Tento článek byl převzat ze stránek Mintaky
Někteří, zejména noví WB, zatím netuší,
jak přidat jakýkoliv hak do modulu. To může být samozřejmě problém, pokud chcete
pracovat s haky Mintaky a nevíte, jak na to a už vás nebaví pořád nahánět
zkušenější kolegy, kteří jsou pořád off-line. Tady je tedy krátký a názorný
postup.
Co k tomu budeme potřebovat?
- Samozřejmě nějaké haky (budeme se věnovat hakům Mintaky, takže potřebujeme
aktuální haky Mintaky).
- Bioware Aurora Neverwinter Nights Toolset - nwtoolset.exe, v kořenovém
adresáři hry Neverwinter Nights.
- Vytvořit si modul (např. podle tutoriálu, který je také na těchto stránkách)
Upozornění
Je třeba mít na paměti, že haky se řadí pěkně za sebou od prvního po
poslední (pokud jich přidáváme víc než jeden). Avšak nejvyšší prioritu má ten,
který je na prvním místě, po něm druhý, třetí... atd. To v praxi znamená, že
pokud jsou ve dvou hacích obsaženy dva soubory stejného jména, bude platit ten,
co je v haku výše postaveném (nad tím druhým). To může vadit v případě, že třeba
používáme např. upravený .2DA soubor obsahující třeba nové placeables nebo
příšerky. V prvním souboru je navíc jedna příšerka, v druhém je jich deset
nových. Fungovat bohužel bude jen ta jedna příšerka z prvního .2DA, protože
tento soubor má vyšší prioritu (je nadřazen) tomu druhému. Je to ochrana proti
kolizím. Proto se může někdy stát, že vám dva takto přidané haky nemusí správně
fungovat nebo dokonce jeden díky druhému může vykazovat chyby.
Jak na to?
1. Otevřeme Toolset (nwtoolset.exe)
2. Vytvoříme modul, případně použijeme již existující.
3. Nahoře v menu rozbalíme nabídku Úpravy.
4. Vybereme z nabídky volbu Vlastnosti modulu.
5. Otevře se nám dialogové okénko stejného názvu. V něm klikneme na záložku
Vlastní obsah.
6. Vidíme prázdné pole a pod ním jsou dva rozbalovací seznamy. Klikneme na ten,
co je více vlevo výše.
7. Rozbalí se seznam haků. Pokud jsou haky správně nakopírovány do adresáře hak
v adresáři hry Neverwinter Nights, zobrazí se nám kompletní seznam těchto haků
seřazených podle abecedy.
8. Vybereme hak, který chceme přidat z tohoto rozbalovacího seznamu kliknutím.
9. Pak se v pravé části okénka rozsvítí tlačítko Přidat a stačí na něj
kliknout.
10. První hak je úspěšně přidán do seznamu. Od verze NWN 1.30 lze naštěstí
přidávat i několik haků současně (do té doby šel jen jeden). Takže jich můžeme
přidat mnohem víc.
11. Takto můžeme postupovat dále.
12. V případě CEPu nebo Mintaky je potřeba přidat ještě .TLK soubor, obsahující
popisky k různým věcem v Toolsetu, zejména k hakům. V případě CEPu je to cep.tlk
a v případě Mintaky je to aktuálně achr_200.tlk. Ten lze přidat pouze
jeden a sice v tom spodnějším rozbalovacím seznamu v pravo. Tam jej stačí jen
vybrat, není potřeba klikat na tlačítko Přidat.
13. Nakonec je potřeba potvrdit volbu tlačítkem OK dole. Bude zahájeno
sestavování modulu. Pozor, to může trvat několik vteřin, ale také až několik
hodin!!! Záleží na tom, jak rozsáhlý modul je a hlavně, kolik má lokací a kolik
je v něm umístěných objektů, dále kolik blue printů je v paletě.
 |
 |
Obr.1 - Přidání prvního haku |
Obr.2 - Takhle to bude vypadat,
až budou přidány všechny haky |
Jen další malé upozornění pro ty, kdo si
do modulu přidají nějaký ten hak.
- Hak musí mít všichni, kdo chtějí na vašem modulu pracovat
- Hak musí mít i všichni hráči, kteří chtějí v modulu hrát
- Hak musí být i na serveru, jinak se modul nenastartuje
Některé zdroje haků není možné používat
bez toho, aniž byste si s jejich pomocí nevytvořili nové blue printy v paletě
modulu. To znamená, že budete mít hak s modely mnoha nových příšerek nebo třeba
nových zbraní, ale ty nebudou v modulu vytvořené. Abyste je mohli používat,
musíte si prostě v Průvodci vytvoření předmětu, Průvodci vytvoření umístitelných
nebo v Průvodci vytvoření příšer vytvořit novou věc / příšerku v paletě (blue
print). Modul Mintaky z repozitáře má již sadu předvytvořených blue printů
vytvořenou. Také haky CEPu již základní sadu obsahují.
Pokud používáte Depozitář Mintaky, tak
tam byste měli získat už sestavený modul. Takže tohle by vám starosti dělat
nemělo.
Seznam haků Mintaky ve správném
pořadí:
- ACHR_CONFIG200
- CEP1PATCH
- CEP1PATCH150
- CEP2DA
- CEPANATOMY
- CEPBASEITEM
- CEPCREATURE
- CEPPLACE
- CEPPORTRAIT
- CEPTEXTURE
- AL_ITEM01V101
- AL_LOADSCRNSV102
- AL_PLACEABLEV110
- AL_TILESETV2
- ARK2_DWARFH.101
- ARK2_ELFS.100
- ARK2_MISC.101
Pokud haky přidáte v tomto pořadí, mělo
by vše fungovat, jak má.
Tohle byl jednoduchý tutoriál pro
demonstraci toho, jak lze snadno a rychle lokaci vytvořit. V dalších bodech se
můžete dozvědět něco víc.
Copyright © by Sdružení ONLINE zábavy Všechna práva vyhrazena.