Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Malý průvodce optimalizací lokace





Nebudu zde uvádět proč je to tak nebo jinak, bylo by to dlouhý a nepřehledný. Uvedu jen nejstručněji pár postřehu a doporučení podle kterých je dobrý tvořit popř. upravovat stávající lokace.
Rozměry:

  • standart 8x8
  • vyznačené lokace 8x16,16x16
  • speciální 4x8,4x16

  • Standardizované rozměry jsou nutné pro povrchové lokace, které tvoří svět a musí na sebe navazovat.
  • Nezávislé doupata můžou mít jakýkoli tvar. Rozumné je tak 8x8 až 12x12. V žádném případě ne větší jak 16x16.
Umístitelné objekty (placeable object):
  • méně je lépe, klikáním na nástroj Eraser (mazání) lze udělat pěknou lokaci bez použití jediného umístitelného objektu.
  • průměrný počet placeablu je 2/tile (dlaždice)
  • na jeden tile nepatři víc jak 8 placeablu
  • na místa kde se bude intenzivně bojovat (např. u truhly s pokladem) nedávat žádné placeably, které by NPC muselo obcházet. (krev na zemi nebo mlha nevadí)
  • pokud je to alespoň trošku možné, umístit umístitelný objekty tak aby jeho okraje zasahovali do co nejméně dlaždic.
Světlo:
  • zdroje světla jsou zároveň zdrojem stínu. (velký žrout času procesoru)
  • do jedné místnosti nepatří v žádném případě více než 8 zdrojů světla
  • dáte li jich kolem 20ti začne se dít cosi podivného a světlo stíny se budou chybně zobrazovat.
Zvuk:
  • šetřit s bodovými zdroji zvuku, doporučuji 1-2 bodové zdroje zvuku na jednu lokaci. max 5-6 do velmi zvláštních lokací.
  • Je dobrý dát do lokace zvuk pro celou oblast a nasypat tam zvuky pro danou lokaci typické a zvětšit čas pro náhodné opakování a rozpětí náhodné hlasitosti. Tím se jedním objektem dosáhne zhruba stejného(někdy lepšího) efektu než rozmístit 5 bodových zdrojů zvuku. Bodový zdroj má význam tak pro vodopád, oheň nebo něco co je blízko umístitelného objektu vydávající zvuk. Lokace která obsahuje mnoho bodových zvuků je náročnější než lokace s jedním zvukovým objektem co náhodně přehrává typické zvuky s různou hlasitostí.
Setkání (Encounter):
  • spawn pointy (bod kde se objeví bytost) by měli být pokud možno mimo dohled oPC (hráčský charakter), který ho aktivuje.
  • větší jsou lepší, doporučuji encounter 3x3 dlaždice.
  • 2-3 spawn pointy, navzájem od sebe vzdálené. (2 spawn pointy na jedné dlaždici nemají význam)
  • v jednom boji max. 8 potvor.(Do jednoho boje může zasáhnout více setkání, osm NPC je součet ze všech.)
Další doporučení:
  • OnHeartBeat do lokací dávat nedoporučuji, je to opravdu velký zabiják času procesoru.
  • Dobrá lokace se pozná podle toho že má jiskru a nápad. Tvůrce (WB) by se neměl nechat úplně svázat optimalizacemi nicméně popustíte-li fantazii uzdu a nebudete při tom brát ohled na moje doporučení, je možné‚ že vytvoříte dech beroucí lokaci. Ale toto vaše mistrovské dílo ve finále vašemu modulu velmi ublíží. Pamatuj na to že největším nepřítelem hratelnosti je zákeřná bestie zvaná “Lag” nebo-li časové zpoždění, které například může vzniknout, když váš chudák přetížený procesor nestíhá.
  • NPC
  • minimum věcí (lahviček, pochodní atd.) a výbavy
  • chcete-li dát NPC opasek síly +6, přidejte mu radši 6 bodů do síly
  • vytvořte kůži (hide) a na ni dejte imky, soak, haste a vše ostatní co je třeba
  • vložte do jedné věci.
  • ideální NPC bude mít na sobě kůži (hide) a v ruce (pařátu) zbraň, žádné jiné věci (item).
  • haste způsobí 2x rychlejší heartbeat. Lze nahradit zvýšením rychlost pohybu o jeden stupeň, přidat AC +4, zvednout level o 1-3 (zvednout AB +1)

  • Další zajímavé informace o optimalizaci NWN modulu naleznete zde.

    Tohoto průvodce pro vás sepsal gGeorge, WB Demony a specialista na optimalizaci NWN modulu. Převzato z fora Demony a upraveno Jindragonem.









    Copyright © by Sdružení ONLINE zábavy Všechna práva vyhrazena.

    Publikováno: 2005-12-17 (1490 čtenářů)

    [ Zpět ]
    Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
    Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
    PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
    This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
    PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
    Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund