navzájem propojených compech. Tohle by mělo zaručit hru pokud možno bez lagů i při větším množství hráčů.  Tím se dostávám k dalšímu bodu a tím je velikost světa. Aktuálně máme něco kolem 800-1200 lokací. Pro některé hráče může být zásadní i to, že na Mintace by mělo být podtemno. Což znamená, že rasy z podtemna  nebudou vyhnanci na povrchu, ale budou mít vlastní zázemí a možnost se někde ukrýt. Ale tohle všechno se těžko popisuje, základem je si to zkusit na vlastní kůži. Co se týče NWN2, samozřejmě že to odvede některé hráče a tvůrce jinam. To už udělal například World Of Warcraft a přesto NWN 1 žijí dál. Navíc zatím tu NWN2 nejsou. Neočekávám, že tvorba světa bude nějaký med a to nezmiňuji ani technické nároky. V každém případě uvidíme. Nechci nějak otázku NWN2 podceňovat, ale věřím, že budeme mít co nabídnout.
Jindragon: Znamená to že si NWN dvojkou nebudeš hrát?
Kuťas: To opravdu nedokážu říct, když nevím co mi nabídne. Předpokládám, že nebudu hrát mlátičku alá Diablo nebo WOW, ale nikdy neříkej nikdy. Nicméně to co mě u NWN drží je RP hra. Pokud budou u NWN2 podmínky pro RP minimálně stejně takové jako u NWN 1, tak si umím představit i variantu běžící Mintaky a postupného vývoje NWN2 modulu. Jen mi přijde tohle vše jako velmi předčasné závěry. Prakticky nevíme, jak budou NWN2 vypadat jako hra, natož to za jakých podmínek bude možné udělat hratelný on-line svět.
Jindragon: Máte nějaký časový plán na spuštění Mintaky pro všechny hráče? Tedy kdy si v tom světě zahrajeme?
Kuťas: Ano, v lidové slovesnosti se to nazývá "Kuťasův měsíc", který trvá už něco přes rok. Z jistých důvodů se soustředíme radši na dokončení těch hlavních prací než určování si dalších termínů. Pár jich v minulosti už bylo a nemyslím, že by určení termínu udělalo tu hromadu práce za nás. Nicméně já věřím, že se to datum blíží... *zamyslí se* mohl bych říct, že Mintaka poběží *odmlčí se* odhadem tak řekněme za měsíc? *směje se*.
Jindragon: Jakou odměnu si přeješ za vykonanou práci? Vekou návštěvnost modulu, veselé hráče nebo ti jen stačí pocit z dobře vykonané práce? Jaká je tvoje motivace, trávit tolik času na vývoji modulu? Nebude tě pak například mrzet když Mintaka nebude mít velkou návštěvnost? A poslední otázka, na co se nejvíc těšíš?
Kuťas: Prakticky vše co píšeš je určitá forma odměny. Co se týče návštěvnosti Mintaky, tak toho se nějak zásadně neobávám. Když tam bude hrát celý WB/DM team, tak je to slušná základna. K tomu se přidá několik dalších hráčů a podle mě to ujde. Když nás bude i tak málo, tak to otevírá zase jiné možnosti - např. moderovaná hra jen s DM apod. Navíc někdy platí, že méně může být více. Ale to nejlepší asi bude projít se konečně po funkční Mintace, zastavit se v přístavech Benzoru, v Callinderských hospodách, nahlédnout do Fareinderské pevnosti, bloudit po Trommelském lese, putovat přes horský průsmyk do pouště a nikdy se doufejme nedostat do měst skrytých hluboko pod povrchem.
Kuťas: Rád bych se omluvil Arkhalii1, za to že jsem se kdysi o tomhle serveru vyjadřoval s neúctou nebo opovržením. Díky tomu, že jsem tam nenašel přesně to co by vyhovovalo mě jsem ten server až moc zavrhnul.  Příliš brzy jsem zapomněl, že jsem na tom serveru prožil velmi zábavné začátky s NWN a doteď si pamatuji spousty zajímavých okamžiků ve hře.  Byť to býval modul trochu jiné krevní skupiny, tak Arkhalii 1 patří vděk za to, že  jsem se dostal k NWN. A díky tomu, že jsem poznal pozadí tvorby takového světa, tak si každý takový projekt zaslouží úctu a respekt. Doufám, že se jim daří. Tobě děkuji za fajn rozhovor a přeji hodně štěstí neverwinter.cz - je super, že něco takového tady máme, děláte to dobře.
Jindragon: Děkuji za rozhovor a snad se někdy někdy potkáme ve hře.

 
Příbuzné odkazy
· Více o Rozhovor
· Novinky od Jindragon


Nejčtenější článek v Rozhovor:
Rozhovor s WB Thalie


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.4
Hlasů: 10


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Související témata

Neverwinter Nights


Re: Půlnoční pokec s Kuťasem. (Skóre: 1)
poslal Or-Horo v 18.08.2006, 21:06:50
(O uživateli ) http://www.neverwinter2.org
Možná o tom Kuťas někde mezi řádky mluvil. Ale přesto se zeptám. Kdy vyjde Mintaka?



Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund