Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
Návod, jak vytvořit novou lokaci (by Or-Horo)





Tento článek byl převzat ze stránek Mintaky (Vytvořil Or-Horo)


Pro nové WB může být (světe div se) kapitální nebo dokonce neřešitelný problém vytvořit novou lokaci, zatímco pro ostřílené WB se jedná o stejnou trivialitu jako si zavázat tkaničky u bot nebo sbalit ženskou (chlapa??) :-).

Pokusím se vám to tedy nějak přiblížit a návod doplním obrázky.

Co k tomu budeme potřebovat?
- Bioware Aurora Neverwinter Nights Toolset (nwtoolset.exe) v kořenovém adresáři hry Neverwinter Nights

Postup
1. Otevřeme si program nwtoolset.exe (Aurora Toolset)
2. V dialogovém okénku se nám objeví možnost otevřít jeden z již existujících modulů, které jsou uloženy v adresáři modules a nebo možnost vytvořit modul nový. Zaškrtneme tedy Vytvořit nový modul a klikneme OK (obr.1).
3. V dalším okénku se dostanete do Průvodce modulem. Klikněte na Další (obr. 2).
4. Zadáme jméno vašeho nového modulu. V tomto případě ho pojmenujeme Pokus. (obr. 3). A klikneme opět na Další.
5. Než můžete cokoliv začít dělat, budete vyzváni pro vytvoření první oblasti (lokace). Klikněte na Průvodce oblastí (obr. 4).
6. V dalším dialogovém okně můžeme vidět nabídku z 18-ti různých prostředí, které nám Toolset nabízí. Vložíme pod jméno slovo POKUS_OBLAST001 (v podstatě je jedno, jaké jméno tam vložíme) a v dolním výběru klikneme na Venkov (samozřejmě lze opět vybrat cokoliv jiného, ale pro demonstraci prosím klikněte na to samé co je na obrázku č.5).
7. V dalším okénku si zvolíme, o jak velkou oblast půjde. Jednak jsou tu 4 přednastavené (drobné, malé, střední a velké) a jednak si můžeme sami ručně navolit, jak velkou oblast si vytvoříme (možnost 1x1 - 32x32). Oblasti mohou být jak čtvercové, tak i obdélníkové.
8. Na poslední obrazovce pouze klikneme na Dokončit.
 


Obr. 1 - Vytvoření nového modulu 

Obr. 2 - Průvodce modulem


Obr. 3 - Jméno modulu

Obr. 4 - Vytvořit oblasti

Obr. 5 - Zadání jména oblasti a sady dlaždic

Obr. 6 - Volba velikosti oblasti

 
Obr. 7 - Dokončení vytváření nové oblasti 
Obr. 8 - Takhle vypadá nově vytvořená oblast
Obr. 9 - Vytvořili jsme cestu
  
9. Tak jsme si vytvořili první oblast. Průvodce pokračuje dál a nabízí znovu kliknout na Průvodce oblastí, takže si hned na začátku můžeme vytvořit třeba deset různých oblastí najednou. Je to velice rychlé a efektivní, hlavně jednoduché. My však tentokrát klikneme na Další a pak na Dokončit.
10. A máme vytvořenou novou oblast (obr.8). Teď máme spoustu možností, jak a co si do oblasti navrhneme. Záleží to pouze na naší vlastní fantazii. Jednu dobrou radu. Snažte se pokud možno oblasti dělat tak, aby trochu odpovídaly realitě. Neverwinter Nights je sice fantasy hra, ale i hry by měly být založené na věcech, které jsou za daných podmínek reálné.
11. Nezapomeňte si svoji práci průběžně ukládat. Je nemilé, když na něčem děláte celé hodiny a pak o to přijdete jedním pádem Windows. Uložíme si pro tentokrát modul také pod názvem Pokus. V adresáři modules nám vznikne nový soubor Modules.mod, ve kterém se budou skrývat námi vytvořené oblasti.
12. Můžeme si vytvořit v lokaci cestičku, po které budou moci hráči chodit (nezapomeňte, že lokace může být veliká a že se na obrazovku nevleze celá, takže se můžete / musíte po ní pohybovat červenými šipkami, otáčet a přibližovat/oddalovat si ji atd...). Cestu si vybereme tak, že klikneme na malou zelenou ikonku s názvem Kreslit terén (obr.10). A podobně jako na obr. 9 v pravém okénku pod záložkou Terén klikneme na Cesta a pak už stačí jen v prostředním okénku s oblastí libovolně klikat, kam se nám zlíbí. Pokud jsme se spletli, můžeme se vrátit po krocích zpět až do bodu, kde máme všechno nastaveno, jak jsme chtěli. K tomu použijeme šipečky na horní liště (obr. 11).
13. Můžeme si naskládat do oblasti co nás napadne. Vložil jsem na ukázku několik domečků, políčka... zkrátka, co mi přišlo pod ruku. Teď to není tak zásadně důležité. Vy si s tím však můžete v klidu pohrát, aby to splňovalo vaše požadavky a očekávání (obr 12.)
14. V první lokaci nezapomeneme umístit Startovací pozici pro příchozí hráče. Na mapě to vypadá jako takové modré kolečko s červenou šipkou, která ukazuje směrem, kam se bude dívat nově příchozí hráč. Na obr. 12 můžeme tlačítko pro vložení startovací pozice vidět v pravém horním rohu. Stačí na něj kliknout a pak dalším kliknutím v prostředním okně umístit Startovací pozici.
15. Do naší oblasti samozřejmě můžeme také vkládat příšerky a postavičky, různé umístitelné objekty jako stromečky, kameny, portály. Ale tomu se budeme věnovat v jednom z dalších tutoriálů. Samozřejmě vy si však můžete tyto věci vyzkoušet, pokud budete klikat na další tlačítka (obr. 12 vpravo), díky kterým se vám zobrazí další nabídky.


Obr. 10 - Volba typu objektů (tentokrát kresba terénu)


Obr. 11 - Horní tlačítková lišta (čtvrtá ikonka zleva umožňuje vrátit se zpět o několik kroků. Tím se smažou chybné kroky v naší práci)

Obr. 12 - Přidali jsme pár domečků

  
Tohle byl jednoduchý tutoriál pro demonstraci toho, jak lze snadno a rychle lokaci vytvořit. V dalších bodech se můžete dozvědět něco víc.









Copyright © by Sdružení ONLINE zábavy Všechna práva vyhrazena.

Publikováno: 2005-12-17 (1742 čtenářů)

[ Zpět ]
Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.03 sekund