Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Grafika-tvorba placeable v 3dmaxu




Na vaultu je spousta různých věci ale občas něco potřebujete a nikde to není k sehnání pak vám nezbývá nic jiného než si to udělat a jak na to?


Na vaultu je spousta různých věci ale občas něco potřebujete a nikde to není k sehnání pak vám nezbývá nic jiného než si to udělat a jak na to?

 
Dneska je k dispozici mnoho programu pro tvorbu 3d grafiky jako je třeba free blender cinema atd. ale určitě nejlepším a nejpoužívanějším je můj oblíbený 3dmax bohužel pro vytváření modelů pro nwn je třeba speciálních plugin a ty jsou k dispozici jen pro free program gmax (http://www.turbosquid.com/RegisterGmax/) stačí si ho stáhnout a zaregistrovat se  a  pak je tu omezený plugin pro 3dmax . Ten bohužel neumožňuje tvorbu animaci ale dají se v něm dělat  placeaby,postavy a nestvůry které využívají animace z nwn,zbraně,zbroje,tile a vůbec všechno co ty animace nepotřebuje.

 
 
Nwmax-plugina do gmaxu         http://nwvault.ign.com/View.php?view=other.Detail&id=626

MDL plug-in suite –pro 3Dmax  http://www.bricksbuilder.com/nwn/utils/

 
 
A teď vám ukážu jak uložit nějaký model v 3dmaxu tak aby jste jej mohly použít ve hře jako placeable objekt.

 
Předpokládám že jste již trochu zběhlí v modelování a tak jste si vytvořily nějaký ten model jako já tuhle jednoduchou elfí svatyni.

 
A teď přidáme pomocny objekt model tak že si otevřeme zálořku create->helpers  a vybereme MDL plug in suite


 
Pomocný objekt máme vytvořený a pojmenujeme ho stejně jako se bude jmenovat celý MDL.

 
Nyní je důležité všechny objekty připoutat k pomocnému objektu.

 
Uděláme si malinký test jestli jsou všechny objekty připoutané tak že pomocný objekt posuneme a pokud je všechno OK posune se vše s ním.

 
Takto bychom mohly model už vyexportovat problém ale je že by se skrz něj dalo chodit proto musíme vymezit plochu kam se šlápnout nedá pomocí objektu PWK ten uděláme následovně.

 
Vytvoříme si nějaký 2d objekt například plane ale já použiji cilinder s výškou 0 protože mam kulatou základnu objektu.

 
Tady vidíte jak vykukuje pod objektem.

 
Hodíme ho do Editable mesh a dáme na něj modifikátor MDL placeable/door.

 
Parametr ponecháme na PWK.

 
Zase přivážeme.

 
A můžeme vyexportovat nezapomeňte pojmenovat mdl stejně jako pomocný objekt.

 

A tady už to vidíte v souborech trochu jsme si pohrál s texturama a vytvořil dvě různé omítky problém ale je že teď MDL nepoužívá žádné textury.

 

Proto si MDL otevřeme jako textový dokument  a u každého řádku Bitmaps smažeme Null a místo něj dopíšeme jméno textury.

 
Vše by mělo být v pořádku takže to hodíme do haku tak že si ve složce nwn->utility otevřeme nwnhak a všechno tam nahážeme.

 
A k tomu všemu ještě přidáme upravený placeables.2da nejednoduší bude když vezmete už hotovou řádku překopírujete ji a jenom upravíte číslo a názvy modelu tak aby odpovídaly.

A tenhle soubor k haku taky přidáme.

 
 
Takže otevřeme si Toolset a vybereme záložku úpravy->vlastnosti modulu.

Přidáme nový hak.

 
No a po vytvoření nového objektu to vypadá takto.

 
K dokonalosti to má daleko ale na ukázku myslím že to stačí.

 
 
 
 
 
Spoustu užitečných tutoriálů v angličtině najdete zde. http://nwvault.ign.com/?dir=resources/modeling

 
 
 
 









Napsal zpirit

Copyright © by Sdružení ONLINE zábavy Všechna práva vyhrazena.

Publikováno: 2006-03-17 (1537 čtenářů)

[ Zpět ]
Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund